جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون مربوط به اعطای یکصد و هشتاد میلیون ریال اعتبار اضافی به وزارت فرهنگ جهت تأسیس مدارس و کلاسهای جدید


0
0
237
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1334/06/19
تاریخ امضا1334/06/27
تاریخ انتشار1334/07/15
شناسه5E6DB795-677D-4B09-8BC2-4F3FED53CF4F
تبصره5
ماده1
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی3106
شماره پرونده72/218
شماره چاپ1
شماره دوره18
شماره جلد2
شماره صفحه884

‌قانون مربوط به اعطای یکصد و هشتاد میلیون ریال اعتبار اضافی به وزارت فرهنگ جهت تأسیس مدارس و کلاسهای‌جدید ‌مصوب 19 شهریور ماه 1334 ‌ماده واحده - به وزارت دارایی اجازه داده می‌شود مبلغ یکصد و هشتاد میلیون ریال از محل درآمد عمومی کشور بر بودجه سال 1334 وزارت‌فرهنگ علاوه نماید که بر طبق صورت جزئی که وزارت فرهنگ تهیه و به کمیسیون بودجه مجلس شورای ملی ارسال می‌نماید با رعایت یک دوازدهم‌ماهانه راجع به امور پرسنلی به مصرف برسد.
‌تبصره 1 - استفاده از این اعتبار منحصراً برای تأسیس مدارس جدید حرفه‌ای و کشاورزی و کلاسهای اضافی در مدارس موجود و تکمیل اعتبارات‌مربوط به هزینه‌های مدارس و دانشکده‌های شهرستانها و تهیه وسایل علمی و آموزشی و تربیتی خواهد بود.
‌تبصره 2 - تقسیم کلاسها و مدارس جدید در کلیه شهرستانها و بخشها با رعایت جمعیت هر حوزه خواهد بود و ضمن تقسیم اعتبار باید به نقاطی‌که از حیث عده مدارس در گذشته عقب مانده‌اند توجه بیشتری به عمل آید.
‌تبصره 3 - به وزارت فرهنگ اجازه داده می‌شود برای تعلیم در مدارس حرفه‌ای و کشاورزی فارغ‌التحصیلان دوره کامل هنرستانهای صنعتی و‌مدارس کشاورزی ردیف متوسطه کامل را با رتبه یک آموزگاری و مهندسین رشته‌های صنعتی و کشاورزی را که تحصیلاتشان برابر لیسانس می‌باشد با‌رتبه یک دبیری استخدام نموده و آنها را تابع قوانین مربوط به استخدام آموزگاران و دبیران نماید. ترفیع این آموزگاران و دبیران از سال سوم خدمت به‌بعد مشروط به فراگرفتن علوم تربیتی طبق برنامه مصوب شورای عالی فرهنگ و پذیرفته شدن در امتحانات مقرر است به معلمین مدارس حرفه‌ای و‌کشاورزی که تمام وقت آنها در اختیار آموزشگاه می‌باشد و در مزارع یا کارگاه‌ها به عملیات مشغول می‌باشند و همچنین به رؤسا و نظام مدارس حرفه‌ای‌و کشاورزی علاوه بر مزایای قانونی فوق‌العاده فنی پرداخت خواهد شد و وزارت فرهنگ می‌تواند در صورت احتیاج از وجود مهندسین و متخصصین و‌استادان کار با پرداخت حق‌الزحمه متناسب استفاده نماید.
آیین‌نامه مزایا و حق‌الزحمه فوق پس از تصویب هیأت وزیران به موقع اجراء گذارده می‌شود.
‌تبصره 4 - وجوهی که از فروش محصولات مدارس کشاورزی و حرفه‌ای و هنرستانها و مدارس و کارگاه‌های هنرهای زیبا و مؤسسات تابعه اداره‌کل هنرهای زیبا به دست می‌آید پس از وضع قیمت مواد اولیه که مجدداً به مصرف تهیه مواد اولیه خواهد رسید و همچنین پس از استهلاک ماشین‌آلات و ابزار کار طبق مقرراتی که به تصویب وزارت فرهنگ می‌رسد قسمتی به مصرف پاداش دانش‌آموزان و تهیه‌کنندگان و قسمت دیگر به مصرف‌تهیه وسایل و تجهیزات آموزشگاه می‌رسد و این ترتیب نسبت به محصولاتی که در گذشته به دست آمده است نیز قابل اجرا می‌باشد و نیز مؤسسات‌فوق می‌توانند سفارشهایی به اسلوب بازرگانی برای خارج انجام دهند مشروط بر این که با برنامه کارهای عملی آنها تطبیق نماید.
‌تبصره 5 - وزارت فرهنگ مکلف است ظرف مدت پنج سال تعداد کافی از مدارس ابتدایی و متوسطه خود را در سراسر کشور تبدیل به مدارس‌حرفه‌ای نماید.
‌این قانون که مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره است در جلسه یکشنبه نوزدهم شهریور ماه یک هزار و سیصد و سی و چهار به تصویب مجلس‌شورای ملی رسید.
‌رییس مجلس شورای ملی - رضا حکمت ‌قانون بالا در جلسه چهارشنبه 1 شهریور ماه 1334 مورد تأیید مجلس سنا واقع شده است


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی