جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

انتقالی به دانشگاه های دیگر چگونه است؟


1
0
1814

سلام من الان رشته کامپیوتر دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ورودی 98هستم . متاسفانه من نمیدونستم میشه تا 31شهریور از طریق کارنامه سبز اولویت رو عوض کرد. چون اگه اون موقع میدونستم اولویتم رو میزدم شهرکرد . چون توی کارنامه سبز اونجا رو قبول شده بودم.الان میخواستم انتقالی بگیرم گفتن اگه نهایت موفق به انتقالی بشی باید مثل دانشجو های شبانه شهریه بدی . آیا راهی هست بدون اینکه بخوام شهریه بدم و به همون صورت روزانه برم دانشگاه شهرکرد؟

اجتماعی کنکور
سوال شده در امیرحمزه باقری
441 امتیاز


همونطور که گفتید ساده ترین راه انتقالی همون کارنامه سبز هست که اگه جای دیگه ای قبول شده باشید میتونید اقدام به جابجایی کنید. الان هم اگر دانشگاهی (بعد از کلی مذاکره) حاضر بشه شما رو بپذیره، شهریه رو ازتون میگیره و به نوعی حکم شبانه رو براتون پیدا میکنه. مخصوصا از اونجایی که دانشگاهی که الان قبول شدید دانشگاه خیلی معتبری مثل امیرکبیر تهران یا علم و صنعت نیست. یک راهی که وجود داره بحث «مهمان» بودن هست که در صورتی که دانشگاه موافقت کنه میتونید توی یک دانشگاه دیگه تحصیل کنید (به عنوان مهمان) ــ مریم نادري در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

3

در واقع همانطور که خودتان هم فرمودید، در صورتی که بتوانید توافق دانشگاه مبدا و مقصد را کسب کنید، میتوانید با پرداخت شهریه (به میزان یک دانشجوی شبانه یا همان نوبت دوم) به دانشگاه مقصد انتقالی بگیرید.

همچنین طبق ماده 11 از آئین نامه میهمانی و انتقال دانشجویان،

ماده 11) انتقال دانشجو به موسسه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودیهای همان سال و همان رشته در موسسه مقصد، در مدت حداقل چهار نیمسال تحصیلی میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و موافقت مبدا و مقصد می باشد.

در صورتی که پس از گذشت مدتی (بسته به مقطع تحصیلی شما) معدل بالایی داشته باشید، باز میتوانید درخواست انتقالی دهید.

و به عنوان راه حل آخر، طبق ماده 14،

ماده 14) انتقال از موسسات دولتی به مراکز پیام نور و موسسات غیر دولتی بلامانع است.

میتوانید در شهر مقصد، برای دانشگاه های پیام نور یا غیر انتفاعیش درخواست انتقال دهید. موفق باشید.



آئین نامه میهمانی و انتقال دانشجویان

دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)

الف: کلیات

ماده1) تعاریف

سازمان: سازمان امور دانشجویان

موسسه: کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی.

میهمان مبنا: مواردی که دانشجو بر اساس نمره آزمون و طبق دستورالعمل سازمان سنجش کشور به موسسه دیگری معرفی می شود.

میهمان: مواردی که دانشجو برای نیمسال های تحصیلی مشخصی به صورت موقت اقدام به تغییر محل تحصیل خود مینماید، به عنوان دانشجوی میهمان برای همان نیمسالها در موسسه مقصد شناخته می شود.

میهمان دائم: دانشجویی که تمام واحدهای باقیمانده تحصیلی را در مقصد به صورت میهمان میگذراند و در پایان هر نیمسال تحصیلی ریز نمرات وی به موسسه مبدا ارسال و در صورت تایید پایان تحصیلات توسط موسسه مقصد، مدرک دانشجو توسط موسسه مبدا صادر میگردد.

انتقال: تغییر محل تحصیل دانشجو از یک موسسه به موسسه دیگر در همان رشته، همان دوره و همان مقطع تحصیلی.

سامانه: سامانه هایی که توسط سازمان با هدف تسهیل امور متقاضیان و نظارت بر عملکرد موسسات در خصوص میهمانی و انتقال طراحی و مورد استفاده قرار میگیرد.

کمیته نظارت بر میهمانی و انتقال: کمیته نظارت بر میهمانی و انتقال به منظور نظارت بر عملکرد میهمانی و انتقال کلیه موسسات و ارائه پیشنهادهای تشویقی و تنبیهی به سایر حوزه های ستادی تشکیل می‌گردد. حسب اقتضا این کمیته در خصوص نهایی شدن موارد اختلافی میهمانی و انتقال بین موسسات تصمیم گیری نموده و آرای صادره برای کلیه موسسات لازمالاجرا می‌باشد.

ب: میهمانی

ماده 2) میهمان مبنا: در صورتی که سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیکترین محل به شهر موسسه مقصد باشد، دانشجو میتواند پس از اعلام قبولی از طرف سازمان سنجش آموزش کشور طبق جدول زیر و بر اساس دستورالعمل اجرایی این ماده که توسط سازمان سنجش تنظیم خواهد شد، میهمان مبنا شود. بر این اساسض دانشجویان در صورت داشتن 90% نمره آزمون سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته در موسسه مقصد می توانند از ابتدای شروع به تحصیل حداکثر برای مدت چهار نیمسال در مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته میهمان مبنا شوند.

پس از آن دانشجو در صورت احراز شرایط، انتقال یافته و در صورت عدم احراز شرایط انتقال، میتواند از طریق سامانه برای تمدید میهمانی اقدام نماید:

آئین نامه میهمانی و انتقال دانشجویان - میهمانی

تبصره 1: ثبت تقاضای میهمانی مبنا صرفا برای پذیرفته شدگان همان سال ورود و همان دوره امکان پذیر می باشد.

تبصره 2: ظرفیت میهمانی مبنا 5% تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی می باشد.

ماده 3) میهمان: در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در موسسه مبدا با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد، میتواند تقاضای دو نیمسال مهمان شدن را از طریق سامانه ارائه نماید.

تبصره 1: حداکثر مدت میهمانی برای مقاطع کارشناسی پیوسته چهار نیمسال و برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال تحصیلی می باشد. ادامه وضعیت میهمانی در صورت موافقت مبدا و مقصد تا پایان دوره بلامانع است.

تبصره 2: انتخاب واحدهای درسی دانشجویان میهمان، چه به صورت تک درس و چه به صورت نیمسال تحصیلی کامل، باید با تایید موسسه مبدا و طبق شرایط موسسه مقصد باشد.

تبصره 3: واحدهایی را که دانشجوی میهمان در موسسه مقصد میگذراند، عینا در کارنامه او در موسسه مبدا ثبت و نمرات آن ها در محاسبات میانگین نیمسال و میانگین کل او منظور خواهد شد.

تبصره 4: مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی میهمان در کلیه حالت های میهمانی توسط موسسه مبدا صادر می شود.

ماده 5) میهمانی از موسسات دولتی و غیر دولتی به مراکز علمی کاربردی ممنوع است.

ماده 6) میهمانی از موسسات غیر دولتی به دانشکده های فنی حرفه ای و بلعکس بلامانع می‌باشد.

ماده 7) سقف پذیرس دانشجوی میهمان موضوع این آیین نامه در هر سال تحصیلی برای کلیه موسسات دولتی 20% و برای موسسات غیر دولتی 15% تعداد پذیرش کل دانشجوی ورودی همان سال تحصیلی می باشد. موسسات مبدا موظفند در صورت تطبیق درخواست میهمانی دانشجو با مفاد این آئین نامه، تا سقف فوق الذکر با تقاضاها موافقت نمایند.

ماده 8) میهمان دائم: دانشجوی میهمان در صورت کسب معدل کل 13 در چهار نیمسال در مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در موسسه مقصد میتواند با موافقت موسسات مبدا و مقصد میهمان دائم شود.

تبصره: در صورت میهمانی دائم، نیازی به مراجعه دانشجو در هر نیمسال به موسسه مبدا نمی باشد و صرفا در پایان هر نیمسال، کارنامه دانشجو به موسسه مبدا ارسال و در پایان تحصیل با اعلام فراغت از تحصیل دانشجو توسط مقصد، مدرک توسط موسسه مبدا صادر خواهد شد.

ماده 9) در صورتی که نظر موسسه مقصد در مورد میهمانی یا انتقال مغایر با نظر موسسه مبدا باشد، دانشجو برای یک نیمسال در موسسه مقصد میهمان شده و در موسسه مقصد موظف است حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی دانشجوی میهمان، مراتب را کتباً به موسسه مبدا اعلام و هماهنگی لازم برای رفع اختلاف نظر بین دو موسسه معمول و نتیجه نهایی را به دانشجو ابلاغ نماید، در غیر این صورت ملاک، اظهار نظر موسسه مبدا خواهد بود.

ماده 10) در شرایط برابر، اولویت میهمان شدن با متقاضیانی که حداقل دارای یکی از شرایط زیر باشند:

الف - دانشجوی دختر

ب - فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده و یا از کار افتادگی پدر و مادر در زمان دانشجویی به طوری که عملا منجر به سرپرستی خانواده توسط دانشجو شده و یا دانشجو به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

ج - بیماری خاص، صعبالعلاج و لاعلاج به تایید مراجع ذیصلاح.

د - معلولیت موثر در زمان دانشجویی و یا دانشجویان معلولی که قبل از زمان دانشجویی تحت حمایت سازمان بهزیستی می باشند.

ه - ازدواج دانشجوی دختر (در زمان دانشجویی) در صورتی که محل اشتغال همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزدیکترین محل به موسسه مقصد باشد.

و - در مورادی که یکی از والدین دارای شرایط خاص و یا بیماری خاص به تشخیص مراجع ذیصلاح باشد.

ز - دانشجویان خانم متاهل دارای فرزند در صورتی که محل اشتغال دائم همسر دانشجو در نزدیکترین محل به موسسه مقصد باشد.

ح - دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد.

ت - دانشجوی پسر متاهل (ازدواج بعد از قبولی) که همسر وی نیز دانشجو باشد.

تبصره: حسب تشخیص موسسات میتوانند بدون لحاظ شرایط فوق برای میهمانی دانشجو اقدام نمایند.

ج - انتقال

ماده 11) انتقال دانشجو به موسسه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودیهای همان سال و همان رشته در موسسه مقصد، در مدت حداقل چهار نیمسال تحصیلی میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و موافقت مبدا و مقصد می باشد.

تبصره: دانشجویان متقاضی انتقال توام با تغییر رشته می توانند کما فی السابق و خارج از سامانه تعیین شده تقاضای خود را به موسسه مبدا ارائه تا در صورت احراز شرایط مطابق آیین نامه آموزشی و شورای بررسی موارد خاص با موافقت مبدا و مقصد، انتقال توام با تغییر رشته آنها انجام شود.

ماده 12) انتقال از دوره شبانه به روزانه، از پیام نور به دوره های روزانه و شبانه، از غیر دولتی به دولتی و از غیر دولتی به دانشکده های فنی حرفه ای و مراکز علمی کاربردی ممنوع می باشد.

ماده 13) انتقال از دانشکده های فنی حرفه ای‌ها به موسسات غیر دولتی بلامانع است.

ماده 14) انتقال از موسسات دولتی به مراکز پیام نور و موسسات غیر دولتی بلامانع است.

ماده 15) دانشجویانی که به دلیل عدم حد‌نصاب لازم تعداد دانشجو برای تشکیل کلاس در موسسه مبدا، به عنوان میهمان و یا انتقال به موسسات دیگر معرفی می شوند، از پرداخت هرگونه شهریه ثابت و متغییر به موسسه مبدا معاف می باشند.

ماده 16) اعضای کمیته نظارت بر میهمانی و انتقال با ترکیب زیر و با حکم معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان فعالیت می‌نمایند:

  • معاون امور دانشجویان داخل سازمان (رئیس)
  • مدیر کل امور دانشجویان داخل (دبیر)
  • رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم
  • معاون فنی و آماری سازمان سنجش
  • مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی
  • مدیر کل بودجه و تشکیلات وزارت علوم
  • مدیر کل دفتر موسسات آموزش عالی غیر دولتی

د: شهریه

ماده 17: دانشجویان دوره روزانه در دوران میهمانی و انتقال ملزم به پرداخت شهریه مطابق با تعرفه دانشجویان نوبت دوم به مقصد می‌باشند.

تبصره: دانشجویان دوره روزانه متقاضی انتقال در صورت دارا بودن نمره قبولی دوره روزانه در مقصد از پرداخت شهریه معاف می‌باشند.

ماده 18: دانشجویان نوبت دوم در طول دوره میهمانی مبنا و میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت به مبدا و کل شهریه ثابت و متغییر به مقصد می‌باشند.

ماده 19: دانشجویان موسسات غیر دولتی در طول دوره در کلیه حالت های میهمانی ملزم به پرداخت شهریه ثابت و متغییر (متناسب با واحدهای اخذ شده در مقصد) به موسسه مبدا و پرداخت شهریه متغییر به موسسه مقصد می‌باشند.

هـ: شیوه اجرا

ماده 20) دانشجویان متقاضی میهمانی باید درخواست خود را در اردیبهشت ماه هر سال برای دو نیمسال (نیمسال اول و دوم تحصیلی) در سامانه ثبت نماید.

ماده 21) موسسه مبدا موظف است بر اساس مفاد این آئین نامه، درخواست دانشجو را بررسی و در صورت داشتن شرایط حداکثر تا پانزدهم تیر (برای هر نیمسال تحصیلی) موافقت خود را از طریق سامانه اعلام و ریز نمرات دانشجو را به موسسه مقصد ارسال نماید. موسسه مقصد مکلف است حداکثر تا پایان مرداد ماه نظر خود را (برای دو نیم سال تحصیلی) از طریق سامانه به موسسه مبدا و متقاضی اعلام نماید.

تبصره 1: در صورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف مبدا و مقصد، اعلام دلایل عدم موافقت با درخواست دانشجو از طریق سامانه ضروری می‌باشد.

تبصره 2: پس از عدم موافقت با مبدا و یا مقصد در صورتی که دانشجو خود را واجد شرایط خاص بداند میتواند با ارائه مدارک از شورای بررسی موارد خاص موسسه یا استان تقاضای رسیدگی نماید. در صورت عدم موافقت شوراهای مذکور، دانشجو میتواند مجددا مدارک مربوطه را با رای مخالفت شورای بررسی موارد خاص استان برای بررسی نهایی به کمیته نظارت ارائه نماید. در هر حال آرای شورای بررسی موارد خاص استان و کمیته نظارت برای کلیه موسسات و دانشجوی متقاضی لازمالاجرا می‌باشد.

ماده 22) اعلام نظر موسسات به درخواستهای دانشجو بایستی در زمان مقرر و به صورت موافقت یا مخالفت در سامانه ثبت شود. عدم اظهار نظر به منزله مخالفت با درخواست دانشجوی متقاضی تلقی شده و در ارزیابی موسسات لحاظ می‌شود.

ماده 23) در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو در مبدا که با نمره 12 و بالاتر می‌باشد عینا در مقصد پذیرفته شده می‌شود. پذیرفتن واحدهای با نمره کمتر از 12 در اختیار موسسه مقصد می‌باشد.

تبصره: تمام نمرات درسی دانشجو (در موسسه مبدا و مقصد) اعم از قبولی و یا ردی و سوابق آموزشی، عینا در کارنامه دانشجوی انتقالی ثبت و نمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل او محسوب می‌شود.

ماده 24) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی انتقالی توسط موسسه مقصد صادر می‌شود.

ماده 25) انتقال دانشجو در هر مقطع تحصیلی فقط 1 بار مجاز می‌باشد.

ماده 26) انجام میهمانی و انتقال در کلیه حالت‌های میهمانی از یک موسسه به موسسه دیگر در یک شهر ممنوع بوده و صرفا برای دروس تکدرس مجاز می‌باشد.

تبصره: در شرایط خاص موضوع در شورای بررسی موارد خاص استان قابل بررسی می‌باشد.

ماده 27) در تمامی موارد میهمانی مبناُ میهمانیُ‌میهمانی دائم و انتقال اولویت با دانشجویان دختر می‌باشد.

ماده 28) بررسی تقاضای میهمانی، انتقال دانشجویانی که مشمول یکی از بندهای این آئین نامه می‌باشند، احتیاجی به طرح در جلسات شورای بررسی موارد خاص و یا شورای انتقال موسسات نداشته و ایجاد تسهیل در امر میهمانی یا انتقال بر اساس بندهای این آئین نامه، برای کلیه موسسات لازمالاجرا می‌باشد. مسئولیت نظارت و حسن اجرای این آئین نامه در هر موسسه به عهده رئیس آن موسسه می‌باشد.

ماده 29) هرگونه تخلف از این آئین نامه یا عدم اجرای عدم مفاد آن، تخلف اداری محسوب شده و وفق مقررات اقدام میگردد.

ماده 30) نظارت عالی بر اجرای این آئین نامه بر عهده سازمان امور دانشجویان بوده و نتایج ارزیابی عملکرد موسسات، برای کلیه معاونت‌های حوزه ستادی در تخصیص اعتبارات، صدور مجوز ایجاد رشته و سایر خدمات قابل ارائه، ملاک عمل واقع می‌گردد.

این آئین نامه در 30 ماده و 14 تبصره در تاریخ 1392/02/28 به تایید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و از تاریخ تایید برای مدت دو سال لازم الاجراست و از تاریخ تصویب جایگزین آئین نامه قبلی می‌گردد.

جواب داده شده در باران عزیزالسادات

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری