جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

ضوابط ورود خودرو شخصی فارغ التحصیلان ایرانی مقیم خارج و مأموران ثابت دستگاه های دولتی در خارج، که به کشور مراجعه می نمایند


0
0
195
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1369/05/17
شناسه9B77FF61-4224-467C-903D-713301FA9E3C
وضعیتمنسوخ نشده
شماره دوره69
شماره جلد3

‌ضوابط ورود خودرو شخصی فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم خارج و مأموران ثابت دستگاه‌های دولتی در خارج، که به کشور‌مراجعه می‌نمایند 1369.05.17 - .8652ت191ه - 1369.06.01 - 553 &‌امور گمرکی - واردات و صادرات &‌وزارت امور اقتصادی و دارائی ‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1369.5.17 با توجه به مفاد تبصره (44) قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به‌استناد تبصره (1) ماده (44) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 13669 ضوابط ورود خودرو شخصی فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم خارج و مأموران ثابت‌دستگاه‌های دولتی در خارج، که به کشور مراجعت می‌نمایند را به شرح زیر تصویب نمود:
[z]"‌ضوابط ورود خودرو شخصی فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم خارج و مأموران ثابت دستگاه‌های دولتی در خارج، که به کشور مراجعه می‌نمایند." ‌ماده 1 - کلیه فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم خارج از کشور که به منظور تدریس یا اشتغال به کشور مراجعت می‌نمایند مشروط بر آن که دارای مدرک فوق‌لیسانس و‌بالاتر باشند و یا از دانشگاه‌های معتبر کشورهای خارجی موفق با اخذ درجه فوق‌لیسانس و بالاتر گردندد، با تشخص و تأیید وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش‌عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (‌حسب مورد) یا دستگاه‌هایی که از خدمات آنان استفاده خواهند کرد و همچنین مأموران ثابت دستگاه‌های دولتی در‌خارج از کشور (‌اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و غیره) که پس از خاتمه مأموریت خود به ایران باز می‌گردند مشروط بر آن که حداقل دو سال تمام در‌خارج از کشور به عنوان مأمور ثابت انجام وظیفه نموده باشند، می‌توانند یک دستگاه خودرو (‌سواری یا وانت) شخصی خود را صرفاً برای یک بار و حداکثر‌ظرف یک سال پس از مراجعت به کشور با رعایت مفاد این تصویب‌نامه و سایر مقررات مربوط، وارد و ترخیص نمایند.
‌تبصره 1 - در مواردی که زن و شوهر هر دو مشمول مفاد این ماده گردند، صرفاً یکی از آنها می‌تواند از این تسهیلات استفاده نماید.
‌تبصره 2 - در مورد کارمندان اعزامی از سوی وزارت آموزش و پرورش جهت اشتغال در مدارس ایرانی خارج از کشور دو سال تحصیلی، مبنا می‌باشد.
‌تبصره 3 - دانشجویان و مأموران ثابت دستگاه‌های دولتی که به دلیل فعالیت به نفع جمهوری اسلامی ایران از کشور محل تحصیل یا مأموریت خود اخراج‌می‌گردند، با تشخیص نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور و تأیید وزارت امور خارجه می‌توانند از تسهیلات این ماده استفاده نمایند.
‌تبصره 4 - مشمولان این ماده که خودرو (‌سواری یا وانت) شخصی خود را بر اساس مفاد این تصویب کشور وارد می‌نمایند نمی‌توانند از تسهیلات موضوع‌تصویب نامه شماره 60378 مورخ 1364.4.21 در مورد تحویل خودرو ساخت داخل استفاده نمایند.
‌ماده 2 - خودروهای 0‌سواری یا وانت) موضوع این تصویب‌نامه باید داری مشخصات زیر باشند.
1 - نوع سوخت: بنزینی یا گاز سوز 2 - مدل: ساخت (1982) به بعد.
‌ماده 3 - سود بازرگانی و حقوق و عوارض گمرکی متعلقه به خودرو (‌سواری یا وانت) که بر اساس مفاد این تصویب‌نامه وارد می‌گردد، بر مبنای ارزش سیف "‌نو"‌سال ساخت محاسبه و وصل می‌شود و برای تفاوت مدل و استهلاک و تصادفی بودن هیچگونه تخفیقی در قیمت و سود بازرگانی و حقوق و عوارض گمرکی‌متعلقه داده نخواهد شد.
‌ماده 4 - کلیه مشمولان موضوع تصویب‌نامه شماره 60378 مورخ 1364.4.21 که از تاریخ (1364.8.17) تا کنون به کشور مراجعت نموده‌اند مشروط بر آن‌که در مهلت پیش‌بینی شده در بند (4) تصویب‌نامه مزبور و بعد از آن به نحوی از انحاء اقدام به ورود خودرو از خارج شور ننموده باشند و خودرو ساخت داخل‌هم به آنها تحویل نشده باشد، می‌توانند بر اساس مفاد این تصویب‌نامه برای یک بار و حداکثر ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، یک دستگاه خودرو(‌سواری یا وانت) وارد نمایند.
‌تبصره - گمرک ایران در اجرای مفاد این ماده موظف است تأیید وزارت صنایع سنگین مبنی بر عدم تحویل خودرو ساخت داخل را دریافت نماید.
‌حسن حبیبی - معاون اول رییس جمهور


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی