جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران


0
0
471
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1363/05/28
تاریخ تایید1363/05/31
تاریخ امضا1363/06/01
تاریخ انتشار1363/06/20
شناسهEAFED868-894A-4BD7-9CAF-9BE3E500BDA1
تبصره12
ماده9
بند10
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی11516
شماره پرونده1/690
شماره دوره2
شماره جلد1
شماره صفحه22

‌قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ‌ماده 1 - خانه سازمانی در ارتش جمهوری اسلامی ایران خانه‌ای است که به نحوی از انحاء از طریق وزارت دفاع تهیه و جهت سکونت در اختیار‌پرسنل کادر ثابت اعم از نظامی و غیر نظامی ارتش گذاشته می‌شود.
‌تبصره 1 - وزارت دفاع می‌تواند در مواقع اضطراری حسب مورد با تشخیص وزیر دفاع، رییس ستاد مشترک و فرماندهان نیروهای سه‌گانه تعدادی‌از خانه‌های سازمانی را برای دوایر ستاد یا خدمات عمومی با پرداخت اجاره‌بها مورد استفاده قرار دهد و پس از رفع ضرورت باید تخلیه و جهت‌سکونت پرسنل تخصیص دهد.
‌تبصره 2 - در صورتی که در یگان خانه سازمانی خالی بدون متقاضی از پرسنل کادر ثابت وجود داشته باشد واگذاری آن به افسران و درجه‌داران‌وظیفه با نظر شورای واگذاری بلامانع است.
‌تبصره 3 - در یگانهای دور از شهر که مسکن مناسبی در نزدیکی آنها وجود ندارد شورای واگذاری می‌تواند با دریافت اجاره بها از خانه‌های‌سازمانی به کارمندان سایر سازمانهای دولتی که در آن یگان خدمت می‌کنند واگذار نماید.
‌ماده 2 - خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پرسنل استفاده‌کننده از آنها مشمول هیچیک از مقررات قانونی مربوط به روابط‌موجر و مستأجر و همچنین تشریفات ثبتی مربوط به مقررات اجاره و استجاره نخواهد بود.
‌تبصره -‌پرسنلی که خانه سازمانی در اختیار آنهاست حق واگذاری به غیر و استفاده غیر از سکونت را ندارند.
‌ماده 3 - خانه‌های سازمانی و اماکن عمومی وابسته به آن مانند مسجد، مدرسه، باشگاه، سینما، فروشگاه، تأسیسات و متعلقات و وسائل آنها از‌اموال وزارت دفاع محسوب و استفاده از آنها صرفاً بنا به ضرورت خدمتی بوده و هیچگونه حقی برای ساکنین آنها ایجاد نمی‌کند.
‌ماده 4 - واگذاری خانه‌های سازمانی به عهده شورایی مرکب از اعضاء زیر می‌باشد که تحت نظر فرمانده یا رییس قسمت انجام وظیفه می‌نماید:
‌الف - نماینده فرمانده یا رییس قسمت.
ب - نماینده عقیدتی سیاسی قسمت.
پ - مسئول روحیه و رفاه (‌امور اداری یا آجودانی).
ت - یک افسر - یک همافر یا نیروزفر یا دریافر - یک درجه‌دار - یک کارمند یا کارمند فنی در صورت وجود هر یک در واحد که به وسیله کلیه‌پرسنل واحد و از بین خود آنها تعیین می‌شوند.
‌تبصره - نمایندگان دارایی و پست مهندسی قسمت می‌توانند بدون داشتن حق رای در جلسات شورا شرکت نمایند.
‌ماده 5 - شرایط واگذاری خانه‌های سازمانی.
‌خانه‌های سازمانی هر واحد صرفاً از نظر تعداد افراد قابل سکونت در آنها طبقه‌بندی شده و به وسیله شورای واگذاری به پرسنل متقاضی که بر مبنای‌معیارهای زیر از اولویت بیشتری برخوردار باشند واگذار شد.
1 - حساسیت شغل.
2 - نامساعد بودن محیط و سختی کار.
3 - حسن انجام وظیفه به تشخیص رییس یا فرمانده مربوط.
4 - کمتر بودن حقوق و مزایا با درنظر گرفتن قدمت خدمت.
5 - تعداد عائله تحت تکفل.
6 - نداشتن درآمد دیگر و خانه مسکونی در خارج از شهر و منطقه خدمتی.
‌تبصره 1 - خانه سازمانی به پرسنلی که در شهر یا منطقه خدمتی خود دارای خانه مسکونی متناسب با عائله تحت تکفل باشند تعلق نخواهد‌گرفت. چنانچه در طول مدت استفاده نیز امکان تهیه مسکن برای پرسنل فراهم گردید از استفاده از خانه سازمانی محروم می‌گردند.
‌تبصره 2 - در خانه‌های سازمانی داخل یا مجاور قسمت، پرسنلی که حضورشان به دلایل خدمتی ضرورت دارد از کلیه شروط مستثنی بوده و خانه‌سازمانی به آنها تعلق خواهد گرفت.
‌ماده 6 - وزارت دفاع موظف است در جهت اجرای عدالت بین افرادی که از خانه‌های سازمانی استفاده می‌کنند و کسانی که به دلیل محدودیت‌تعداد خانه‌های سازمانی از خانه‌های سازمانی استفاده نخواهند کرد با توجه به میران دریافتی پرسنل و اجاره بهای کارشناسی خانه مشابه و نوع خانه از‌نظر بنا، قدمت بنا، خدمات عمومی، تسهیلات اضافی یا اختصاصی برای مدت 5 سال مبلغی به عنوان حق استفاده از خانه‌های سازمانی را تعیین نماید‌و پس از 5 سال پرسنل استفاده‌کننده بایست خانه سازمانی را تخلیه نماید مگر این که متقاضی جدیدی نباشد.
‌تبصره 1 - در مواردی که درصدی از خانه‌های سازمانی پس از 5 سال متقاضی داشته باشد بر مبنای معیارهای مذکور در ماده 5 کسانی که کمترین‌اولویت را داشته باشند ملزم به تخلیه خانه‌های سازمانی خواهند بود.
‌تبصره 2 - در صورتی که استفاده‌کنندگان از تخلیه خانه‌های سازمانی خودداری نمایند متصرف عدوانی محسوب و وزارت دفاع می‌تواند از طریق‌مراجع ذیصلاح قضایی در جهت تخلیه اقدام و در مدت فاصله مربوطه اجاره بهای واقعی ساختمان را دریافت نماید.
‌تبصره 3 - خانه‌های سازمانی پرسنلی که به هر ترتیبی از خدمت رها می‌شوند به ترتیبی که در آیین‌نامه اجرایی این قانون مشخص می‌شود تخلیه‌می‌گردند.
‌ماده 7 - هزینه آب، برق، تلفن، و دیگر خدمات اختصاصی هر واحد از استفاده‌کنندگان دریافت خواهد شد.
‌تبصره 1 - هزینه خدمات مشترک در محاسبه حق استفاده از هر واحد مسکونی منظور می‌گردد.
‌تبصره 2 - داراییهای پرداخت‌کننده حقوق موظفند تفاوت حق استفاده خانه سازمانی و کمک هزینه مسکن که به پرسنل مشابه داده می‌شود را از‌دریافتی پرسنل استفاده‌کننده کسر و به حساب مخصوصی در خزانه واریز نمایند. همه‌ساله معادل وجوه واریز شده به حساب فوق در سال قبل در‌بودجه وزارت دفاع برای تأمین هزینه تعمیر و نگهداری خانه‌ها و نیز احداث خانه‌های سازمانی جدید پیش‌بینی می‌گردد.
‌ماده 8 - آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط وزارت دفاع تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
‌ماده 9 - از تاریخ تصویب آیین‌نامه اجرایی این قانون کلیه قوانین و مقررات مغایر ملغی خواهد بود.
‌قانون فوق مشتمل بر نه ماده و دوازده تبصره در جلسه روز یکشنبه بیست و هشتم مرداد ماه یک هزار و سیصد و شصت و سه مجلس شورای اسلامی‌تصویب و در تاریخ 1363.5.31 به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.
‌رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی