جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون راجع به قاچاق عوارض بلدی


0
0
233
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1311/02/20
شناسهD254736F-515A-49D4-ABE3-E05662FC88B0
تبصره1
ماده7
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی1024
شماره چاپ2
شماره دوره8
شماره جلد1
شماره صفحه30

‌قانون راجع به قاچاق عوارض بلدی ‌مصوب 20 اردیبهشت ماه 1311 شمسی (‌کمیسیون قوانین عدلیه) ‌ماده اول* - هر کس در مورد مالی که موضوع عوارض بلدی است (‌جز در مورد ماده ذیل) مرتکب قاچاق شود از حیث مجازات مشمول قوانین‌مربوط به قاچاق مالی که موضوع عایدات دولت است خواهد بود.
*‌پاورقی: مواد 1 و 2 این قانون به موجب ماده 50 قانون (‌مجازات مرتکبین قاچاق) مصوب 19 اسفند ماه 1312 (‌ دوره نهم) نسخ شده است.
‌ماده دوم* - هر کس در مورد مالی که موضوع عوارض قپانداری است مرتکب قاچاق شود به تأدیه دو برابر عوارضی که برای آن مال مقرر بوده‌محکوم می‌شود - در صورت تکرار جرم مرتکب به طرق ذیل محکوم می‌گردد:
‌پس از یک مرتبه محکومیت به چهار برابر و پس از دو مرتبه محکومیت به هشت برابر عوارض مقرر و به علاوه در صورت اخیر ممکن است مرتکب به‌یک تا شش ماه حبس تأدیبی نیز محکوم شود.
‌تبصره - در هیچ یک از موارد مذکور در این ماده مال موضوع قاچاق ضبط نخواهد شد.
*‌پاورقی: به موجب قانون (‌محاکمه و مجازات مأمورین به خدمات عمومی) مصوب 16 اردیبهشت 1315 (‌دوره دهم) مأمورین شهرداری در‌حکم مأمورین دولت هستند.
‌ماده سوم - رسیدگی به قاچاق عوارض بلدی در محاکم صلاحیتدار به عمل خواهد آمد و حکم محکمه راجع به جزای نقدی قابل اجرای موقت‌است.
‌ماده چهارم - مقصود از عوارض بلدی عوارضی است که مطابق قانون به تصویب هیأت وزراء رسیده باشد.
‌هر یک از مأمورین و مستخدمین دولتی یا بلدی عوارضی که به تصویب هیأت دولت نرسیده یا زیاده بر آنچه که مصوب دولت است اخذ یا امر به اخذ‌آن نماید به حبس تأدیبی از سه ماه تا سه سال و به تأدیه دو برابر آنچه که گرفته محکوم خواهد شد به علاوه مرتکب باید آنچه را که برخلاف حق مأخوذ‌داشته به صاحب آن مسترد کند.
‌ماده پنجم - عین مواد فوق باید در ظهر کلیه قبوض راجع به عوارض بلدی طبع شود.
‌ماده ششم - جرائم حاصله از اجرای این قانون به بلدیه مربوطه پرداخته می‌شود.
‌ماده هفتم - این قانون از اول تیر ماه 1311 به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.
‌چون به موجب قانون 30 فروردین ماه 1311 (‌وزیر عدلیه مجاز است لوایح قانونی را که به مجلس شورای ملی پیشنهاد می‌نماید پس از تصویب‌کمیسیون فعلی قوانین عدلیه به موقع اجرا گذارده و پس از آزمایش آنها در عمل نواقصی را که در ضمن جریان ممکن است معلوم شود رفع و قوانین‌مزبوره را تکمیل نموده ثانیاً برای تصویب به مجلس شورای ملی پیشنهاد نماید) علیهذا (‌قانون راجع به قاچاق عوارض بلدی) مشتمل بر هفت ماده که‌در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و یازده شمسی به تصویب کمیسیون قوانین عدلیه مجلس شورای ملی رسیده است قابل اجراست.
‌رییس مجلس شورای ملی - دادگر


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری