جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

اتخاذ تصمیماتی به منظور کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و تهیه طرح جامع فقرزدایی در استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، کرمان ، خراسان جنوبی ، یزد،جنوب خراسان رضوی و جنوب استان فارس


0
0
238
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1383/11/11
شناسهE4E95586-1ADD-49DE-BB3C-38AD2459CD89
وضعیتمنسوخ نشده

اتخاذ تصمیماتی به‌منظور کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و تهیه طرح جامع‌فقرزدایی در استانهای سیستان و بلوچستان‌، هرمزگان‌، کرمان‌، خراسان‌جنوبی‌، یزد،جنوب خراسان رضوی و جنوب استان فارس
شماره‌ : .62164ت 31971ه¨
تاریخ : 1383.11.11 وزارت کشور ـ وزارت بازرگانی ـ وزارت جهادکشاورزی ـ وزارت صنایع و معادن وزارت نیرو ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هیأت وزیران در جلسه مورخ 1383.9.29 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت‌جهادکشاورزی‌، وزارت بازرگانی‌، وزارت صنایع و معادن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناداصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ به منظور تسریع در اجرای طرحها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بخشهای آب و کشاورزیو آبرسانی به شهرها و روستاها در استانهای جنوب و جنوب غربی کشور (شامل استانهای سیستان وبلوچستان‌، هرمزگان‌، کرمان‌، خراسان جنوبی‌، یزد (مناطق طبس‌، بافق‌، خاتم و ابرکوه‌)، جنوب خراسان‌رضوی و جنوب استان فارس‌) اعتبارات مصوب طرحهای مذکور (اعم از اعتبارات ملی‌، استانی‌، تبصره‌ها و...) از سرجمع بودجه کل کشور به صورت صددرصد (100%) تخصیص یابد.
2ـ وزارت نیرو موظف است‌:
الف ـ به منظور کاهش اثرات ناشی از خشکسالی‌، امر مهم تأمین آب شرب روستاها در استانهای یادشده‌را از طریق پادار نمودن ردیف اعتبارات خاص برای احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی طی سنوات برنامه‌چهارم توسعه بعنوان طرحهای مهم و اولویت‌دار منظور نماید.
ب ـ به منظور پیشگیری از تغییرات کمی و کیفی آب شرب مناطق مواجه با پدیده خشکسالی‌، طرحهای‌پیشگیری و مقابله با کمبود و تغییرات کیفی و غیربهداشتی شدن آب شرب مناطق مزبور را تهیه و اجرا نماید.
ج ـ برای تأمین آب شرب شهرهای زیر پنجاه هزار نفر در استانهای یادشده از محل ردیفهای ملی آبرسانی‌شهرها و صنایع اقدام نماید.
3ـ وزارت جهادکشاورزی موظف است در مناطق دچار خشکسالی‌:
الف ـ با همکاری وزارت نیرو در راستای مصرف بهینه آب و افزایش بهره‌وری تولید با در نظر گرفتن‌منابع آب و خاک قابل استحصال‌، الگوی کشت مناسب منطقه موردنظر را با اجرای پروژه‌های آموزشی‌،ترویجی و الگویی عملیاتی نماید.
ب ـ طرحها و پروژه‌های مناسب برای مقابله و کاهش اثرات خشکسالی با اولویت طرحهای کوچک‌تأمین آب‌، احیا و مرمت قنوات‌، پوشش انهار و کانالهای آبیاری‌، آبخیزداری‌، آبخوانداری‌، تثبیت شنهای‌روان‌، مبارزه با آفات و امراض نباتی‌، تأمین علوفه و داروهای دامی در صورت لزوم سایر طرحهای مؤثر درمصرف بهینه آب را تهیه و اجرا نماید.
ج ـ به وزارت جهادکشاورزی اجازه داده می‌شود در محدوده استانهای یادشده درصدی از هزینه‌های‌اجرایی طرحهای آبیاری تحت فشار را از محل منابع خشکسالی در اختیار پس از تصویب ستاد حوادث وسوانح غیرمترقبه استان به‌عنوان سهم مشارکت دولت پرداخت نماید.
4ـ صندوق کمک به تولیدکنندگان خسارت‌دیده محصولات کشاورزی و دامی موظف است‌:
الف ـ به منظور حفظ و ایجاد تعادل در اقتصاد مناطق روستایی بخصوص مناطق عشایری که عمدتاً برپایه دامداری استوار است با همکاری وزارت جهادکشاورزی برنامه خرید دامهای مازاد بر نیاز بازار که توسط‌دامدار اجباراً بدلیل کاهش علوفه عرضه می‌گردد را تدوین و پس از تأیید ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه‌استان از محل منابع در اختیار اجرا نماید.
ب ـ کلیه محصولات زراعی و باغی استانهای یادشده را که در فهرست بیمه نمی‌باشد، مشمول بیمه قراردهد.
ج ـ بدهی دولت به صندوق مربوط به استانهای مزبور را محاسبه و جهت تأمین اعتبار به سازمان مدیریت‌و برنامه‌ریزی کشور اعلام نماید.
5 ـ وزارت صنایع و معادن موظف است‌:
الف ـ با همکاری وزارتخانه‌های جهادکشاورزی‌، امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌برای تقویت اقتصاد مناطق دچار خشکسالی و ایجاد اشتغال و حمایت از تولید در بخشهای مختلف صنعتی‌و کشاورزی نسبت به ارایه طرحهای مناسب برای تأمین تسهیلات ارزان قیمت با سود و کارمزد پایین‌، تعیین‌معافیتهای مالیاتی مازاد برآنچه در قانون پیش‌بینی شده است و کاهش ضرایب محاسبات انرژی به‌منظورتکمیل و اجرای طرحهای صنعتی و معدنی در مناطق شهری و روستایی در استانهای یادشده اقدام و برای‌اقدامات قانونی مربوط به هیأت وزیران ارایه نماید.
ب ـ برای سامان یافتن اشتغال و جلوگیری از مهاجرت در مناطق دچار خشکسالی با همکاری‌وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بازرگانی و سازمانهای فعال در بخش صنایع کوچک و دستی و دیگرنهادهای ذی‌ربط ظرف 9 ماه از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه مطالعات کارشناسی و راهکارهای مناسب جهت‌گسترش صنایع و طرحهای زودبازده به‌عنوان یک شاخص تولید مستمر و اشتغالزا را تهیه و جهت تصویب به‌هیأت وزیران ارایه نماید.
6ـ وزارت بازرگانی پیرو تصویبنامه شماره .57170ت‌31970ه¨ مورخ 1383.10.6 موظف است‌:
الف ـ در خصوص معیشت اقشار آسیب‌پذیر روستایی و عشایری مناطق یادشده برای مصرف 3.5میلیون نفر ساکنان آسیب‌پذیر این مناطق و به منظور تأمین و توزیع برنج‌، روغن‌، قند و شکر، پنیر، گوشت‌،مرغ و تخم‌مرغ علاوه بر کالابرگهای عادی و تعادلی و کالابرگ‌های موضوع بند "ص‌ "تبصره (5) قانون بودجه‌سال 1383 کل کشور برای سه‌ماهه آخر سال جاری و سال 1384 کالابرگ فوق‌العاده به پیشنهاد استانداریهاتوزیع نماید.
ب ـ نسبت به افزایش سرانه مصرف آرد تا 15 کیلوگرم برای مناطق شهری و روستای یادشده اقدام نماید.
7ـ وزارت رفاه و تأمین اجتماعی موظف است‌: با همکاری وزارتخانه‌های بازرگانی و بهداشت و درمان وآموزش پزشکی و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ظرف دو ماه نسبت به تهیه طرح جامع‌فقرزدایی و برنامه‌ریزی برای تأمین سبد غذایی پایه برای گروههای آسیب‌پذیر در مناطق موضوع اینتصویبنامه با اولویت زنان باردار و شیرده کودکان اقدام نماید.
8ـ بانک مرکزی جمهوری اسلا
می ایران موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه نسبت‌به تعیین تکلیف قطعی بند (6) تصویبنامه شماره .13129ت‌30613. مورخ 1382.3.18 درخصوص‌دیون معوقه کشاورزی مناطق خشکسالی اقدام نماید.
9ـ به وزارت بازرگانی اجازه داده می‌شود به منظور کاهش اثرات ناشی از خشکسالی در استانهای یادشده‌در این تصویبنامه‌، سقف مبادلات ارزی بازارچه‌ها و شرکتهای تعاونی مرزنشینان را به میزان دو برابر افزایش‌دهد.
10ـ به‌غیر از استانهای ذکر شده در این تصویبنامه چنانچه مناطق دیگری از کشور دچار پدیده‌طویل‌المدت خشکسالی (حداقل سه سال متوالی یا 5 سال متناوب در یک دوره 7 ساله‌) باشند و با الگوهای‌تعریف شده برای خشکسالی مطابقت داشته باشند با درخواست استاندار مربوط و تأیید ستاد حوادث وسوانح غیرمترقبه کشور همه احکام این تصویبنامه به مناطق مزبور نیز تسری می‌یابد.
محمدرضا عارف - معاون اول رییس‌جمهور


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری