جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تشکیل سازمان حسابرسی


0
0
383
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1362/10/05
تاریخ تایید1362/10/08
تاریخ امضا1362/10/15
تاریخ انتشار1362/11/06
شناسه447F9295-FF63-4B7A-971D-EF8A69664DDE
تبصره5
ماده1
بند4
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی11338
شماره پرونده1/542
شماره دوره1
شماره جلد1
شماره صفحه545

‌قانون تشکیل سازمان حسابرسی ‌ماده واحده - دولت مکلف است ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون "‌سازمان حسابرسی" تأسیس و کلیه کادر متخصص و پرسنل مورد نیاز را‌از واحدهای حسابرسی وزارتخانه‌ها یا مؤسسات و شرکتهای دولتی یا وابسته به دولت با حفظ سوابق خدمتی به سازمان مزبور منتقل نماید.
‌تبصره 1 - استخدام جدید فقط در صورت نیاز، و با تصویب هیأت وزیران بلامانع است.
‌تبصره 2 - وظایف سازمان حسابرسی به قرار زیر است:
1 - انجام وظایف بازرس قانونی و امور حسابرسی سالانه مؤسسات و شرکتهای دولتی و بانکها و سایر دستگاههای عمومی و سازمانهای وابسته به‌دستگاههای مذکور مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و شرکتها و مؤسسات تحت پوشش دولت که طبق اساسنامه و مقررات داخلی مربوط به خود‌ملزم به حسابرسی می‌باشند. وظیفه مزبور در انحصار سازمان حسابرسی است.
2 - ارائه خدمات مالی به وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاههای عمومی و سازمانهای وابسته به دستگاههای مذکور در‌صورت درخواست آنها.
3 - تربیت و آموزش افراد متعهد جهت تأمین کادر متخصص مورد نیاز.
4 - تدوین اصول و ضوابط فنی قابل قبول حسابداری و حسابرسی.
‌تبصره 3 - این سازمان وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
‌تبصره 4 - اساسنامه سازمان حسابرسی حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط نخست وزیری، وزارت امور اقتصادی و‌دارایی و دیوان محاسبات کشور تهیه و پس از تصویب هیأت وزیران جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم و آیین‌نامه استخدامی‌سازمان حسابرسی حداکثر ظرف سه ماه پس از تشکیل، توسط سازمان مزبور با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی تهیه و برای تصویب به هیأت‌وزیران تقدیم می‌شود.
‌تبصره 5 - از تاریخ تشکیل این سازمان کلیه قوانین و مقررات مغایر ملغی و کلیه دستگاههای حسابرسی دولتی یا وابسته به دولت منحل می‌گردد و‌کلیه درآمدها و اعتبارات و منابع مالی و اموال منقول و غیر منقول و سایر امکانات آنها در اختیار سازمان حسابرسی قرار می‌گیرد. منابع تأمین هزینه‌های‌ناشی از اجرای این قانون از این محل و از محل وجوه دریافتی از مؤسسات و شرکتهای دولتی و عمومی بابت ارائه خدمات حسابرسی و مالی بوده و‌سود ویژه این سازمان به خزانه کل کشور واریز می‌گردد.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه روز دوشنبه پنجم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و‌به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی