جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چرا سی دی رام سی دی را نمیخواند؟


0
0
1280

سلام خسته نباشید؛ به تازگی ویندوز لپ‌تاپ‌مو عوض کردم و از اون زمان هر وقتی سی‌دی یا دی‌وی‌دی میذارم، نمی‌خونتش و با زدن open، سی دی رام باز می‌شه؟ (ابتدا ویندوزم 8 بوده و سی‌دی‌ رامش درست کار می‌کرده) حالا سوال من اینه، این مشکل به‌خاطر عوض کردن ویندوزه و یا علت دیگه‌ای داره؟؟ ممکنه سی‌دی‌ رامم مشکل داشته باشه؟؟

تکنولوژی کامپیوتر
سوال شده در سارینا عمادی
537 امتیاز

2
بنده تا بحال روی یک سیستم از ویندوز xp تا ویندوز 7 و 8 و 10 را نصب کردم و مشکلی نداشتم از نظر سیدی رام. ولی بد نیست این را ذکر کنید که ویندوزی که الان نصب کردید چند هست؟ گفتید که قبلی 8 بوده و درست کار میکرده. ــ سروش قادری نسب در 5 سال قبل

@سروش.قادری.نسب ویندوز جدیدی که نصب کردم 10 هست و البته به دلیل قطع شدن یهویی صدا و مشکلات آن، ویندوز 8 ام پرید و مجبور به نصب ویندوز 10 شدم ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

آهان بنده اطلاع ندارم از چه منبعی ویندوز رو نصب کردید ولی اگر از یک ویندز 10 قدیمی استفاده کردید گاهی وقت ها اینجور مشکلات توی درایورهای سیستم اتفاق میوفته و گاها شناسایی نمیشن و درست کار نمیکنن. پیشنهاد میکنم از طریق update & security خود ویندوز، ویندوزتون رو آپدیت کنید و ببینید مشکل حل میشه یا نه. ــ سروش قادری نسب در 5 سال قبل

@سروش.قادری.نسب رو فلش برام ریختن و فک نکنم قدیمی باشه ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

3 جواب

1

باید این رو قبول کنیم که سخت افزار های سیدی و دیویدی CD/DVD رام و رایتر به عنوان سخت افزارهایی قدیمی (پیوسته به میراث و نسبتا منسوخ شده) شمرده میشن این روزها. از طرفی ویندوز 10 دائما در تلاشه که سیستم عامل رو modernize (مدرن کردن) بکنه. به همین خاطر برای سخت افزار های قدیمی، ویندوز 10 دیده میشه که درست عمل نمیکنه اغلب.

برای درست کردن ایجور مشکلها، راه های زیادی وجود داره. من به یک موردش اشاره میکنم و امیدوارم که باعث مرتفع شدن مشکلتون بشه.

نصب یا بروزرسانی درایور از طریق دیوایس منیجیر Device Manager

برید توی دسکتاپ و سپس با زدن دکمه های Windows key + X پنجره Device Manager رو باز کنید و سپس روی دیوایس منیجر Device Manager کلیک کنید. بخش سیدی یا دیویدی رام رو باز کنید به این شکل:

سیدی یا دیویدی رام

روی درایور مورد نظرتون راست کلیک کنید و سپس گزینه Uninstall رو انتخاب کنید. پنجره دیوایس منیجیر رو ببندید و سیستمون رو ری استارت Restart کنید.

نکته: ویندوز 10 فقط موقع ری استارت Restart شدن درایورها رو شناسایی میکنه پس ری استارت کردن در اینجا الزامیه. به عبارت بهتر شناسایی زمان بوت شدن سیستم اتفاق میوفته.

به عنوان یک جایگزین، میتونید بعد از کلیک راست کردن در توضیحات بالا، بجای Uninstall، گزینه Update Driver Software رو هم انتخاب کنید. خیلی فرقی نمیکنه.

یک چیزی هم که وجود داره اینه که من دیدم خیلی از کاربران مشکلشون اینطوری حل میشه که درایور IDE/ATAPI رو حذف و مجددا نصب میکنن. برای اینکار مجددا دیوایس منیجیر رو باز کنید، از توی منو روی View کلیک کنید و سپس روی Show hidden کلیک کنید. بخش IDE/ATAPI Controllers رو باز کنید و سپس موارد زیر رو uninstall کنید:

  • ATA Channel 0
  • ATA Channel 1
  • Standard Dual Channel PCI IDE Controller

شاید چندین مورد برای ATA Channel 0, 1 باشه، همش رو uninstall کنید و بعدش سیستمون رو ری‌استارت کنید. سپس ویندوز 10 به صورت خودکار درایور ها رو شناسایی میکنه و اون ها رو مجددا نصب میکنه.

دیوایس منیجیر و درایور سیدی و یا دیویدی رام

جواب داده شده در سعید غلامی
860 امتیاز


سلام ممنون، تمام دغدغه‌ام اینه که به انجام این‌کار ویندوز بپره و چون فلش ویندوزم دستم نیست بمونم، با این‌کار ویندوز ممکنه بپره؟؟؟ ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

سلام خواهش میکنم ویندوز نه نمیپره با این کار. در بدترین حالت برای درایور سیدی رامت مشکلی پیش میاد که شاید نشناسه و از این جور چیزا اینم بگم که معمولا با این کار مشکل حل میشه. ــ سعید غلامی در 5 سال قبل
1
@سعید.غلامی ممنونم ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

از نظر من شاید کانفلیکت رخ داده بین درایو نرم افزارهای مجازی (که عموما برای ایمیج گرفتن یا تهیه نسخه پشتیبان از سی دی ها و دی وی دی ها استفاده می شن) و درایو فیزیکی (نوری) .. اصطلاحا میگن

Conflict between "virtual drive software" and "physical optical drives"

پس اگر نرم افزارهایی از قبیل:

  • Daemon Tools
  • PowerISO
  • ISO Recorder
  • CloneCD

یا نرم افزاری مشابه اونها دارید که روی سیستم عاملتون نصب هستن، حذفش کنید. برای حذفشون هم از توی کنترل پنل به بخش Programs and Features برید به این شکل:

حذف نرم افزار از طریق کنترل پنل

جواب داده شده در مریم نادري
641 امتیاز


سلام ممنون بابت توضیحات، با این‌کار امکان پریدن ویندوز که نیست؟ ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


0

احتمالا درایورش خوب نصب نشده ، درایور رو حذف کنید ومجددا نصب کنید.

جواب داده شده در majid moghadam
7 امتیاز


ممنون بابت نظرتون. اما مگه میشه درست کار کنه و با تغییر ویندوز یکدفعه چنین مشکلی پیش بیاد؟@MA ــ سارینا عمادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری