جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

تعریف اصول «کاربرد پذیری» و «دسترسی پذیری» در آگهی های استخدام برنامه نویس فرانت اند چیست؟


0
0
1914

سلام به همه دوستان عزیز

من موقع بررسی آگهی های استخدام برنامه نویس فرانت اند دیدم که دو مورد زده بودن که برام ناشناخته بود ، دوستانی که آشنایی دارن ممنون میشم یه توضیحی بدن

  • آشنایی با اصول کاربرد پذیری (Usability)
  • آشنایی با اصول دسترسی پذیری (َAccessibility)
تکنولوژی برنامه-نویسی جاوا-اسکریپت طراحی-وب
ویرایش شده در 5 سال قبل حذف شده 25
11.1k امتیاز
سوال شده در حذف شده 25
282 امتیاز


خب از اسم Accessibility پیداست که در مورد دسترسی ها داره صحبت می کنه. مثلا اینکه یک رول (ادمین) بتونه به تمام صفحات دسترسی داشته باشه و نقش کاربر عادی نتونه به تمام صفحات، مثلا پنل ادمین دسترسی داشته باشه. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل
1
@ساناز.رضایی آیا منبعی دارید برای این تعریف؟ با توجه به دانشی که من دارم همچین چیزی که میگید هیچ ربطی به مفهوم Accessibility در طراحی صفحات وب سایت نداره. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

@سعید.مرادی منعبی ندارم خیر. و راستش الان یک مقدار سرچ کردم و دیدم که تعریفی که من گفتم صحیح نیست. مرسی که اشاره کردید. توضیح مطرح شده در پاسخ تایید شده درست است. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

2

اصول کاربرد پذیری (Usability)

بهترین تعریفی که از نظر من برای «کاربرد پذیری» Usability مطرح شده است:

Usability means user-centered design. Both the design and development process are focussed around the prospective user — to make sure their goals, mental models, and requirements are met

که به طور خلاصه بدین معناست که منظور از اصول کاربرد پذیری در حوزه فرانت اند و طراحی صفحات وب، همان طراحی کاربر محور است. این مبحث تکیه بسیاری بر مفاهیم UX (user experience) و اصول «تجربه کاربری» دارد.

به این معنی که اصول کاربرد پذیری بدان معناست که هم طراحی و هم فرایند توسعه، هردوی آنها باید مبتنی بر رفتار کاربر متمرکز شوند. به شکلی که نرخ پرش کم و نرخ تبدیل زیاد شود. به عبارت بهتر، باید به نوعی باشد که بازدید کنندگان وب سایت به کاربران وب سایت و سپس به مشتریان پایدار و همیشگی پروژه تبدیل شوند.

دسترسی پذیری (َAccessibility)

همچنین به عنوان بهترین تعریف از «دسترسی پذیری» Accessibility بشرح زیر است:

The power of the Web is in its universality.

تعریف این مورد خیلی ساده است. هدف این است که وب سایتی که طراحی می شود، قابلیت چند زبانه شدن را داشته باشد. به طوری که فونت های مختلف را پشتیبانی کند، همچنین جهت های rtl و ltr را و ...! هدف این است که یک وب سایت بتواند برای کاربران با زبان های مختلف و با استفاده از دستگاه های مختلف (با هر مرورگر و سایز صفحه ای) بتوانند به وب سایت طراحی شده دسترسی داشته باشند.

جواب داده شده در سروش قادری نسب
788 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری