جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد و حل اختلافات مالیاتی


0
0
334
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1336/11/03
تاریخ امضا1336/11/11
تاریخ انتشار1336/12/06
شناسه6C500342-C07C-4408-A167-89D2001BBFAF
تبصره5
ماده1
بند2
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی3801
شماره پرونده75/442
شماره چاپ1
شماره دوره19
شماره جلد1
شماره صفحه317

‌قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد و حل اختلافات مالیاتی ‌مصوب سوم بهمن ماه 1336 ‌ماده واحده - ‌الف - به وزارت دارایی اجازه داده می‌شود اختلافات مالیاتی تا آخر سال 1336 مشمولین قانون مالیات بر درآمد و مستغلات و املاک مزروعی و‌مالیات بر ارث را از طریق توافق فردی یا دسته‌جمعی با مؤدیان حل و فصل نماید.
‌این توافق برای طرفین قطعی و لازم‌الاجراء است و چنانچه مؤدیان مالیات مورد توافق را ظرف یک ماه از تاریخ توافق پرداخت نمایند از جریمه و زیان‌دیرکرد بخشوده می‌باشند. همچنین مؤدیانی که بدهی قطعی خود را از تاریخ تصویب این قانون نپرداخته‌اند در صورتی که از تاریخ اجرای این قانون تا‌دو ماه بدهی خود را یک جا بپردازند از جریمه و زیان دیرکرد بخشوده می‌باشند.
‌تبصره 1 - مقصود از توافق دسته‌جمعی تصمیماتی است که از طرف وزارت دارایی نسبت به مالیات مؤدیان مشمول ماده 5 قانون مالیات بر درآمد‌بر اساس پیشینه مالیاتی اتخاذ و مبنای واریز مالیات اعلام می‌شود و مؤدیانی که از تاریخ انتشار تصمیم وزارت دارایی منتهی تا چهار ماه به نظر وزارت‌دارایی تسلیم و مالیات خود را بر آن اساس واریز نمایند حساب مالیاتی آنها مختومه تلقی می‌گردد.
‌تبصره 2 - در مواردی هم که هنوز پیش آگهی صادر نگردیده توافق مجاز می‌باشد.
‌تبصره 3 - پیش آگهی‌های قطعی شده قبل از تصویب این قانون خواه در آن باره رأیی صادر شده یا نشده باشد نسبت به آن قسمت مالیات که هنوز‌پرداخت نگردیده و مورد قبول مؤدی نباشد جز موارد اختلاف محسوب می‌شود. ولی مؤدیانی که بدهی خود را تقسیط نموده‌اند مشمول این تبصره‌نمی‌باشند.
‌تبصره 4 - در مورد توافق فردی مؤدیانی می‌توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند که حداکثر تا آخر خرداد ماه 1337 کتباً به ادارات دارایی‌مربوطه اعلام دارند که حاضر به توافق می‌باشند.
‌تبصره 5 - مرجع توافق در صورتی که اختلافات مالیاتی از پنجاه هزار ریال تجاوز ننماید اداره مربوطه و در غیر این صورت عبارت خواهد بود از‌کمیسیونهایی مرکب از سه نفر از اعضای عالی رتبه وزارت دارایی در مرکز به انتخاب وزیر دارایی و در شهرستانها مرکب خواهد بود از کمیسیون سه‌نفری از اعضاء اداره دارایی به انتخاب رییس دارایی محل.
ب - بند (‌د) ماده دوم قانون مالیات بر درآمد مصوب فروردین ماه سال 1335 به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌بند د - خرده‌مالکینی که مجموع درآمد مالکانه سالیانه آنها نقداً و جنساً از 30000 ریال تجاوز نکند از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و این معافیت‌نسبت به بقایای مالیاتی سالهای 1335 و 1336 خرده‌مالکین لازم‌الاجراء است و نیز زارعین بابت سهم زارعانه‌ای که عاید آنها می‌شود کماکان از‌پرداخت مالیات بخشوده می‌باشد.
‌قانون فوق که مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره است در جلسه پنجشنبه سوم بهمن ماه یک هزار و سیصد و سی و شش به تصویب مجلس شورای‌ملی رسید.
‌نایب رییس مجلس شورای ملی - امان‌الله اردلان ‌قانون بالا در جلسه 1336.11.2 به تصویب مجلس سنا رسیده است


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی