جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

مسلط شدن به سی شارپ


0
0
585

سلام.من میخوام توی سی شارپ مسلط بشم تئوری تا پیشرفتش یه دور رو کامل خوندم.ولی از لحاظ کدنویسی خیلی ضعیفم.چکار کنم مسلط بشم.اگه دیگ نخونم فقط پروژه بزنم خوبه یا باز باید تئوری هم بخونم؟؟؟؟؟

تکنولوژی برنامه-نویسی
سوال شده در حسین سیفی
243 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

0

این پاسخ رو دارم مبتنی بر بهترین مقاله ای که در این حوزه منتشر شده براتون مینویسم. مقاله ای که میگه چطور میتونیم در یک زبان برنامه نویسی مستر بشیم؛ با عنوان Six Steps to Learn and Master a Programming Language


چطور میتونم در یک زبان برنامه نویسی مسلط بشم؟

برای اینکه بتونیم در یک زبان برنامه نویسی خیلی خوب پیشرفت بکنیم و حرفه ای بشیم؛ این 6 مرحله رو باید طی بکنیم:

1. انتخاب یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر نیازی که دارید

همونطور که میدونید، صدها زبان برنامه نویسی مطرح در حال حاضر موجود هست و هر کدوم به منظور خاصی طراحی شده. اگه شما بتونید زبانی رو که دقیقا مناسب نیازتون هست انتخاب کنید، در اون صورت تایم زیادی رو براش میگذارید و چون به رفع نیازتون کمک میکنه کاملا روش متمرکز میشید و خیلی خوب درش رشد میکنید.

2. شفاف سازی کلیات و ساختار اصلی زبان برنامه نویسی

بعد از انتخاب زبان برنامه نویسی که قصد دارید یادش بگیرید، باید کلیات و ساختارش رو لیست کنید در یک مقیاس high level و سعی کنید که تو ذهنتون باشه که دقیقا قابلیت ها، مزایا و معایب، سینتکس و ... اون زبان به چه صورت هست.

3. حرکت کردن از سطح پایه به سمت سطح پیشرفته در زبان برنامه نویسی

الان وقت این رسیده که از کلیات عبور کنید کنید و توی جزئیات ریز بشید. سعی کنید best practices ها رو برای اون زبان پیدا کنید. روش و ابزارهای دیباگینگ، فرمت کردن کد هایی که مینویسید، نوشتن و خوندن لاگ ها به طور کلی و در قالب چارت ها برای بررسی از بیرون، مدل و ساختار استفاده زبان از منابع سخت افزاری و روش های بهینه سازی، دسترسی ها و لایه ارتباطی و پردازشی اون زبان.

4. تمرین، تمرین، و باز هم تمرین

چیزی که در این مرحله بهش نیاز دارید، تمرین خیلی زیاد هست، به قدری که کاملا به ساختار و سینتکس مسلط بشید و اصطلاحا دستتون روی کد بخوابه. سعی کنید یک مورد رو از چندین روش مختلف پیاده سازی بکنید و بنچمارک بزنید که عملکرد هر کدومش رو به صورت جداگونه بررسی کنید.

5. شروع به ساختن یک پروژه کنید

الان شما یک زبان رو انتخاب کردید و کلی باهاش کار کردید، نکات خیلی زیادی ازش یاد گرفتید و آماده ساختارمند کردن دانشتون هست و نیاز دارید که از نظر عملیاتی (و حتی ساختن رزومتون) به یک مرحله رو به جلو پیش برید و یک پروژه مشخص و تعریف شده رو پیاده سازی بکنید.

در این مرحله یک مقدار نیاز به برنامه ریزی ضمنی هم دارید. باید در ابتدا یک پروژه رو تعریف کنید، اون رو فازبندی بکنید و براش زمان بندی و برنامه ریزی بکنید. نیازمندی ها و وابستگی های فنیش رو مشخص کنید و برید سراغ اجراش. خیلی مهمه که بتونید یک پروژه رو از 0 تا 100 پیش ببرید و طی این مسیر نکات خیلی زیادی به صورت عملیاتی دستتون میاد و باعث حرفه ای شدنتون میشه. از init کردن پروژه گرفته تا لانچ اون روی سرور production یک مسیر طولانی و پر فراز نشیب هست که فراخور پیشرفته بودن پروژه تعریف شده، شما رو واقعا به کلیات مسلط میکنه.

6. دانش خودتون رو با بقیه به اشتراک بگذارید

تا به اینجا، شما روی مهارت های خودتون کار کردید، بعد از مرحله 5، به یک برنامه نویسی با تجربه و همراه با دانش زیادی تبدیل شدید که میتونه از کارفرما پروژه بگیره و انجام بده، یا برای استخدام شدن در شرکت ها اپلای کنه.

نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت هست، اشتراک گذاری و کمک به دیگران هست موقع دیباگ کردن. کامیونیتی های پرسش و پاسخ تخصصی مثل سایت stackoverflow به شما کمک میکنه تا علاوه بر به اشتراک گذاری دانشتون، مهارت ها و تسلط خودتون رو به شدت افزایش بدید. هروقت که شما به یک تکه کد نگاه میکنید و سعی میکنید که اون رو دیباگ کنید، توی ذهنتون به صورت ناخودآگاه یک سری موارد دیگه رو تصور میکنید و سعی میکنید حدس بزنید که پروسه به چه شکلی بوده که الان این ارور رو داره خروجی میده. این تمرین و تکرار خیلی به تسلط شما کمک میکنه.

همچنین باید بگم که هر وقت شما یک مبحث رو برای کسی توضیح میدید، یک مرحله به مسلط شدن خودتون در اون مبحث جلوتر میرید.

جواب داده شده در ساناز رضایی
1366 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری