جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

مشکل در پیدا کردن موضوع برای صحبت کردن !


2
0
970

با عرض سلام خسته نباشید // من 25 سالمه مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دارم و ساکن شمال هستیم ./// من یه مشکلی داشتم که تا جایی که یادم میاد اون مشکل با من بود . // من توی رابطه با پارتنرم ،بعد از یک تایمی نمیدونم راجب چه موضوعی باهاش حرف بزنم یعنی بهتره بگم که حرف کم میارم و ایم مشکل منو خیلی اذیت و ناراحت میکنه . // اگه امکانش هست راهنمایی کنید و همینطور بفرمایید چطور میشه متوجه ی این موضوع شد که طرف مقابل از چه موضوعاتی برای بحث خوشش میاد ؟! و سوال آخرمم در مورد فلبداهه صحبت کردن . آیا نیاز به تکنیک خاصی داره ؟ این رو هم ممنون میشم راهنمایی بفمایید // سپاس بیکران بابت توجهون //

سایر روانشناسی
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

2

قبل از هر چیزی؛ طبق توضیحات شما، شما فردی درون گرا هستید.

خودشناسی

اولین موردی که شما باید بهش بپردازید شناخت خودتون، ویژگی های شخصیتیتون، تمایلات، دلمشغولی ها و انتظارات شخصی خودتون هست. ویژگی شخصیتی افراد موضوعی غیر قابل انکار هست. جنگیدن یا تغییر اون خیلی دلپذیر نیست و معمولا با موفقیت انجام نمیشه. اینکه شما دارید سعی میکنید مهارت های ارتباط برقرار کردن رو یاد بگیرید و در بداهه گویی بهتر بشید رویکرد بسیار پسندیده و قابل قبولی هست، ولی همیشه یادتون باشه که شما ساختار درونی خودتون رو دارید و هیچ زمان خودتون رو با کسی که اصطلاحا مجلس دست بگیر هست مقایسه نکنید.

اگر بتونید در شناخت خودتون خوب عمل کنید، قطعا میتونید با افراد اطرافتون ارتباط بهتر و راحت تری برقرار کنید. همچنین شناخت شخصی خودتون، در انتخاب افراد مناسب تر برای ارتباط برقرار کردن هم بهتون کمک میکنه.

اجازه بدید بنده یک لیست مختصری از مباحثی که عموما افرادی که تازه در یک رابطه ورود میکنن راجع بهش صحبت میکنن و گپ میزنن رو خدمتتون عرض کنم:

  • آشنا شدن:

آدم ها عموما در اوایل رابطه سعی میکنن با طرف مقابلشون آشنا بشن. راجع به خود فرد مقابلتون صحبت کنید. علاقه، سلیقه، ذائقه، تمایلات، خانواده، تحصیلات، دغدغه ها و دلمشغولی های روزمره و .. طرف مقابلتون رو راجع بهش بپرسید و قبل از اون ازش بخواید که با هر موضوعی که اوکی نیست میتونه اطلاع بده و راجع بهش صحبت نکنه و با گفتن این حرف این اجازه رو به خودتون بدید که در حوزه های مختلف ازشون سوال کنید.

  • پیگیری گفتگوهای قبلی

همانطور که عرض کردم، ورود به دنیای نسبتا شخصی طرف مقابل در یک رابطه اتفاق خوبی هست و با چندین سوال میشه به این دنیا ورود کرد. نکته ای که حائز اهمیت هست اینه که پیگیری و دنبال کردن مباحثی که مطرح میشه اکثرا مورد استقبال واقع میشه. چرا که طرف مقابل متصور میشه که شما براش اهمیت بسزایی قایل هستید که مسائلش رو به خاطر سپردید و مجددا دارید راجع بهشون صحبت میکنید و پیگیرشون هستید.

اگه کسی توی صحبت هاش گفته بود که فلان کتاب رو دوست داره، توی دیدار بعدی میتونید راجع به اون کتاب صحبتی داشته باشید که مثلا شما هم خریداریش کردید یا تورقی در اون زدید. یا مثلا اگر طرف مقابلتون گفته بود که در فلان تاریخ امتحان رانندگی داره، میتونید طی چندین روز متوالی این موضوع رو ازشون پیگیری کنید که تمریناتشون خوب پیش میره؟ یا به کمکی نیاز ندارن که شما بتونید براشون انجام بدید؟

  • امید بخشیدن

ما انسان ها به شدت تمایل به دریافت انرژی مثبت هستیم. اینکه فردی ازمون تعریف کنه (در یک چارچوب مشخص و منطقی)، یا نسبت به سخنانمون واکنش مثبت (شاید همراه با لبخند) داشته باشه اغلب باعث میشه که ما هم سر ذوق بیایم و پر شور تر بشیم. یک مکالمه ی جذاب در یک رابطه عموما با کنایه های مطلوب، ناز و عشوه، تعریف و تمجید کردن طرفین همراه هست.

پس سعی کنید نسبت به لباس جدید طرف مقابلتون، یا تصمیم جدیدشون یا هر موضوع دیگه ای که نظرتون رو جلب کرده واکنش مثبت نشون بدید و بحثش رو به میان بکشید. مجددا عرض میکنم که این موضوع یکی از مراحل عاشق و پایبند ساختن طرف مقابل هست.

  • اخبار عمومی

اگر روزنامه روزانه رو به دست بگیرید، یا وب سایت های خبری رو دنبال بکنید، همیشه خبرهایی به عنوان سر تیتر وجود دارند که میتونن در حوزه های مختلف باشن (ورزشی، اجتماعی، سیاسی و ..). باید بتونید متناسب با حوزه کاری و علایق طرف مقابلتون این اخبار رو تمیز کنید و توی صحبت هایی که دارید بهشون گریزی بزنید. این روزا راجع به ریاست جمهوری، ویروس کرونا و .. بسیار مطلب منتشر میشه و موضوعات مختلفی هست که میشه توی بحث هاتون ازشون استفاده کنید.

  • خودتون

این عنوان خیلی حساس هست. شما باید سعی کنید به صورت ضمنی از خودتون صحبت کنید. مخصوصا اگر طرف مقابلتون خیلی مستقیما ازتون سوال نپرسه، سعی کنید به صورت مطلوبی خودتون رو شرح بدید. عرض کردم «حساس» به این معنی که زیاده روی در این مورد میتونه آزاردهنده باشه. پس سعی کنید اگر صحبتی به میان آمد که فکر کردید میتونه مطرح کردن یک خاطره از خودتون یا ویژگی های شخصییتیتون مکمل اون صحبت باشه، از گفتنش دریغ نکنید.

بیان کردن لطیفه، خاطره، اشاره به یک فیلم یا نقل قول کردن یک گفته هم در شرایطی میتونه جو رو عوض کنه و مناسب باشه.

نکته: با توجه به اولین جمله ای که توی این جواب براتون نوشتم، طبق درون گرا بودن شما، قویا پیشنهاد میکنم که سعی کنید فرد مقابلتون از نظر شخصیتی برون گرا باشند. انتخاب فردی برون گرا، به رونق بخشیدن رابطتون کمک میکنه و اطلاحا بالانس میشید.

نکته: سعی کنید شمرده صحبت کنید. ولوم صداتون خطی و یکنواخت نباشه. برای شروع زیاد نخندید ولی به هیچ عنوان هم اخمو نباشید و همیشه لبخندی خفیف روی لبتون باشه.

نکته: احترام گذاشتن به عقاید، سخنان و طرز فکر طرف مقابل خیلی اهمیت داره. پس به هیچ عنوان (چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم) به طرف مقابلتون توهین نکنید. به هیچ عنوان توی صحبت هاتون - حتی خطاب به فرد یا چیزی - از الفاظ رکیک استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید شخصیت یک فرد تا حد زیادی (مخصوصا در اوایل رابطه) به مدل صحبت کردن، واژگانی که استفاده میکنه ارتباط پیدا میکنه.

امیدوارم که مطالبی رو که خدمتتون نوشتم براتون جالب و قابل استفاده باشه.

ویرایش شده در 3 سال قبل
جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری