جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

حت الذقن چیه؟


0
0
1194

انگاری «حت الذقن» یه بادکش یا حجامت هست.

ولی کسی میدونه چه موقع پیشنهاد میشه؟ و دقیقا به چه شکلی انجام میشه؟

پزشکی حجامت
سوال شده در زهرا دانشیار
56 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

1

محل حجامت زیر چانه

حجامت زیر چانه یا تحت الذقن یا زیر زنخدان، دقیقا در زیر چانه انجام می گیرد، به صورتی که لبه جلویی لیوان روی لبه پشتی استخوان فک زیرین قرار می گیرد.

اثرات حجامت زیر چانه

متخصصان این رشته فواید زیر را برای حجامت زیر چانه برشمرده اند. البته قابل ذکر است که اثرات درمانی انواع حجامت هیچ گاه به تایید علمی نرسیده است و در بیشتر موارد به عنوان درمان مکمل استفاده می شود.

  • پاکسازی خون از سر، فک ها و لثه ها

  • درمان زخم ها و دانه‌ هاى ریز دهانی (قلاع) ازجمله آفت

  • فساد یا خون ریزی لثه

  • بیماری ها و عفونتهای دهان و دندان

  • بهبود وضعیت گردن

  • بهبود رنگ رخسار

  • درمان بیماری های گلو از جمله آدنوپاتی(بزرگی غدد لنفی)های گردنی؛ خنّاق(دیفتری)؛ خروسک؛ بیماری های تیروئید( به عنوان درمان تکمیلی)

  • سستی و فروهشتگی زبان

  • درمان لکنت زبان

  • درمان فلج عصب صورتی

  • درمان جوش صورت

  • درمان هیرسوتیسم(پرمویی صورت بانوان)

حجامت زیر چانه در روایات

حجامت زیر چانه در روایات برای دردهای دهان و فساد لثه مفید شناخته شده است. از امام رضا (ع) نقل شده است:

«وَ قَدْ یُحْتَجَمُ تَحْتَ‌ الذَّقَنِ‌ لِعِلَاجِ الْقُلَاعِ فِی الْفَمِ وَ فَسَادِ اللِّثَهِ وَ غَیْرِ ذَلِکَ مِنْ أَوْجَاعِ الْفَمِ‌:

زیرچانه برای درمان قلاع(زخم های) دهانی، فساد لثه و بیماری های دیگر دهان حجامت می شود.»

انجام حجامت زیر چانه در درمان موهای زائد چانه موثر است؟

انجام حجامت زیر چانه برای درمان موهای زائد چندان تاثیری ندارد، اما چون بیماران از روند درمان طب مدرن جواب نمی‌گیرند به حجامت در این ناحیه تمایل نشان می‌دهند. این در حالی است که حجامت تنها تا حدودی موی زائد در این ناحیه را کم می‌کند.

بیمارانی بوده اند که حجامت به همراه درمان دارویی انجام می‌دهند که در این صورت بهتر نتیجه گرفته‌اند، اما به ‌صورت کلی قدم اول درمان موی زائد در ناحیه چانه حجامت نیست. حجامت درمان موقت بوده و اصلی نیست. حجامت به تمیزی پوست کمک می‌کند و در صورتی‌ که پزشک متخصص پوست نتواند با دارو بیماری را درمان کند، در کنار تجویز دارو به او حجامت را هم پیشنهاد می‌کند.

حجامت باید چندبار انجام شود؟

تنها یک‌بار انجام حجامت نتیجه نمی‌دهد و لازم است به ‌طور مداوم اجرایی شود. حجامت جزو درمان‌های اصولی پوست محسوب نمی‌شود و به علت قدمت آن برخی از پزشکان تمایل به انجام چنین نوع درمان‌هایی دارند.

روش انجام حجامت

پس از معاینه و اخذ شرح حال از بیمار موضعی که برای حجامت تعیین شده است ضدعفونی گشته سپس با لیوان حجامت که بصورت یکبار مصرف ساخته شده به مدت چند دقیقه بادکش می شود بعد از ایجاد انبساط چند خراش سطحی ایجاد می گردد آنگاه به تناسب وضعیت جسمی بالینی و عروقی بیمار در سه الی پنج مرحله از وی خون گرفته می شود. این عملیات مجموعا در مدت حدود ۲۰ دقیقه انجام می شود که خون گرفنه شده حداکثر به ۵۰ تا۷۰ سی سی بالغ می گردد. در انجام حجامت خشک مرحله خونگیری انجام نمی شود. درمورد چه افرادی نباید حجامت کرد؟

انجام حجامت پیشگیرانه خطرآفرین نیست و به منظورپیشگیری از بیماریها می توان هرسال حداقل درفصل بهار حجامت کرد و حداقل فاصله زمانی برای حجامت ازیک ماه شروع می شود تا سن روز فاصله یعنی چهل ساله چهل روز یک بار، پنجاه ساله پنجاه روز یکبار و… ولی حجامت درمانی اگر توسط افراد غیر مطلع انجام شود ممکن است موجب درمان نگردیده و یا اشکالاتی را پدید آورد.

درمورد افراد زیر نباید حجامت کرد:

– افرادی که با تعریف طب اسلامی و طب سنتی دچار غلبه شدید بلغم هستند

– کودکان از بدو تولد تا چهارماهگی

– زنان باردار تا ماه چهارم بارداری

– زنان در مدت ایام عادت ماهیانه

– افراد دارای کمبود پلاکت خون

– افرادی که دچار فشارخون مقطعی بالا هستند

جواب داده شده در s gpr
56 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری