جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

اصلاح مواردی از تصویب نامه شماره 72212 مورخ 63.9.8 هیأت وزیران راجع به تصویب مواردی به منظور توسعه صادرات غیرنفتی کشور


0
0
232
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1363/11/27
شناسه7A222658-CC83-41DE-A36A-B7C2C07B6E6F
وضعیتمنسوخ نشده
شماره دوره63
شماره جلد8

‌اصلاح مواردی از تصویب‌نامه شماره 72212 مورخ 63.9.8 هیأت وزیران راجع به تصویب مواردی به منظور توسعه صادرات‌غیرنفتی کشور 1363.11.27 - 96570 - 1363.12.01 - 1112 &‌بانکی و پولی - صنایع - معادن - واردات و صادرات &‌وزارت بازرگانی ‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1363.11.27 بر اساس پیشنهاد وزارت بازرگانی، موارد اصلاحی ذیل را در خصوص تصویب‌نامه شماره 72212 مورخ 63.9.8‌هیأت وزیران تصویب نمودند.
‌الف - افزودن دو تبصره به ماده 1 بشرح زیر.
‌تبصره 2 - به منظور ایجاد شرایط مناسب برای گرایش صادرکنندگان به بازارهای جدید و انگیزه صدور مستقیم کالا به کشورهای مصرف کننده کالاهای صادراتی‌ایران و همچنین افزایش صادرات به کشورهائی که بازار آنها امکان مصرف کالاهای صادراتی بیشتری را دارد وزارت بازرگانی می‌تواند با توجه به خط مشی‌های‌بازرگانی کشور در این گونه مواد حداکثر تا 20 درصد به نرخ ترجیحی تعیین شده توسط کمیسیون مصروحه در ماده یک اضافه نماید.
‌تبصره 3 - ارزهای مازاد بر پیمان ارزی که توسط صادرکنندگان معرفی می‌شود مشمول نرخ ترجیحی خواهد بود مشروط بر آن که صادرکننده پیمانهای واریز‌نشده دیگری اعم از مهلت منقضی شده یا منقضی نشده نداشته باشد.
ب - ماده دو و تبصره‌های آن بشرح زیر اصلاح گردد.
‌واردات کالا در مقابل ارز حاصل از صادرات با رعایت صادرات و واردات سالیانه و سایر قوانین و مقررات مربوطه بشرح زیر امکان‌پذیر می‌باشد در این صورت‌پیمان ارزی در قبال پروانه گمرکی و پروفرمای یا فاکتور تائید شده توسط مراکز تهیه و توزیع قابل واریز خواهد بود.‌أ ‌الف - در صورتی که صادرکننده ارز حاصل از صادرات خود را به سیستم بانکی معرفی ننماید کالای مورد نظر وی می‌باید ظرف مهلت پیمان ارزی به کشور وارد‌گردد.
ب - چنانچه صادرکننده ارز حاصل از صادرات خود را به سیستم بانکی معرفی نماید در این صورت سفارش کالا از محل ارز مذکور رأساً توسط صادرکننده و یا‌واردکنندگان مجاز با رعایت مفاد ماده 4 و 5 این مصوبه ظرف مدت یک سال از تاریخ معرفی ارز مقدور خواهد بود. بانک مرکزی حداکثر تا میزان ارز واریز نامه‌اجازه انتقال ارز مربوطه را صادر خواهد کرد. در این حالت علاوه بر پروانه گمرکی و پروفرمای تائید شده برای واریز پیمان ارزی نیاز به گواهی ثبت سفارش بانکی‌نیز خواهد بود.
‌تبصره 1 - چنانچه صادر کننده یا دارنده ارز صادراتی قبل از انقضاء مهلت یک سال فوق‌الذکر از واردات کالا منصرف گردد و تا یک سال موفق به ثبت سفارش‌نگردد ارز معرفی شده توسط بانک به نرخ ترجیحی تاریخ معرفی خریداری خواهد شد.
‌تبصره 2 - صادرکنندگان کالاهای صنعتی و معدنی به کشورهای طرف قرارداد تهاتری و حساب مخصوص، کشورهای عضو پیمان عمران منطقه‌ای (‌آر.‌سی.‌دی)‌و کشورهای عضو اتحادیه پایاپای آسیائی (‌ا.‌سی.‌یو) که نمی‌توانند نیازهای مواد اولیه، قطعات و لوازم یدکی و ماشین‌آلات خود را از کشورهای خریدار کالاهای‌صادراتی خود وارد نمایند می‌توانند تا حداکثر سی درصد از مبلغ پیمان ارزی را با نظر وزارت‌خانه‌های ذیربط از سایر کشورها وارد نمایند. ارز مورد نیاز از محل‌ارزهای خریداری شده از سایر صادرکنندگان تأمین می‌گردد. در این صورت نرخ ترجیحی ارز آزاد مورد نیاز این گونه صادرکنندگان به همان نرخ ترجیحی که ارز‌تهاتری آنها خریداری شده است در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
ج - ماده 6 مصوبه بشرح زیر اصلاح گردد.
‌سازمانهای دولتی و ارگانهایی که فعالیت آنها در ارتباط مستقیم با امر تولید و توزیع محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی نمی‌باشد مجاز به صدور کالا‌نخواهند بود.
‌میرحسین موسوی - نخست‌وزیر


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری