جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون اصلاح قانون انحصار دخانیات


0
0
357
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1310/12/26
شناسه806C783D-457F-4381-AE91-73CF888F137F
تبصره4
ماده14
بند12
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی988
شماره چاپ2
شماره دوره8
شماره جلد1
شماره صفحه208

‌قانون اصلاح قانون انحصار دخانیات ‌مصوب 26 اسفند ماه 1310 شمسی ‌ماده 1 - حق وارد و صادر کردن در حدود مقررات قانون انحصار تجارت خارجی خرید و فروش و تهیه و نگاهداری و حمل و نقل اجناس دخانیه و‌انواع کاغذ سیگار و متفرعات آن در کلیه مملکت منحصر به دولت و این انحصار موسوم به انحصار دولتی دخانیات خواهد بود و همچنین حق‌نگاهداری و به کار انداختن ادوات توتون‌بری و ماشین‌های کاغذبری و صحافی کاغذ سیگار و گیلزریزی و ماشینهای سیگارپیچی و متفرعات آن مختص‌به مؤسسه انحصار دخانیات است.
‌مؤسسه انحصار حق خواهد داشت کلیه ادوات و ماشین‌های مذکور در فوق که اجازه نگاهداری و به کار انداختن آنها را به کسی نداده و همچنین‌ماشین‌ها و ادوات آنها را که اجازه نگاهداری و به کار انداختن داده و بعد سلب نموده است از صاحبان آنها خریده و قیمت آن را بپردازد.
‌خریداری ماشین و ادوات مذکوره بر طبق تقویم دو نفر مقوم از طرف مؤسسه انحصار و صاحب مال خواهد بود و در صورت عدم توافق مقومین از‌طرف مؤسسه انحصار و صاحب مال مقوم مشترکی به تراضی تعیین و تقویم او قاطع خواهد بود و در صورت عدم توافق در تعیین مقوم مشترک به‌حکم قرعه از میان شش نفر به عده مساوی که از طرفین پیشنهاد می‌شود تعیین خواهد شد و تقویم او قاطع خواهد بود مؤسسه انحصار حق خواهد‌داشت قیمت مزبور را به صاحب مال پرداخته ادوات و ماشینهای مذکور را تصاحب نماید.
‌ماده 2* - کلیه اجناس دخانیه پس از برداشت محصول و خشک نمودن باید در ظرف سه الی شش ماه بر حسب تشخیص مؤسسه انحصار متدرجاً‌به انبارهایی که آن مؤسسه در نزدیکترین محل دسترس زارعین یا مرکز بلوک یا ولایت معین خواهد نمود وارد شود - مؤسسه انحصار در هر محل به‌اقتضای موارد موعدی را برای ورود اجناس دخانیه به انبارهای دولتی لازم می‌داند قبلاً تعیین نموده و در ظرف آن مدت هر گونه نظارتی را که لازم بداند‌به عمل خواهد آورد.
*‌پاورقی: ماده 15 قانون متمم بودجه سال 1314 مملکتی مصوب 22 اسفند ماه 1313 (‌دوره نهم) که مربوط به این قانون است ذیلاً نقل می‌گردد:
‌ماده 15 - کشت توتون سیگار به موجب اظهارنامه و جواز زراعت که مجاناً داده می‌شود خواهد بود. مؤسسه انحصار دولتی دخانیات حق هر گونه‌نظارت و تفتیش در کشت و خشک نمودن و جور کردن و دسته‌بندی توتون سیگار و دادن دستورهای مربوط به این امور را دارد. در مورد اشخاصی که‌بر طبق مقررات قانون دخانیات ملزم به پرداخت حقوق دولت می‌باشند و از پرداخت حقوق دولت استنکاف یا تخلف می‌نمایند مطابق نظامنامه راجع‌به تأمین وصول مالیات بر عایدات رفتار خواهد شد.>‌پاورقی: این ماده به موجب قانون 19 آبان ماه 1311 اصلاح شده است (‌رجوع به صفحه 215 همین مجموعه).>‌پاورقی: این ماده به موجب قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب 29 اسفند 1312 (‌دوره نهم) نسخ شده است.>‌پاورقی: از تبصره فوق جمله (‌یا به مقصد نرسد) به موجب ماده 50 قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب 29 اسفند 1312 (‌دوره نهم) حذف‌شده است.>‌پاورقی: این ماده به موجب ماده دهم قانون تعرفه گمرکی مصوب 22 تیر ماه 1320 (‌دوره 12) نسخ شده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری