جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

شهید قاتل، شهید مقتول، شهید و قاتل، شهید و مقتول


1
0
772

1-آیا اگر فردی که خلبان ارتش است در شرایط غیرجنگی و در حین حرکت توسط یکی از پدافندهای عامل خودی مورد حمله قرار گیرد و کشته شود آیا شهید محسوب میشود؟ 2-اگر شهید است فردی که پشت پدافند بوده چه حکمی دارد‌ ایا قاتل محسوب شده؟ 3-اگر در حالت شماره 1 فرد خلبان همزمان که شلیک پدافند خودی به سمتش آمد او هم به سمت پدافند شلیک کند و دو نفر چه خلبان و چه سرباز پشت پدافند کشته شوند آیا هردوی آنها شهید محسوب میشوند؟ آیا فرد خلبان فقط شهید خواهد بود چون مورد حمله قرار گرفته؟ یا اینکه هیچکدام شهید نخواهند بود؟ هردو قاتل خواهند بود؟ یا شاید هم هردو هم قاتل و هم شهید؟؟؟؟!! اگر پاسخ شما اینست که شهیدند درآنصورت چطور ممکن است قاتل و مقتول هردو شهید باشند ؟ (مثلا چطور میشود سربازان جبهه کفار جنگ بدر و سربازان جبهه پیغمبر اسلام هر دو شهید باشند؟ )

دینی احکام حقوق-شهروندی دین روانشناسی قوانین
ویرایش شده در 4 سال قبل
سوال شده در امید ا
8 امتیاز


در دین اسلام، مفهوم «شهید» به کسی اطلاق میگردد که در راه خدا کشه می‌شود، پس کسی که در حال دفاع از کشور اسلامی و جهاد حق کشته می‌شود (در هر حالتی اعم از خلبان یا سرباز پدافند و ..) مادامی که در حال دفاع از اسلام و کشور اسلامی باشند شهید محسوب می شوند. ــ سروش قادری نسب در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

1

سلام علیکم ، چون در حالت تمرین و خدمت بوده بله شهید محسوب میشود .

ج2 : فردی هم که پشت پدافند بوده بی گناه است چون نمیدانسته و به قصد دفاع از وطن و امنیت شلیک کرده ، چه بسا اگر شلیک نمیکرد و اون حامل دشمن میبود معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد .

ج 3 : بله شهید محسوب میشوند چون هر دو در حال خدمت بوده اند و مانور و با علت سهو به صورت احتمال اینکه نکنه طرف دشمن باشه شلیک کرده اند و به وظیفه خود عمل کرده اند که سهواً در انجام وظیفه خطایی به وجود آمده .

ج4 : واما فرمودید چطور ممکن است هر دو شهید محسوب شوند . ابتدا باید ببینیم هدف از شلیک چی بوده ؟! آیا به حامل پدافند معرفت و شناخت داشته ؟! آیا مطمئن بوده که حامل دشمن اوست و شلیک کرده؟! طبیعتا خیر ؛ طرف پشت پدافند نشسته ؛ یهو میبینه طرف داره بهش نزدیک میشه و به قصد دفاع از وطن و به خاطر اینکه نکنه طرف دشمن باشه شلیک میکنه . اینجا شناخت وجود نداره ، ریسک هم نمیشه کرد چون ممکنه یک ریسک کوچیک عواقب بسیار بزرگی داشته باشه ؛ فکر کنید اگر شلیک نمیکرد و اون حامل پدافند واقعا دشمن میبود چه اتفاقی می افتاد ؟! آیا اگر بعدا میگفت من فکر کردم پدافند خودی بوده لذا شلیک نکردم ، ازش میپذیرفتن؟! میگفتن تو به خاطر حدس غلط باعث شدی هزاران نفر بمیرن .

پس در این حالت موضوع سهو و عدم شناخت وجود داره ؛ ولی پیکار مستقیم لشکر رسول الله با لشکر دشمن اینطور نیست ؛ سهوی وجود نداره ؛ ریسکی وجود نداره ؛ با هدف و برنامه قبلی و از همه مهمتر با شناخت جنگ شکل گرفته .

لذا این دو موضوع اصلا قابل قیاس نیست .

طرف پشت ریل زیر ۱۰ ثانیه باید تشخیص بده طرف خودی هست یا غیر خودی ؛ لذا ریسک نمیکنه و شلیک میکنه ، به قصد اینکه نکنه طرف دشمن باشه و به خاطر عدم شلیک من جان هزاران نفر از مردم کشورم به خطر بیفته شلیک میکنه . این امر در راستای دفاع از وطن و مردم بوده و ناخواسته خطا رخ داده .

ویرایش شده در 4 سال قبل
جواب داده شده در هادی کوزه کنانی
1652 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


0

البته در دین ما معنای شهادت فقط جلوی دشمن کشته شدن نیست.برای مثال اگر در مسیر کار مسلمانی کشته شود شهید محسوب میشود و همچنین در مسیر طلب علم... موفق باشید

جواب داده شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری