جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون ( اساسنامه) شرکت پست جمهوری اسلامی ایران


0
0
304
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1367/02/04
تاریخ تایید1367/02/26
تاریخ امضا1367/03/02
تاریخ انتشار1367/03/16
شناسه95056935-8BF4-4A29-B9CC-1306A0F9B427
تبصره10
ماده37
بند41
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی12603
شماره پرونده2/1189
شماره دوره2
شماره جلد1
شماره صفحه792

‌قانون (‌اساسنامه) شرکت پست جمهوری اسلامی ایران فصل اول - کلیات ‌ماده 1 - شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده یک قانون تشکیل آن مصوب 1366.8.3 مجلس شورای اسلامی به مدت‌نامحدود تأسیس گردیده و در این اساسنامه اختصاراً شرکت نامیده می‌شود، شرکت سهامی است که دارای استقلال مالی بوده و با توجه به وظایف،‌حقوق و اختیارات مقرر در قانون مذکور و قوانین و مقررات پستی، به موجب این اساسنامه و مقررات مربوط به شرکت‌های دولتی و قانون تجارت اداره‌خواهد شد.
‌ماده 2 - مرکز اصلی شرکت تهران است و برای انجام وظایف خود می‌تواند در هر نقطه از کشور شعب یا نمایندگی‌هایی تأسیس و یا عندالاقتضاء‌نسبت به انحلال آنها اقدام نماید.
‌ماده 3 - سرمایه اولیه شرکت پنج میلیارد ریال است که به پنجاه هزار سهم یک صد هزار ریالی تقسیم می‌شود و کلیه سهام آن متعلق به دولت‌خواهد بود.
‌ماده 4 - موضوع فعالیت شرکت عرضه خدمات و عملیات پستی در تمام مراحل آن با استفاده از آخرین پیشرفت‌های تجربی و تکنولوژی ارتباطات‌و انجام کلیه امور مطابق با شرح وظایف مندرج در ماده 4 قانون تشکیل شرکت می‌باشد.
فصل دوم - ارکان شرکت ‌ماده 5 - ارکان شرکت عبارتند از:
1 - مجمع عمومی.
2 - هیأت مدیره و مدیر عامل.
3 - بازرسان.
‌قسمت اول - مجمع عمومی (‌نمایندگان صاحب سهم) ‌ماده 6 - مجمع عمومی تشکیل می‌شود از نمایندگان سهام دولت که عبارتند از:
1 - وزیر پست و تلگراف و تلفن.
2 - وزیر امور اقتصادی و دارایی.
3 - وزیر برنامه و بودجه.
‌تبصره - ریاست مجمع عمومی با وزیر پست و تلگراف و تلفن است که در قبال وظایف و عملکرد شرکت مسئول و پاسخگو خواهد بود.
‌ماده 7 - مجمع عمومی شرکت دو نوع است:
‌الف - مجمع عمومی عادی.
ب - مجمع عمومی فوق‌العاده.
‌ماده 8 - مجمع عمومی عادی، حداقل سالی دو بار، یکی حداکثر تا پایان تیر ماه، برای بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی‌قبل و دیگری حداکثر تا پایان آذر ماه، برای بررسی و تصویب بودجه، خط مشی و برنامه عملیات سال بعد، بنا به دعوت رییس مجمع عمومی تشکیل‌می‌شود.
‌تبصره - مجمع عمومی عادی، ممکن است به طور فوق‌العاده، برای رسیدگی و تصویب سایر امور و مسائل مربوط به شرکت (‌به جز آنچه در‌صلاحیت مجمع عمومی فوق‌العاده است) در هر موقع، بنا به دعوت رییس مجمع عمومی و یا رییس هیأت مدیره و مدیر عامل و یا به تقاضای کتبی‌بازرسان، با ذکر علت و موافقت رییس مجمع تشکیل گردد.
‌ماده 9 - مجمع عمومی فوق‌العاده صرفاً به منظور اتخاذ تصمیم نسبت به تغییر یا اصلاح مواد اساسنامه یا الحاق موادی به آن و پیشنهاد به مراجع‌ذیصلاح جهت تصویب و نیز افزایش یا کاهش سرمایه شرکت و سایر موضوعاتی که بنا بر قوانین مربوط رسیدگی به آنها بر عهده مجمع عمومی‌فوق‌العاده است بنا به دعوت رییس مجمع تشکیل خواهد شد.
‌ماده 10 - جلسات مجمع عمومی با حضور تمامی اعضاء مجمع رسمیت خواهد یافت و کلیه تصمیمات آن با اکثریت آراء که شامل رأی رییس‌مجمع باشد معتبر خواهد بود.
‌تبصره 1 - اعضاء اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره و بازرسان در صورت دعوت رییس مجمع باید در جلسات مجمع عمومی، بدون حق رأی‌حضور یابند.
‌تبصره 2 - تشکیل جلسات مجامع عمومی با دعوت کتبی به عمل می‌آید. دستور جلسه باید لااقل ده روز قبل از تشکیل جلسه، به ضمیمه مدارک‌و اسناد مربوط و دعوتنامه برای اعضاء مجمع ارسال گردد.
‌ماده 11 - وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی عبارت است از:
‌الف - رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد گزارش‌های هیأت مدیره و تعیین و تصویب خط مشی کلی برنامه عملیات و بودجه سالانه شرکت بنا به‌پیشنهاد هیأت مدیره.
ب - رسیدگی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت با توجه به گزارش هیأت مدیره و بازرسان.
ج - تصویب آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی شرکت.
‌د - بررسی و پیشنهاد آیین‌نامه‌های اداری جهت تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بر اساس مقررات استخدامی شرکت‌های دولتی‌مصوب 1352.2.5.
ه - بررسی و تصویب جدول حقوق و نرخ‌های خدمات پستی.
‌و - اتخاذ تصمیم نسبت به تشکیل شرکتهای فرعی.
‌ز - اتخاذ تصمیم نسبت به نحوه مشارکت با بخش خصوصی در جهت انجام برخی از وظایف قانونی شرکت.
ح - اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیأت مدیره راجع به مطالبات لاوصول و ارجاع دعاوی به داوری و همچنین صلح دعاوی مطروحه در شرایط‌خاص با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
ط - انتخاب بازرسان (‌حسابرسان) بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی.
ی - تعیین و برقراری حقوق و مزایای رییس هیأت مدیره و مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره با تأیید شورای حقوق و دستمزد و همچنین‌حق‌الزحمه بازرسان (‌حسابرسان) شرکت.
ک - رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به سایر امور مربوط به شرکت که در این اساسنامه ذکر نشده ولی طبق قوانین دیگر، در صلاحیت مجمع‌عمومی می‌باشد.
‌قسمت دوم - هیأت مدیره ‌ماده 12 - هیأت مدیره شرکت از یک نفر رییس که سمت مدیر عامل را نیز خواهد داشت و چهار عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل تشکیل می‌شود.
‌ماده 13 - اعضاء و هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت توسط وزیر پست و تلگراف و تلفن (‌رییس مجمع عمومی) برای مدت دو سال انتخاب و‌منصوب می‌شوند و تا اعضاء و رییس هیأت مدیره جدید انتخاب نشده در سمت خود باقی هستند و انتخاب مجدد آنان نیز بلامانع خواهد بود.
‌تبصره - تغییر و برکناری هر یک از اعضاء اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره، قبل از خاتمه دوره تصدی و انتخاب و نصب جانشین برای بقیه مدت، با‌وزیر پست و تلگراف و تلفن خواهد بود.
‌ماده 14 - در صورت وفات یا حجر یا استعفا یا برکناری رییس هیأت مدیره و مدیر عامل یا اعضاء هیأت مدیره جانشین طبق ماده 13 و تبصره آن‌برای بقیه مدت معین خواهد شد.
‌ماده 15 - اعضای هیأت مدیره از بین کارمندان رسمی شرکت که تقوی و تعهد اسل
امی داشته، دارای تحصیلات عالی و حداقل 5 سال تجربه عملی‌در امور مدیریت و یا کارشناسی خدمات پستی یا امور اداری و مالی و یا امور حقوقی و اقتصادی باشند و یا از بین متخصصان برجسته و متعهد دیگر که‌سوابق مشابهی در مدیریت شرکت‌های دولتی داشته باشند انتخاب خواهند شد.
‌تبصره - حداقل سه نفر از اعضاء اصلی و تمام اعضاء علی‌البدل هیأت مدیره باید منحصراً از میان کارمندان عالی رتبه شرکت که واجد تجربه کافی‌در امور فوق باشند، انتخاب شوند.
‌ماده 16 - اعضای هیأت مدیره به طور موظف و تمام وقت به خدمت در شرکت اشتغال داشته قبول هر نوع شغل موظف یا غیر موظف در خارج از‌شرکت برای آنان ممنوع است.
‌ماده 17 - جلسات هیأت مدیره در هر موقع و حداقل هر 15 روز یک بار به دعوت رییس هیأت مدیره و مدیر عامل یا به تقاضای سه نفر از اعضاء‌اصلی تشکیل و با حضور سه نفر از اعضاء رسمیت می‌یابد.
‌تصمیمات متخذه با اکثریت آراء، پس از امضای رییس جلسه معتبر و قابل اجرا بوده اداره جلسات با رییس هیأت مدیره و مدیر عامل خواهد بود.
‌تبصره - در صورت غیبت یکی از اعضاء اصلی، یکی از اعضاء علی‌البدل به دعوت رییس هیأت مدیره و مدیر عامل در جلسات با حق رأی شرکت‌خواهد کرد.
‌ماده 18 - دستور جلسات هیأت مدیره از طرف رییس هیأت مدیره تعیین خواهد شد.
‌ماده 19 - تصمیمات متخذه در هر یک از جلسات هیأت مدیره باید پس از امضاء اعضای حاضر در جلسه در سه نسخه تنظیم گردد و ظرف پنج روز‌یک نسخه از آن برای رییس مجمع و نسخه‌ای برای بازرسان شرکت ارسال و نسخه سوم در پرونده مخصوصی در شرکت نگهداری گردد.
‌تبصره - هیأت مدیره باید دارای دفتری باشد که تمام تصمیمات، با ذکر نظرات اقلیت به طور منظم در آن ثبت و به امضای اعضای حاضر در‌جلسات برسد.
‌وظایف و اختیارات هیأت مدیره ‌ماده 20 - هیأت مدیره برای اجرای وظایف مقرر در قانون تشکیل شرکت و مقررات این اساسنامه و تأمین مقاصد و اهداف شرکت دارای اختیارات‌کامل می‌باشد.
‌ماده 21 - وظایف و اختیارات هیأت مدیره به شرح زیر است :
‌الف - اجرای مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی شرکت.
ب - تهیه و تنظیم آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی، اداری و سایر آیین‌نامه‌های داخلی شرکت و در صوت لزوم تجدید نظر در آنها و پیشنهاد به مجمع‌عمومی جهت تصویب یا حسب مورد اخذ تأیید مراجع ذیربط.
ج - تهیه و تنظیم برنامه‌های کلی توسعه امور پست و بودجه عمرانی، در چهارچوب برنامه‌ریزی و سیاست عمومی دولت برای پیشنهاد به مجمع‌عمومی.
‌د - بررسی و تأیید ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت و گزارش به مجمع عمومی.
ه - تنظیم و تعیین جدول حقوق و نرخ‌های خدمات پستی و تعیین خط مشی کلی مربوط به افزایش یا کاهش تعرفه خدمات پستی برای پیشنهاد به‌مجمع عمومی.
‌و - اتخاذ تصمیم در مورد تأسیس شعب یا نمایندگی‌های شرکت در سطح کشور و عندالاقتضاء انحلال آنها.
‌ز - بررسی و تأیید گزارش و برنامه عملیات سالیانه شرکت و هر نوع گزارش یا پیشنهادی که به موجب این اساسنامه بایستی جهت تصویب به‌مجمع عمومی تسلیم گردد.
ح - اظهار نظر و ارزیابی گزارش‌های مربوط به عملیات شرکت.
ط - رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد قراردادهایی که طبق آیین‌نامه معاملات شرکت باید به تصویب هیأت مدیره برسد.
ی - رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به انجام قسمتی از وظایف و خدمات جنبی شرکت توسط هواپیمایی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و‌شرکت‌های حمل و نقل دیگر، که در بهبود و توسعه امور پست مؤثر و با صرفه تشخیص داده می‌شود.
ک - بررسی و تهیه تشکیلات شرکت و اظهار نظر در مورد تغییرات و تجدید نظرهای سازمانی و پیشنهاد به سازمان امور اداری و استخدامی کشور‌جهت تصویب.
ل - بررسی و تأیید ارجاع دعاوی و اختلافات به داوری و همچنین صلح دعاوی شرکت در شرایط خاص و پیشنهاد به مجمع عمومی با رعایت‌قوانین و مقررات مربوطه.
م - اتخاذ تصمیم نسبت به فروش دارایی‌های ثابت (‌اموال غیر منقول) که صرفه و صلاح شرکت ایجاب نماید.
ن - بررسی و تنظیم سیاست ارتباط با مجامع و اتحادیه‌های جهانی و منطقه‌ای پست در زمینه مبادله اطلاعات فنی و اجرایی در امور پستی‌بین‌المللی و مشارکت در تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مربوطه و پیشنهاد کلیه موارد فوق به مراجع ذیربط.
س - اتخاذ تصمیم در مورد استفاده از خدمات مهندسان مشاور و کارشناسان داخلی و عندالاقتضاء کارشناسان و مشاوران خارجی با رعایت‌مقررات مربوطه.
ع - اتخاذ تصمیم نسبت به تحصیل اعتبار و وام از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور در موارد ضروری.
ف - اظهار نظر در امور مربوط به شرکت که از طرف رییس هیأت مدیره و مدیر عامل یا یکی از اعضاء مطرح شود.
ص - بررسی و تأیید ضرورت تشکیل شرکت‌های فرعی و پیشنهاد آن جهت تصویب به مجمع عمومی.
‌وظایف و اختیارات رییس هیأت مدیره و مدیر عامل ‌ماده 22 - رییس هیأت مدیره و مدیر عامل، بالاترین مقام اجرایی و اداری شرکت بوده، بر کلیه واحدهای تابعه شرکت ریاست دارد و مسئول حسن‌جریان امور و حفظ حقوق و منافع و اموال شرکت می‌باشد و برای اداره امور شرکت و اجراء مصوبات مجمع عمومی و هیأت مدیره دارای همه گونه‌حقوق و اختیارات تام، در حدود مقررات این اساسنامه و آیین‌نامه‌های شرکت و بودجه مصوب می‌باشد و نمایندگی شرکت را در مقابل کلیه مقامات‌قضایی و اشخاص حقیقی یا حقوقی، با حق توکیل غیر خواهد داشت و نیز می‌تواند قسمتی از اختیارات خود را به موجب ابلاغ کتبی به هر یک از‌اعضاء هیأت مدیره یا رؤسا و مدیران ارشد شرکت به تشخیص و مسئولیت خود تفویض کند.
‌تبصره - رییس هیأت مدیره و مدیر عامل می‌تواند، در مواردی که مقتضی بداند وکیل دعاوی انتخاب نماید، ولی ارجاع دعاوی و اختلافات شرکت‌به داوری و سازش و انتخاب داور منوط به تأیید هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی و رعایت قوانین و مقررات مربوط است.
‌ماده 23 - رییس هیات مدیره و مدیر عامل برای اداره امور شرکت، بالاخص دارای وظایف و اختیارات زیر می‌باشد:
‌الف - اجرای مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی و هیأت مدیره و انجام کلیه امور اداری و اجرایی شرکت در حدود بودجه مصوب طبق قانون‌تشکیل و اساسنامه و آیین‌نامه‌های شرکت و سایر مقررات مربوطه.
ب - نظارت بر حسن اجرای مفاد اساسنامه و آیین‌نامه‌ها و مقررات و بودجه شرکت.
ج - رسیدگی و اخذ تصمیم درباره کلیه امور اداری، آموزشی و استخدام کارکنان طبق آیین‌نامه‌های داخلی شرکت و سایر قوانین و مقررات مربوطه.
‌د - تهیه و تنظیم بودجه سالیانه، ترازنامه، برنامه عملیات و آیین‌نامه‌های داخلی شرکت و تقدیم به مجمع عمومی پس از تأیید هیأت مدیره.
ه - بررسی و تأیید سیاست ارتباط با مجامع و اتحادیه‌های جهانی و منطقه‌ای پست در زمینه مبادله اطلاعات فنی و اجرایی در امور پستی‌بین‌المللی و ارائه آن جهت تصویب مراجع ذیربط و شرکت در مجامع و اتحادیه‌های جهانی و منطقه‌ای پست به عنوان نماینده وزیر پست و تلگراف و‌تلفن پس از موافقت و تصویب وزیر مذکور.
‌و - اقدام به تمرکز وجوه و درآمد شرکت و صدور دستور پرداخت هزینه عملیات اجرایی شرکت طبق برنامه‌ها و بودجه‌های تفصیلی مصوب.
‌ماده 24 - کلیه قراردادها، چک‌ها، اسناد و اوراق مالی تعهدآور شرکت باید به امضای رییس هیأت مدیره و مدیر عامل یا قائم مقام و یکی از اعضای‌هیأت مدیره برسد.
‌صاحبان امضای این قبیل اوراق در واحدهای تابعه، به تصویب هیأت مدیره تعیین خواهند شد.
‌ماده 25 - رییس هیأت مدیره و مدیر عامل باید یک نسخه از ترازنامه و حساب سود و زیان و صورت دارایی شرکت را حداقل بیست روز قبل از‌طرح در هیأت مدیره، به منظور رسیدگی و اظهار نظر بازرسان ارسال دارد.
‌قسمت سوم - بازرسان.
‌ماده 26 - شرکت دارای سه نفر حسابرس (‌بازرس) خواهد بود که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب مجمع عمومی برای مدت‌یک سال انتخاب خواهند شد.
‌انتخاب مجدد آنان بلامانع است.
‌ماده 27 - در صورت وفات یا حجر یا استعفا یا برکناری هر یک از بازرسان، مجمع عمومی برای بقیه مدت با رعایت قوانین و مقررات مربوط،‌جانشین وی را انتخاب خواهد نمود.
‌ماده 28 - وظایف بازرسان به شرح زیر است:
‌الف - تطبیق عملیات شرکت با قوانین و مقررات مربوط و اساسنامه و آیین‌نامه‌های داخلی و بودجه مصوب.
ب - رسیدگی به ترازنامه و حساب عملکرد و سود و زیان شرکت و تصدیق مطابقت آن با اوراق و دفاتر شرکت و تهیه گزارش چگونگی عملیات و‌امور مالی سالیانه شرکت برای تسلیم به مجمع عمومی.
ج - رسیدگی به موجودی مخازن و صندوقهای تمبر و اوراق بهادار پستی و صندوق‌ها و حساب‌های ریالی و ارزی بانکی و دفاتر و اسناد مربوطه‌و موجودی انبارهای شرکت.
‌د - پیشنهاد نظریات مفید به هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت.
ه - حضور در جلسه مجمع عمومی که به ترازنامه رسیدگی می‌شود برای اداء توضیحات لازم.
‌و - انجام وظایفی که طبق قانون تجارت به عهده بازرسان (‌حسابرسان) شرکت گذاشته شده است.
‌تبصره - گزارش بازرسان در مورد چگونگی عملیات و امور مالی سالیانه شرکت باید حداقل 15 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی از هر حیث آماده‌بوده، جهت بررسی هر یک از اعضاء مجمع عمومی ارسال و رونوشت آن نیز برای هیأت مدیره فرستاده شود.
‌ماده 29 - بازرسان (‌حسابرسان) در اجرای وظایف خود با اطلاع رییس هیأت مدیره و مدیر عامل حق مراجعه به کلیه دفاتر و پرونده‌های اداری،‌مالی و فنی و اسناد قراردادها و معاملات شرکت را دارند و در هر مورد می‌توانند به تحقیقات لازم مبادرت نمایند، ولی حق مداخله در امور اداری و‌اجرایی شرکت را نداشته و اقدامات آنان نباید در هیچ مورد موجب توقف عملیات شرکت گردد. رییس هیأت مدیره و مدیر عامل موظف است کلیه‌اسناد، مدارک، پرونده‌ها و اطلاعات مورد نیاز بازرسان را در اختیار آنان قرار دهد و تسهیلات لازم را فراهم نماید.
‌ماده 30 - هر گاه بازرسان (‌حسابرسان) در جریان رسیدگی و تطبیق عملیات شرکت اشتباهات یا تخلفات و یا سایر بی‌ترتیبی‌هایی را مشاهده نمایند‌باید مورد را بدواً در جهت اصلاح امور و رفع اشتباهات و بی‌ترتیبی‌ها رسیدگی و تعقیب متخلفین به رییس هیأت مدیره و مدیر عامل گزارش داده و‌مراتب را کتباً نیز به اطلاع رییس مجمع عمومی برسانند.
فصل سوم - امور مالی (‌ترازنامه و حساب سود و زیان) ‌ماده 31 - سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هر سال شروع و آخر اسفند همان سال خاتمه می‌یابد به استثنای سال اول که شروع آن تاریخ ابلاغ‌اساسنامه شرکت خواهد بود.
‌ماده 32 - کلیه دفاتر شرکت در آخر اسفند ماه بسته شده و ترازنامه و حساب سود و زیان و گزارش عملکرد سالیانه شرکت حداقل یک ماه پیش از‌تاریخ تشکیل مجمع عمومی باید از طرف رییس هیأت مدیره و مدیر عامل در اختیار بازرسان گذارده شود.
‌ماده 33 - تصویب ترازنامه شرکت از طرف مجمع عمومی، به منزله مفاصا حساب هیأت مدیره تلقی می‌شود.
‌ماده 34 - آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اداری شرکت باید از طرف هیأت مدیره تنظیم و پس از تصویب مجمع عمومی و تأیید سازمان امور اداری‌و استخدامی کشور در خصوص آیین‌نامه‌های اداری به موقع اجرا گذاشته شود و تا موقعی که آیین‌نامه‌های مذکور تنظیم و تصویب نشده، شرکت مجاز‌است موقتاً امور مالی و معاملاتی خود را طبق آیین‌نامه‌های مورد عمل شرکت مخابرات جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.
‌ماده 35 - شرکت مکلف است از محل درآمد سالیانه خود به میزان ده درصد (10%) به حساب ذخیره احتیاطی شرکت منتقل نماید و پس از آنکه‌ذخیره احتیاطی به یک دهم (10%) سرمایه بالغ گردید، رعایت ذخیره منوط به تصویب مجمع عمومی خواهد بود.
فصل چهارم - سایر مقررات ‌ماده 36 - کارکنان شرکت و همه اشخاصی که به نحوی از انحاء به همکاری با شرکت دعوت شده‌اند، در اجرای اصل 25 قانون اساسی جمهوری‌اسلامی ایران موظف به حفظ، نگهداری و سلامت‌رسانی محمولات پستی (‌ مراسلات و امانات) و اجتناب از ارتکاب ممنوعات مندرج در قانون‌تشکیل شرکت می‌باشند و در صورت ارتکاب ممنوعات یاد شده به کیفر مقرر در قانون مجازات اسلامی (‌تعزیرات) محکوم خواهند شد.
‌ماده 37 - شرکت از نظر امور مربوط به مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت زیر پوشش و نظارت وزارت پست و تلگراف و تلفن است و لوایح و‌تصویبنامه‌هایی مورد نیاز خود را باید بدواً به وزارت مذکور پیشنهاد نماید تا پس از بررسی و تنقیح آن به دولت ارسال گردد.
‌قانون (‌اساسنامه) فوق مشتمل بر سی و هفت ماده و ده تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت‌مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1367.2.26 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی