جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون راجع به اجازه تأسیس سازمان بنادر و کشتیرانی


0
0
410
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1339/02/22
تاریخ امضا1339/03/04
تاریخ انتشار1339/03/29
شناسه78600442-37F3-4240-9AE8-EB3553C3F08D
تبصره7
ماده1
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی4469
شماره پرونده34/554
شماره چاپ1
شماره دوره19
شماره جلد2
شماره صفحه829

‌قانون راجع به اجازه تأسیس سازمان بنادر و کشتیرانی ‌مصوب 22 اردیبهشت ماه 1339 ‌ماده واحده - از تاریخ تصویب این قانون سازمانی به نام سازمان بنادر و کشتیرانی در وزارت گمرکات و انحصارات تشکیل می‌شود مادام که برای‌اداره امور آن سازمان دیگری به موجب قانون ایجاد نگردیده وظایف آن به شرح زیر تحت نظر وزارت گمرکات و انحصارات انجام خواهد شد:
‌اداره نمودن امور بندری بنادر کشور - تکمیل و توسعه ساختمان و نگاهداری و تعمیر تأسیسات بندری و تأمین وسایل مخابراتی و امور انتظامی و‌همچنین تنظیم و اجراء مقررات بندری و کشتیرانی ساحلی و مراقبت در توسعه کشتیرانی بازرگانی و ثبت شناورهای تابع کشور و تعیین شرایط تابعیت‌ایرانی برای کشتیها و سلب آن و وصول حقوق و عوارض بندری مطابق فهرست ضمیمه این قانون.
‌تبصره 1 - سازمان بنادر کشتیرانی مکلف است کلیه اموال منقول و غیر منقول خود را به قیمت روز ارزیابی و به عنوان سرمایه در دفاتر ثبت نماید‌مقررات استخدامی سازمان تابع قانون استخدام کشوری و سایر مقررات اداری و مالی آن و همچنین تعیین نرخ بهره‌برداری از تأسیسات و تجهیزات‌بندری به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیأت وزیران رسیده باشد.
‌بودجه سازمان جمعاً و خرجاً در بودجه کل کشور منظور و بودجه تفصیلی پس از موافقت وزارت دارایی و تصویب هیأت وزیران قابل اجرا خواهد بود.‌مازاد درآمدها و اندوخته‌های سازمان به حساب ذخیره مخصوص ریخته خواهد شد تا به مصارف معینه در آیین‌نامه برسد.
‌تبصره 2 - سازمان بنادر کشتیرانی مجاز است حداکثر چهار نفر کارشناس فنی و خارجی برای مدتی که لازم بداند با رعایت تشریفات قانونی‌استخدام نماید.
‌تبصره 3 - تغییرات ضروری در نرخ عوارض مندرجه در فهرست ضمیمه این قانون تا حدود سی درصد با تصویب هیأت وزیران مجاز خواهد بود.
‌تبصره 4 - مقررات این قانون شامل کلیه بنادر و لنگرگاهها و ترعه‌ها و دریاچه‌ها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و آبهای ساحلی کشور خواهد بود و‌حدود هر بندر به موجب تصویبنامه هیأت وزیران تعیین خواهد شد.
‌تبصره 5 - ساختمان بنادری که سازمان برنامه مشغول ساختمان آن است با ساختمانهایی که بعداً با تصویب هیأت دولت به سازمان برنامه محول‌شود کماکان به وسیله آن سازمان انجام خواهد شد.
‌تبصره 6 - آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون از طرف وزارت گمرکات و انحصارات تنظیم و پس از تصویب هیأت وزیران به مورد اجراء گذارده‌می‌شود.
‌تبصره 7 - وزارت گمرکات و انحصارات مأمور اجراء این قانون است.
‌قانون فوق که مشتمل بر ماده واحده و هفت تبصره و فهرست ضمیمه است پس از تصویب مجلس سنا در جلسه پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه‌یک هزار و سیصد و سی و نه به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
‌نایب رئیس مجلس شورای ملی - عماد تربتی ‌قانون بالا در جلسه 1338.12.16 به تصویب مجلس سنا رسیده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی