جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون راجع به الحاق ماده واحده به قانون گذرنامه مصوب 51.12.10 راجع به شرایط صدور گذرنامه برای رانندگان و کمک رانندگان خط ترانزیت موضوع ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون تأمین اعتبارات عمرانی مصوب 43.9.24 که از معافیت پرداخت عوارض گذرنامه استفاده می نمایند.


0
0
318
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1360/10/16
تاریخ انتشار1360/12/18
شناسهB17DB2A4-FAC9-4D65-8F1B-19B1811DFB7E
تبصره2
ماده1
بند3
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی10790
شماره پرونده1/206
شماره دوره1
شماره جلد1
شماره صفحه126

‌قانون راجع به الحاق ماده واحده به قانون گذرنامه مصوب 51.12.10 راجع به شرایط صدور گذرنامه برای رانندگان و‌کمک رانندگان خط ترانزیت موضوع ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون تأمین اعتبارات عمرانی مصوب 43.9.24 که از‌معافیت پرداخت عوارض گذرنامه استفاده می‌نمایند.
‌ماده واحده - صدور گذرنامه برای رانندگان و کمک رانندگان ترانزیت موضوع ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون تأمین اعتبارات عمرانی مصوب43.9.24 که از معافیت پرداخت عوارض گذرنامه استفاده می‌نمایند از تاریخ تصویب این قانون علاوه بر مقررات مذکور در قانون گذرنامه مصوب51.12.10 رعایت موارد زیر الزامی خواهد بود.
1 - ارائه معرفی‌نامه کتبی از بنگاهها یا شرکتهای مسافربری یا باربری مجاز دائر بر اشتغال متقاضی در بنگاه یا شرکتهای مزبور به شغل رانندگی یا‌کمک رانندگی که به گواهی یکی از دفاتر اسناد رسمی رسیده باشد.
2 - ارائه تعهدنامه مبنی بر عدم اشتغال به شغل دیگری غیر از رانندگی یا کمک رانندگی که به گواهی یکی از دفاتر اسناد رسمی رسیده باشد.
3 - ارائه برگ عدم سوء‌پیشینه کیفری.
‌تبصره 1 - صدور گذرنامه برای رانندگان یا کمک رانندگان موضوع این قانون که دارای پیشینه کیفری بوده ولی از تاریخ پایان محکومیت آنان به‌حبس جنایی 4 سال و حبس جنحه‌ای 2 سال گذشته باشد. به شرط معیل بودن و داشتن حسن شهرت به تأیید شهربانی یا کلانتری یا ژاندارمری محل با‌رعایت موارد فوق مجاز می‌باشد.
‌تبصره 2 - در صورت ثبوت خلاف نسبت به بندهای 1 و 2 این ماده اداره گذرنامه مکلف است اعتبار گذرنامه صادر شده را ابطال نماید و مدیر‌شرکت به حبس از 6 تا 18 ماه و راننده و کمک راننده متخلف برای مدت 5 الی 10 سال از مسافرت به خارج به عنوان راننده و کمک راننده ترانزیت‌محروم می‌گردد.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در جلسه روز چهارشنبه شانزدهم دی ماه یک هزار و سیصد و‌شصت به تصویب کمیسیون مشترک "‌امور داخلی"، "‌امور قضایی" و "‌راه و ترابری" مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای محترم نگهبان آنرا تأیید‌نموده است و برای مدت سه سال از تاریخ تصویب به صورت آزمایشی قابل اجرا است.
‌رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری