جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

تکلیف کلیه دستگاههای اجرایی به انجام ترتیبات لازم قانونی برای تحقق واگذاری کلیه امور راه آهن شهری تهران( مترو) به شهرداری تهران


0
0
200
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1379/03/18
شناسهA9556A0F-BE6B-4DA9-9491-FB5E7BEF36C0
وضعیتمنسوخ نشده
شماره دوره79

‌تکلیف کلیه دستگاههای اجرایی به انجام ترتیبات لازم قانونی برای تحقق واگذاری کلیه امور راه آهن شهری تهران(‌مترو) به شهرداری تهران 1379.03.18 - .10036 ت 22986 هـ - 1379.03.24 ‌شماره:.10036ت22986ه- ‌تاریخ:1379.3.24 ‌وزارت کشور - وزارت امور اقتصادی و دارایی - سازمان برنامه و بودجه ‌بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران - شهرداری تهران ‌هیات وزیران در جلسه مورخ 1379.3.18 با توجه به پیشنهاد رسمی شورای اسلامی شهر تهران برای تصدی امور راه آهن شهری تهران (‌مترو) از طریق شهرداری و براساس نظر رییس جمهور، و با عنایت به ماده (136) قانون برنامه سوم، خط مشی موضوع را به شرح زیر ‌تصویب نمودند:
‌کلیه دستگاههای اجرایی موظفند ترتیبات لازم قانونی را برای تحقق واگذاری کلیه امور راه آهن شهری تهران (‌ مترو) به شهرداری ‌تهران معمول دارند مشروط بر اینکه آن قسمت از تعهدات زیر که رسماً طی نامه های شماره 161.1448 مورخ 1379.3.7 و 161.1558 ‌مورخ 1379.3.11، رییس شورای اسلامی شهر تهران مورد پذیرش قرار گرفته است بر عهده شهرداری محول گردد:
1 - شهرداری تهران اصل وام دریافتی از بانکهای داخلی تا پایان سال هزار و سیصد و هفتاد و هشت (1378) (‌ تخمیناً" 1920 (‌هزار و ‌نهصد و بیست) میلیارد ریال را می‌پذیرد و در طی ده سال از ابتدای سال هزار و سیصد و هشتاد (1380) پرداخت خواهد کرد.
2 - شهرداری تهران از ابتدای سال هزار و سیصد و هفتاد و نه (1379) راساً به دریافت وام به مبلغ 360 (‌سیصد و شصت) میلیارد ‌ریال در سال هزار و سیصد و هفتاد و نه (1379) از بانکها مبادرت خواهد کرد و اصل و سود آن را در طی مدتی که با بانکها توافق می‌کند، ‌پرداخت خواهد نمود.
3 - دولت سود وامهای دریافتی تا پایان سال هزار و سیصد و هفتاد و هشت (1378) (‌موضوع بند 1) را از ابتدای سال هزار و سیصد و ‌هشتاد (1380) همزمان با پرداخت اقساط اصل وام از طرف شهرداری به بانکها پرداخت خواهد کرد.
4 - سود دوره مشارکت وامهای موضوع بند (1) تا پایان سال هزار و سیصد و هفتاد و نه (1379) پس از کسر 20 درصد تخفیف، ‌بالمناصفه (50-50) از طرف دولت و شهرداری در طی ده سال پرداخت خواهد شد.
‌هیچگونه کارمزدی یا سودی به این مبلغ تعلق نمی‌گیرد. دولت و شهرداری می‌توانند ضمن مذاکره با مسئولان بانکها و با کمک بانک ‌مرکزی برای دریافت تخفیف (‌از طریق کم کردن دوره بازپرداخت یا طرق دیگر) اقدام کنند.
5 - بازپرداخت اقساط اصل و سود ارزهای دریافتی توسط مترو تا این تاریخ از طریق تأمین مالی (‌فاینانس) در حدود 800 (‌هشتصد ( ‌میلیون دلار بر عهده دولت خواهد بود که به نحوی که در قانون بودجه تعیین می‌شود در سر رسید اقساط پرداخت خواهد کرد.
6 - از ابتدای سال هزار و سیصد و هفتاد و نه (1379) چنانچه مترو نیاز به ارز داشته باشد، ارز مذکور با مساعدت دولت، توسط ‌شهرداری تهران تأمین و اصل و سود آن طبق مقررات توسط شهرداری پرداخت خواهد شد.
(‌از جمله پیشنهاد مترو مبنی بر نیاز به 50 (‌پنجاه) میلیون دلار برای تکمیل سیستم مترو توسط شهرداری بررسی و در صورت تایید، تأمین خواهد گردید(.
7 - تعیین نرخ بلیط مترو، از سال آینده، توسط شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران بر اساس بررسیهای کارشناسی و مورد ‌قبول شورای اقتصاد و دولت به عمل خواهد آمد. چنانچه دولت پیشنهاد اعمال نرخ کمتری را داشته باشد، مابه التفاوت دو رقم توسط دولت ‌تأمین خواهد شد.
‌تبصره 1 - وزارت کشور در خصوص واگذاری امور مربوط به حمل و نقل شهری تهران به وسیله راه آهن شهری تهران (‌مترو) به ‌شهرداری تهران، با توجه به اختیارات شورای عالی اداری مندرج در برنامه سوم از طریق آن شورا و نیز اجرای ماده (136) قانون برنامه سوم ‌از طریق هیات وزیران در اسرع وقت اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.
‌تبصره 2 - سازمان برنامه و بودجه اعتبارات سالانه را برای اجرای بندهای (3) ، (4) و (5) در لایحه بودجه سنواتی منظور و برای ‌طی مراحل تصویب پیشنهاد می‌نماید.
‌تبصره 3 - وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ می‌نمایند که بانکها در اسرع وقت ‌ارقام قطعی اصل تسهیلات اعطایی به مترو و سودهای مربوط (‌موضوع بندهای (1) ، (3) و (4) را تعیین و اعلام نمایند تا پیشنهاد درج آنها ‌در بودجه سالانه دولت و شهرداری تهران، به هنگام صورت گیرد.
‌حسن حبیبی - معاون اول رییس جمهور


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی