جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون اعطای امتیاز معادن نفت شمال به کمپانی استاندارد اویل آمریکایی


0
0
446
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1300/08/30
شناسه7A23AD7E-A693-4979-BEA6-1A0E5040650F
ماده5
وضعیتمنسوخ شده
شماره چاپ2
شماره دوره3
شماره جلد1
شماره صفحه677

‌قانون اعطای امتیاز معادن نفت شمال به کمپانی استاندارد اویل آمریکایی ‌مصوب 30 عقرب 1300 شمسی ‌ماده اول - مجلس شورای ملی واگذاردن امتیاز استخراج نفت را در ایالات آذربایجان و خراسان و گیلان و استرآباد و مازندران به کمپانی استاندارد‌اویل یا کمپانی معتبر مستقل آمریکایی دیگری به شرایط ذیل تصویب می‌نماید.
*‌پاورقی: مواد 1 و 5 این قانون به موجب قانون اصلاحیه مصوب 25 جوزا 1301 به طریق فوق اصلاح و مواد 1 و 5 سابق که نسخ شده به قرار‌ذیل است:
‌ماده اول - مجلس شورای ملی واگذاردن امتیاز استخراج نفت را در ایالات آذربایجان و خراسان و گیلان و استرآباد و مازندران به کمپانی استاندارد اویل‌آمریکایی دیگر به شرایط زیر تصویب می‌نماید.
‌ماده دوم - مدت این امتیاز بیش از پنجاه سال نخواهد بود.
‌ماده سوم - حقوق دولت بیشتر از صدی ده کلیه نفت و مواد نفتی است که کمپانی از چاه‌ها خارج می‌نماید قبل از آن که هر گونه خرجی بر آن تعلق‌گیرد.
‌ماده چهارم - شرایط دیگر این امتیاز از قبیل تسعیر سهم دولت در صورتی که دولت صلاح بداند و طرز تأدیه آن و طرز نظارت دولت ایران در عواید‌کمپانی و شرایط ابطال‌کننده امتیاز و سایر شرایط لازم برای حفظ حقوق دولت و مملکت را دولت تهیه و پس از توافق نظر با کمپانی مزبور به مجلس‌شورای ملی پیشنهاد خواهد نمود.
‌ماده پنجم - کمپانی استاندارد اویل با هر یک از کمپانی‌های آمریکایی که مورد قبول واقع شود نمی‌تواند به هیچ وجه این امتیاز را به هیچ دولت یا‌کمپانی یا شخصی انتقال بدهد و همچنین شراکت با سرمایه‌داران دیگر منوط به تصویب مجلس شورای ملی ایران است.
*‌پاورقی: ماده پنجم - کمپانی استاندارد اویل نمی‌تواند به هیچ وجه این امتیاز را به هیچ دولت یا کمپانی یا شخصی انتقال بدهد و همچنین‌شراکت با سرمایه‌داران دیگر منوط به تصویب مجلس شورای ملی ایران است - عدم رعایت این ماده باعث سقوط امتیاز از درجه اعتبار خواهد‌بود.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری