جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون نحوه معاینه پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی


0
0
377
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1368/07/05
تاریخ تایید1368/05/13
تاریخ امضا1368/07/25
تاریخ انتشار1368/08/04
شناسه0ACA595D-B3E8-46F4-A137-C8DA0B802021
تبصره5
ماده1
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی13005
شماره پرونده3/1399
شماره دوره3
شماره جلد1
شماره صفحه197

‌قانون نحوه معاینه پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی ‌ماده واحده - مشمولانی که در شورای پزشکی شهرستان مربوطه با معاینه بالینی معاف از خدمت تشخیص داده نشده و با تشخیص این شورا یا‌اعتراض مشمول یا رئیس حوزه نظام وظیفه مربوطه نیاز به معاینه تخصصی دارند رئیس حوزه مربوطه موظف است آنان را به نزدیکترین مرکز مجهز‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا بیمارستانهای نیروهای مسلح معرفی نماید تا مورد معاینه قرار گرفته و نتیجه معاینه تخصصی جهت‌تصمیم‌گیری به شورای پزشکی شهرستان مربوطه ارسال می‌گردد.
‌تبصره 1 - شورای پزشکی مزبور در این ماده واحده از سوی شبکه بهداری هر شهرستان و با تأیید سپاه و ژاندارمری سه نفر پزشک را به فرمانداری‌آن شهرستان معرفی تا پس از تأیید فرماندار، پزشکان مذکور در شورای پزشکی حوزه وظیفه عمومی شهرستان انجام وظیفه نمایند.
‌تبصره 2 - مشمولانی که نیاز به معاینه تخصصی داشته باشند، قبلاً باید هزینه‌های پیش‌بینی شده را به حساب دولت پرداخت نموده و پس از‌معاینه طبق این قانون با آنان رفتار می‌شود. افرادی که به تأیید کمیته امداد محل فاقد تمکن مالی باشند از پرداخت وجه مزبور معاف‌اند.
‌تبصره 3 - مراکز مجهز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا نیروهای مسلح ذکر شده در این قانون موظف هستند به وضع مشمولین معرفی‌شده حوزه مربوطه خارج از نوبت رسیدگی نموده و آنان را حداکثر ظرف مدت یک ماه مورد معاینات تخصصی قرار دهند.
‌تبصره 4 - چنانچه مشمولانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا بیمارستانهای نیروهای‌مسلح معرفی می‌شوند ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنند به خدمت اعزام خواهند شد.
‌تبصره 5 - آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط وزارتخانه‌های کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به‌تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پنجم مهر ماه یک هزار و سیصد و شصت و هشت مجلس شورای‌اسلامی تصویب و در تاریخ 1368.7.13 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی