جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون استفاده از خدمت خارج از وقت اداری اعضاء هیأت علمی و اعضاء غیر هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور


0
0
249
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1365/05/07
تاریخ تایید1365/05/13
تاریخ امضا1365/05/19
تاریخ انتشار1365/05/30
شناسه34FCFB2C-0E1E-4964-AAAD-3F16DD2D260F
تبصره14
ماده1
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی12082
شماره پرونده2/969
شماره دوره2
شماره جلد1
شماره صفحه316

‌قانون استفاده از خدمت خارج از وقت اداری اعضاء هیأت علمی و اعضاء غیر هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات‌آموزش عالی کشور ‌ماده واحده - به وزارت فرهنگ و آموزش عالی اجازه داده می‌شود بنا به تشخیص خود از خدمت خارج از وقت اداری اعضاء هیأت علمی و به‌مقدار ضرورت از خدمات اعضاء غیر هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی با موافقت آنان در رشته‌های مختلف استفاده و در‌ازاء آن حق‌الزحمه حداکثر برابر حقوق و مزایای مستمر به آنان پرداخت نماید.
‌تبصره 1 - رشته‌های مشمول این ماده واحده توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی تعیین خواهد شد.
‌تبصره 2 - ساعات موظف (‌تدریس، تحقیق، راهنمایی دانشجو و امور محوله از سوی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی) برای کلیه اعضاء هیأت‌علمی تمام وقت 30 ساعت و برای اشخاص مشمول ماده فوق 45 ساعت در هفته است و میزان تدریس واحدهای موظف برای کلیه اعضاء از 8 تا 10‌واحد در هفته و برای افراد مشمول ماده فوق 2 برابر می‌باشد.
‌تبصره 3 - در دوره‌های کارشناسی ارشد و یا دکترای تخصصی، عضو هیأت علمی مشمول ماده فوق می‌تواند به جای حداکثر یک چهارم‌واحدهای موظف، سرپرستی رساله‌های تحقیقاتی را به عهده بگیرد.
‌تبصره 4 - وزارت فرهنگ و آموزش عالی در جهت افزایش تعداد دانشجو در رشته‌های مورد نیاز کشور موظف است هر دانشکده، دانشگاه یا‌مؤسسه آموزش عالی را که امکان داشته باشد دووقته نماید.
‌تبصره 5 - بازنشستگان دانشگاهی با حضور 30 ساعت در هفته که 8 الی 10 واحد تدریس در دانشگاه یا مؤسسات آموزش عالی در آن باشد‌می‌توانند علاوه بر دریافت مستمری بازنشستگی حق‌الزحمه‌ای معادل حقوق و مزایای پایه علمی قبل از بازنشستگی خود دریافت نمایند.
‌تبصره 6 - آن دسته از اعضاء هیأت علمی که به تقاضای خود تغییر وضعیت استخدامی داده‌اند می‌توانند از ماده فوق بر مبنای حقوق و مزایای قبل‌از تغییر وضعیت استفاده نمایند.
‌تبصره 7 - وزارت فرهنگ و آموزش عالی در اجرای این قانون می‌تواند به تشخیص خود از خدمات دووقته تعداد مورد نیاز از اعضاء غیر هیأت‌علمی دانشکده، دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی استفاده نماید و در ازاء آن حداکثر برابر حقوق و مزایای عضو غیر هیأت علمی بر اساس آیین‌نامه‌اجرایی این قانون پرداخت نماید.
‌تبصره 8 - آن دسته از گروههای آموزشی (‌علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی) مشمول موضوع این‌ماده واحده می‌شوند که دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مربوط بتواند ظرفیت پذیرش دانشجو در هر مقطع تحصیلی را با توجه به امکانات موجود‌حداقل به 1.5 برابر ظرفیت پذیرش دانشجو سال تحصیلی 64-63 آن گروه برساند، در مورد مراکز آموزش عالی که برای اولین بار دانشجو می‌پذیرند،‌مؤسسات تحقیقاتی و مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر، اتخاذ تصمیم با وزارت فرهنگ و آموزش عالی خواهد بود.
‌تبصره 9 - پرداخت حق‌الزحمه الزاماً در مقابل تدریس واحدهای اضافی علاوه بر واحدهای تمام وقت مطابق تبصره 2 خواهد بود و وزارت‌فرهنگ و آموزش عالی می‌تواند تمام یا قسمتی از تدریس واحدهای اضافی عضو هیأت علمی را در دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی مشابه بدون‌پرداخت وجه اضافی دیگر استفاده نماید.
‌تبصره 10 - دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با توافق وزارت فرهنگ و آموزش عالی می‌توانند قراردادهای جداگانه به منظور استفاده از‌خدمات حرفه‌ای نظیر اجرای پروژه‌های مشاوره‌ای در کلیه زمینه‌ها تهیه و طرحهای مختلف و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به بخشهای دولتی و‌خصوصی مؤسسات آموزش عالی نیازمند با اعضاء هیأت علمی منعقد نمایند.
‌تبصره 11 - استفاده‌کنندگان از این قانون (‌که 45 ساعت قرار داد بسته‌اند) حق کار انتفاعی در سایر دستگاههای دولتی و غیر دولتی را ندارند. مگر‌در روزها و اوقات تعطیل رسمی و یا وقت اداری خارج از نیاز دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی مربوطه.
‌تبصره 12 - از پرداختهای مذکور فقط 10% مالیات کسر خواهد شد.
‌تبصره 13 - وزارت فرهنگ و آموزش عالی موظف است همه‌ساله بودجه مورد نیاز برای اجرای این ماده واحده و نیز حداکثر برابر 25% آن جهت‌خرید تجهیزات و ملزومات و سایر هزینه‌های مربوطه را برآورد و در ردیف خاصی در لایحه جهت خرید تجهیزات و ملزومات و سایر هزینه‌های‌مربوطه را برآورد و در ردیف خاصی در لایحه بودجه منظور نماید.
‌تبصره 14 - وزارت فرهنگ و آموزش عالی موظف است حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون آیین‌نامه اجرایی آن را تهیه و برای‌تصویب به هیأت وزیران تقدیم نماید.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهارده تبصره در جلسه روز سه‌شنبه هفتم مرداد ماه یک هزار و سیصد و شصت و پنج مجلس شورای اسلامی‌تصویب و در تاریخ 1365.5.13 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی