جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

اساسنامه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن


0
0
580
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1369/05/24
شناسه7457CEDB-DC53-40F8-9888-20B6EA3371E8
وضعیتمنسوخ نشده
شماره دوره69
شماره جلد3

‌اساسنامه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن 1369.05.24 - .49158ت211ه - 1369.06.13 - 584 &‌سازمانهای دولتی - کشاورزی و روستائی &‌وزارت کشاورزی ‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1369.5.24 بنا به پیشنهاد وزارت کشاورزی و تأیید وزرای امور اقتصادی و دارایی صنایع سنگین، صنایع، نیرو، بازرگانی، رییس‌سازمان برنامه و بودجه و به استناد تبصره (2) ماده واحده قانون "‌ تأسیس شرکت سهامی خاص توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن" مصوب 1369.4.10‌اساسنامه شرکت مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:
[z]"‌اساسنامه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن." ‌فصل اول - کلیات -------------------------------------------------------- ‌ماده 1 - به منظور اجرای مفاد بند "ه" تبصره (29) قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین قانون مصوب1369.4.10 مجلس شورای اسلامی، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن که در این اساسنامه اختصاراً شرکت نامیده می‌شود تشکیل و بر اساس مفاد این‌اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط اداره خواهد شد.
‌ماده 2 - شرکت دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و وابسته به وزارت کشاورزی می‌باشد.
‌ماده 3 - مدت شرکت محدود به زمان اجرای کامل قانون مصوب 1369.4.10 مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
‌ماده 4 - مرکز اصلی شرکت تهران می‌باشد و شرکت می‌تواند در صورت لزوم در سایر نقاط نسبت به ایجاد شعب و نمایندگی اقدام نماید.
‌ماده 5 - سرمایه اولیه شرکت ده میلیارد ریال می‌باشد که به ده هزار سهم یک میلیون ریالی تقسیم می‌گردد و تماماً متعلق به دولت است. سرمایه اولیه شرکت و‌افزایش‌های بعدی آن از محل وجوه موضوع بند "ه" تبصره (29) قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سایر منابع‌تأمین می‌گردد.
‌ماده 6 - هدف شرکت خودکفایی در تولید شکر مورد نیاز جامعه و تأمین بخشی از سایر نیازهای غذایی و صنعتی کشور می‌باشد و شرکت برای نیل به این هدف‌اقدامات زیر را انجام خواهد داد:
1 - مطالعات فنی، اقتصادی و اجتماع در زمینه ایجاد هفت واحد کشت و صنعت نیشکر مجموعاً به مساحت هشتاد و چهار هزار (84000) هکتار و احداث‌صنایع تبدیلی جهت استحصال شکر، خمیر کاغذ، کاغذ چاپ و تحریر، خوراک دام، نئوپان، پروتئین دامی و سار صنایع جانبی لازم.
2 - عملیات احیاء و عمران اراضی از قبیل عملیات تسطیح، ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی، احداث مزارع نیشکر، ایجاد راه‌ها، خطوط راه‌آهن و سایر‌تأسیسات ارتباطی.
3 - عملیات کشاورزی و بهره‌برداری جهت تولید نیشکر و سایر محصولات زراعی که در ارتباط با هدف شرکت باشد.
4 - احداث کارخانه‌های تولید شکر، خمیر کاغذ) کاغذ چاپ و تحریر، خوراک دام، نئوپان، پروتئین دامی و سایر صنایعی که در ارتباط با هدف شرکت باشد.
5 - خرید و به کارگیری ماشین‌آلات و وسائل حمل و نقل کشاورزی، صنعتی و عمرانی مورد نیاز.
6 - ایجاد ساختمانهای کشاورزی، صنعتی، اداری و مسکونی مورد نیاز.
7 - خرید و یا اجاره زمین و ساختمان جهت انجام فعالیتهای شرکت.
8 - فروش و صادرات محصولات تولیدی، طبق قوانین و مقررات مربوط.
9 - خرید و واردات ماشین‌آلات، تجهیزات و مصالح و مواد اولیه مورد نیاز.
10 - مشارکت با تولیدکنندگان داخلی در جهت تأمین نیازها و هدف شرکت.
11 - دریافت تسهیلات اعتباری از بانکها و سایر مؤسسات اعتباری.
12 - انجام سایر عملیات که در ارتباط با هدف شرکت باشد.
‌فصل دوم - ارکان شرکت -------------------------------------------------------- ‌ماده 7 - ارکان شرکت عبارتند از:
1 - مجمع عمومی 2 - هیأت مدیره 3 - مدیر عامل 4 - بازرس (‌حسابرس) ‌مجمع عمومی -------------------------------------------------------- ‌ماده 8 - اعضای مجمع عمومی عبارتند از:
1 - وزیر کشاورزی (‌رییس مجمع عمومی) 2 - وزیر امور اقتصادی و دارایی 3 - وزیر صنایع سنگین 4 - وزی صنایع 5 - وزیر نیرو 6 - وزیر بازرگانی 7 - رییس سازمان برنامه و بودجه ‌ماده 9 - جلسات مجمع عمومی شرکت حداقل سالی دو بار با دعوت کتبی رییس مجمع عمومی به منظور اتخاذ تصمیم در مورد صورتهای مالی و بودجه‌شرکت و سایر وظائف مجمع عمومی تشکیل می‌شود و علاوه در آن به پیشنهاد هر یک از اعضای مجمع عموم یا هر یک از اعضای هیأت مدیره و یا بازرس(‌حسابرس) شرکت، حداکثر ظرف (15) روز با دعوت کتبی رییس مجمع عمومی تشکیل خواهد شد.
‌ماده 10 - جلسات مجمع عمومی با حضور رییس مجمع عمومی و حداقل سه عضو دیر رسمت می‌آید و تصمیمات آن با حداقل چهار رأی موافق معتبر راست.
‌ماده 11 - وظائف مجمع عمومی عبارتست از:
1 - نصب و عزل اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل.
2 - تعیین حقوق و مزایای مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و حق‌الزحمه بازرس (‌حسابرس) شرکت.
3 - اتخاذ تصمیم در مورد برنامه و بودجه، صورتهای مالی و گزارش‌های هیأت مدیره و بازرس (‌حسابرس) شرکت.
4 - تصویب آیین‌نامه‌ها مالی، معاملاتی و استخدامی و سایر آیین‌نامه‌های اجرایی مورد نیاز شرکت با رعایت مقررات مربوط.
5 - پیشنهاد هر گونه تغییر در اساسنامه شرکت به هیأت وزیران.
6 - اتخاذ تصمیم و اصلاح ماده 5 اساسنامه در مور تغییر در میزان سرمایه شرکت.
7 - اتخاذ تصمیم در مورد استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری.
8 - اتخاذ تصمیم در مورد سایر اموری که طبق قانون تأسیس شرکت و مقررات این اساسنامه7 قانون تجارت و سایر ضوابط قانونی به عهده مجمع عمومی‌می‌باشد.
‌هیأت مدیره -------------------------------------------------------- ‌ماده 12 - هیأت مدیره شرکت مرکب از معاون زیر کشاورزی و چهار نفر افراد ذیصلاح دیگر خواهد بود که به پیشنهاد وزیر کشاورزی و تصویب مجمع عمومی‌برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند و تجدید انتخاب آنها بلامانع می‌باشد. تا انتخاب هیأت مدیره جدید هیأت مدیره قبلی به مسئولیت خود ادام
ه خواهند‌داد.
‌تبصره 1 - معاون وزیر کشاورزی عضو غیر موظف و رییس هیأت مدیره می‌باشد.
‌تبصره 2 - در صورت فوت یا استعفاء یا ضرورت تغییر هر یک از اعضای هیأت مدیره، جانشین وی برای مدت باقیمانده با تصویب مجمع عمومی تعیین خواهد‌گردید.
‌ماده 13 - جلسات هیأت مدیره حداقل دو بار در هر ماه بنا به دعوت رییس هیأت مدیره یا مدیر عامل شرکت تشکیل می‌گردد و با حور اکثریت اعضا رسمیت‌می‌یابد و تصمیمات آن با سه رأی موافق معتبر است.
‌تبصره - صورتجلسات هیأت مدیره پس ساز امضای اعضای حاضر، توسط رییس هیأت مدیره ابلاغ و سوابق آن در شرکت نگهداری خواهد شد.
‌ماده 14 - وظایف و اختیارات هیأت مدیره عبارتست از:
1 - اجرای مصوبات مجمع عمومی شرکت.
2 - بررسی و تأیید و ارائه برنامه و بودجه و صورتهای مای سالانه و گزارش عملکرد شرکت به مجمع عمومی.
3 - بررسی و پیشنهاد تشکیلات شرکت به مجمع عمومی جهت تصویب.
4 - بررسی و تأیید پیشنهاد مدیر عامل در مورد تغیر در اساسنامه شرکت جهت ارائه به مجمع عمومی.
5 - بررسی در مورد صلح و سازش در دعاوی یا ارجاع آنها به داوری و ارائه پیشنهاد به مجمع عمومی جهت اتخاذ تصمیم با رعایت سایر مقررات مربوط.
6 - بررسی و تأیید آیین‌نامه‌های ملی، معاملاتی و استخدامی شرکت و ارائه آنها به مجمع عمومی.
‌مدیر عامل -------------------------------------------------------- ‌ماده 15 - مدیر عامل بالاترین مقام اجرای شرکت می‌باشد و به پیشنهاد وزیر کشاورزی و تصویب مجمع عمومی از بین اعضای هیأت مدیره (‌به استثنای رییس‌هیأت مدیره) انتصاب می‌گردد و در حدود قوانین و مقررات مربوط به مسئول اداره امور شرکت می‌باشد و دارای وظایف و اختیارات زیر است:
1 - اجرای مصوبات هیأت مدیره شرکت.
2 - تهیه و پیشنهاد برنامه و بودجه سالانه به هیأت مدیره.
3 - تهیه صورتهای مالی و ارائه آن به هیأت مدیره.
4 - تهیه گزارش عملکرد شرکت و ارائه آن به هیأت مدیره.
5 - تهیه تشکیلات سازمان و ارائه آن به هیأت مدیره.
6 - پیشنهاد تغییر اساسنامه شرکت به هیأت مدیره.
7 - تهیه آیین‌نامه‌ها مالی، معاملاتی و استخدامی و سایر آیین‌نامه‌های اجرایی مورد نیاز شرکت و ارائه آنها به هیأت مدیره.
8 - نمایندگی شرکت در کلیه مراجع قانونی با حق توکیل به غیر و ارائه پیشنهاد ارجاع دعاوی به داوری و یا صلح و سازش دعاوی، به هیأت مدیره.
9 - استخدام، انتصاب، ارتقاء، اعطای پاداش، اضافه حقوق و به طور کلی اخذ تصمیم در مورد کلیه امور اداری و استخدامی و آموزش کارکنان طبق مقررات و‌آیین‌نامه‌های مربوط.
‌ماده 16 - کلیه قراردادها، چکها و اسناد مالی تعهدآور شرکت با رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط با امضای مدیر عامل یا رییس هیأت مدیره شرکت و یکی‌دیگر از اعضای هیأت مدیره معتبر خواهد بود.
‌بازرس (‌حسابرس) -------------------------------------------------------- ‌ماده 17 - بازرس (‌حسابرس) شرکت، سازمان حسابرسی می‌باشد که طبق قوانین و مقررات مربوط به عمل خواهد کرد و گزارشهای خود را به مجمع عمومی‌شرکت ارائه خواهد نمود.
‌فصل سوم - سایر مقررات -------------------------------------------------------- ‌ماده 18 - سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفند ماه همان سال خاتمه می‌یابد مگر سال اول که شروع آن از تاریخ تشکیل شرکت‌خواهد بود.
‌ماده 19 - شرکت مکلف است حداکثر یک سال پس از تاریخ بهره‌برداری از هر یک از واحدهای تولیدی که بر اساس مفاد بند "ه" تبصره (29) قانون برنامه اول‌توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مقررات این اساسنامه ایجاد شده‌اند نسبت به تأسیس شرکتهای سهامی عام به منظور اداره و‌بهره‌برداری از هر یک از واحدهای مذکور و عرضه سهام آن به عموم، اقدام نماید.
‌تبصره - سرمایه شرکت معادل قیمت تمام شده واحدهای تولیدی موضوع این ماده پس از کسر تعهدات مربوط کاهش خواهد یافت و شرکت مکلف است مبالغ‌حاصل از فروش سهام شرکت‌های سهامی عام ایجاد شده را بلافاصله پس از وضع تعهدات مربوط به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید.
‌حسن حبیبی - معاون اول رییس جمهور


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی