جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چه موقع صفات er و چه موقع est می گیرن؟


4
0
306

چه موقع صفات er و چه موقع est می گیرن؟ در چه موقع هایی کدوم باید به کار بره؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در Ziba Keshmiri
683 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

3

تو انگلیسی زمانی که داریم دو تا چیز رو با هم مقایسه می کنیم باید از صفاتی استفاده کنیم به اسم comparative adjective. مثلا من میگم محمد از علی بزرگتر است. در این جا بزرگ تر یک صفت مقایسه ای یا comparative adjective هست.

تو انگلیسی اگر صفات یک بخشی باشن، بهشون میگن صفات با قاعده. برای این صفات با قاعده باید فقط er به آخر صفت اضافه کرد تا صفت مقایسه ای درست بشه. به این کلمات دقت کنید:

big / small / thin

میبینید که این ها همه صفات باقاعده هستن. برای این جور صفات باید به آخر اون ها er اضافه بشه تا به comparative adjective تبدیل بشن.

bigger / smaller / thinner

حالا برای به کار بردنشون تو جمله باید کلمه than هم بعدشون بیاد. مثلا من میگم: خانه ما از خانه شما بزرگتر است. انگلیسیش میشه:

Our house is bigger than your house.

چند تا مثال دیگه رو ببینید:

Your apple is smaller than mine.
He is smarter than his roommate.
They are happier than our group.

تو این صفات مقایسه ای ما داشتیم دو تا چیز یا دو گروه رو با هم مقایسه می کردیم. حالا اگر بخوایم یک شی یا یک گروه رو با تمام شی های حاضر یا تمام گروه های دیگر مقایسه کنیم و بگیم که مثلا ((او در بین هم تیمی هاش از همه جوان تر هست)) باید از superlative adjective یا صفت تفصیلی استفاده کنیم. این نوع صفات هم باز با قاعده و بی قاعده دارن. برای باقاعده ها باید قبل صفت یک the و به انتها خود صفت یک est اضافه کرد. پس جمله ((او در بین هم تیمی هاش از همه جوان تر هست)) این میشه:

He is the youngest among his classmates.

چند نمونه دیگه رو ببینید:

This is the smallest apple.
He has the cheapest car.
This is the strongest wood available.

اینا صفhت مقایسه ای و صفات تفصیلی با قاعده هستن. برای صفات مقایسه ای باقاعده فقط er و than استفاده میشه و برای صفات تفصیلی باقاعده فقط the قبل صفت و est در انتها صفت به کار میره.

اما برای صفات بی قاعده شکل صفت مقایسه ای و تفصیلی کامل تغییر می کنه. این صفات باید حفظ بشن چون قانونی ندارن. اما هم چنان بعد از صفات مقایسه ای باید than به کار بره و قبل از صفات تفصیلی باید the به کار بره. به چند نمونه از این صفات بی قاعده توجه کنید.

Good
better / the best
He is better than his teammate. / He is the best player.

Bad
worse / the worst
My problem is worse than your problem. / This is the worst problem.

Little
I have less milk than you do. / I have the least milk among you.

حالا تا الان اینا صفات یک سیلابلی بودن. برای مثلا صفت expensive که بیشتر از یک سیلاب داره چی باید بگیم؟

برای این جور صفاتی که بیشتر از یک سیلابل دارن برای حالت صفت مقایسه ای باید فقط قبل از این صفات از more و بعد از اون ها، مثل صفات با قاعده، از than استفاده بشه. برای صفات تفصیلی هم اول این صفات the most اضافه میشه و بعد ادامه جمله بدون هیچ تغییری. به چند نمونه مثال دقت کنید.

expensive
more expensive / the most expensive

serious
more serious / the most serious

تو جمله هم این صفات بی قاعده به این صورت به کار میرن:

Expensive
Your car is more expensive than mine. / You have the most expensive car among us.

Serious
Our teacher is more serious than your teacher. / He is the most serious teacher among others.

نکته نگارشی ای که باید در ذهن داشته باشید اینه که اگر حرف ماقبل آخر یک صفت صدادار باشه، بعد از اضافه کردن er یا est اون حرف آخر باید دو بار تکرار بشه. مثل کلمه big:

big = bigger = the biggest
ویرایش شده در 8 ماه قبل
جواب داده شده در English Today
19.4k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری