جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

نظامنامه کمک خرج مدارس ملی تهران


0
0
255
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1313/09/13
شناسه5F89AB25-46FA-4678-A2C6-3895E14347B0
تبصره4
ماده6
بند6
وضعیتمنسوخ شده
شماره چاپ3
شماره دوره9
شماره جلد1
شماره صفحه576

‌نظامنامه کمک خرج مدارس ملی تهران ‌مصوب 13 آذر ماه 1313 (‌کمیسیون معارف) ‌ماده اول - به مدارسی کمک خرج داده می‌شود که واجد شرایط ذیل باشند:
‌الف - دبستانهای ابتدایی که دارای شش کلاس کامل بوده و بیش از صد و هشتاد نفر شاگرد داشته باشند.
ب - دبیرستانهایی که لااقل مجموع عده محصلین دوره اول آن در حدود نود نفر و دوره دوم آن در حدود هشتاد و پنج نفر باشد.
ج - نظامنامه‌ها و مقررات و دستورهای وزارت معارف را نسبت به انتخاب آموزگاران و دبیران و تهیه اثاثیه و لوازم علمی و تدارک محل مدرسه و‌ترتیب امور صحی کاملاً مراعات نمایند.
‌ماده دوم - اعتباری که در سال تحصیلی گذشته به دبستانها داده می‌شد از نیمه دوم شهریور ماه هرساله باید بر کل عده قبول‌شدگان در امتحانات‌نهایی خرداد ماه همان سال بین دبستانهای ملی تهران که در سال تحصیلی 1313 - 1312 اعانه دریافت می‌داشته‌اند و واجد شرایط مندرجه در ماده‌اول این نظامنامه باشند تقسیم شود تا سهم هر دبستان به نسبت عده قبول‌شدگان تعیین و به اقساط ماهیانه تا نیمه شهریور سال بعد پرداخته شود و‌همچنین به دبیرستانهای ذکوری که در سال تحصیلی 1313 - 1312 اعانه دریافت داشته و واجد شرایط مندرجه در ماده اول این نظامنامه باشند برای‌کلیه کلاسهای دوره اول منتها ماهی هزار و پانصد ریال و برای کلیه کلاسهای دوره دوم منتها ماهی سه هزار ریال از نیمه شهریور ماه هر سال پرداخته‌خواهد شد.
‌تبصره 1 - دبستانهای ملی تهران در صورتی که بر طبق ماده فوق اعانه دریافت خواهند داشت که عده قبول‌شدگان کلاس ششم آنها کمتر از دو ثلث‌عده محصلین همان کلاس در جریان سال تحصیلی نباشند و الا اعانه آنها قطع خواهد شد.
‌تبصره 2 - هر گاه بر طبق تبصره اول ماده دوم و ماده سوم این نظامنامه اعانه یک یا چند مدرسه قطع شود وزارت معارف اعانه قطع شده را به‌عنوان کمک‌خرج به یک یا چند مدرسه که واجد شرایط مقرره باشند می‌دهد.
‌تبصره 3 - دبیرستان اقدسیه که در سال گذشته بابت قسمت متوسطه اعانه دریافت نمی‌داشته مبلغ پانصد ریال ماهیانه دریافت خواهد داشت.
‌ماده سوم - هر یک از دبیرستانها که بر طبق این نظامنامه کمک خرج می‌گیرند اگر عده قبول‌شدگان از شاگردان کلاس سوم یا ششم آن در امتحانات‌نهایی دوره اول یا دوره دوم به حد نصاب نائل نشوند از اخذ کمک‌خرج همان کلاس (‌سوم یا ششم) برای یک سال محروم خواهد گردید هر گاه همان‌دبیرستان در سال بعد قبول‌شدگان از شاگردان کلاس سوم یا ششم آن به حد نصاب رسید مجدداً کمک‌خرج مقطوع از نیمه شهریور ماه آن سال برقرار و‌پرداخته می‌شود.
‌اگر دو سال متوالی عده قبول‌شدگان به حد نصاب نرسد از اخذ کمک خرج آن کلاس به کلی محروم خواهد گردید و چنانچه سه سال متوالی به حد‌نصاب نرسید کمک‌خرج آن دبیرستان به کلی قطع می‌شود.
‌تبصره - حد نصاب مقرر در ماده فوق عبارت است از نصف عده شاگردان کلاس سوم یا ششم دبیرستان در جریان سال تحصیلی.
‌ماده چهارم - مدارسی که کمک‌خرج می‌گیرند باید به ترتیب ذیل شاگردانی را که وزارت معارف معرفی می‌نماید مجاناً بپذیرند:
1 - دبستانها به عده‌ای که در امتحان نهایی قبول شده‌اند.
2 - دبیرستانها برای دوره اول چهل نفر.
3 - دبیرستانها برای دوره دوم سی نفر.
‌ماده پنجم - دبیرستان سادات که اساساً مجانی است از نیمه شهریور ماه 1313 به بعد ماهیانه مبلغ یک هزار و پانصد ریال به طور ثابت دریافت‌خواهد داشت.
‌ماده ششم - نظامنامه مصوب اول بهمن ماه 1312 از این تاریخ ملغی خواهد.
‌این نظامنامه که مشتمل بر شش ماده است در تاریخ سیزدهم آذر ماه 1313 به تصویب کمیسیون معارف مجلس شورای ملی رسیده و به موجب قانون‌مصوب 6 بهمن ماه 1308 قابل اجراء است.
‌رییس مجلس شورای ملی - دادگر ‌نظامنامه مربوط به ماده 17 قانون مالیات بر عایدات و حق تمبر مصوب 29 آبان ماه 1312 که به تصویب کمیسیون قوانین مالیه مجلس شورای ملی‌رسیده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان خانۀ تبدیل استعدادها به واقعیت‌ها
در عرشیان می‌آموزیم که با خداوند، نه تنها هیچ چیز محال نیست، بلکه همه چیز امکان‌‌پذیر است.

تبلیغات تصویری


کپی