جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

لایحه قانونی راجع به ارجاع کار قضایی در تهران و حومه مراکز استان به متقاضیان شغل قضایی که در کمیسیون مشترک دادگستری مجلسین رد شده است.


0
0
250
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1343/03/17
تاریخ انتشار1345/09/15
شناسه62B5F7F5-E135-449E-9E23-A80DA5D6A115
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی6352
شماره پرونده232/987
شماره چاپ1
شماره دوره21
شماره جلد1
شماره صفحه390

‌لایحه قانونی راجع به ارجاع کار قضایی در تهران و حومه مراکز استان به متقاضیان شغل قضایی که در کمیسیون مشترک‌دادگستری مجلسین رد شده است.
‌ماده 1 - در حومه تهران و همچنین در مرکز استان به استثنای تهران به متقاضیان شغل قضایی که دوره کارآموزی خود را به اتمام رسانیده‌اند کار قضایی‌ارجاع نخواهد شد.
‌تبصره - منظور از حومه تهران حوزه دادگاههای بخشی است که جزء حوزه قضایی دادگاه شهرستان تهران می‌باشند. شهرستانهای کرج و دماوند از لحاظ‌این تصویبنامه جزو حوزه تهران محسوب می‌شود.
‌ماده 2 - ارجاع کار قضایی در مراکز استان مستلزم حداقل سه سال خدمت در شهرستانها و بخش‌ها و ارجاع کار قضایی در تهران و حومه مستلزم‌حداقل 7 سال خدمت قضایی در نقاط بد آب و هوا یا ده سال خدمت قضایی در شهرستانها است به شرط آن که سه سال از خدمت مزبور در نقاط بد آب‌و هوا انجام شده باشد. کسانی که تمام خدمت قضایی خود را در مراکز استان انجام داده باشند و یا در نقاط بد آب و هوا خدمت نکرده باشند پس از 15‌ سال خدمت قضایی می‌توانند تقاضای انتقال به مرکز به نمایند.
‌تبصره - آبادان، خرمشهر و مسجد سلیمان از لحاظ این تصویبنامه جزء نقاط بد آب و هوا محسوب می‌شود می‌گردد در مورد قضاتی که طبق ماده 2 این‌تصویب‌نامه پس از ده سال خدمت قضایی در شهرستانها تقاضای انتقال به تهران را به نمایند.
‌ماده 3 - اداره کارگزینی وزارت دادگستری دفتر مخصوصی برای ثبت تقاضای انتقال به مرکز تهیه و جدولی از اسامی متقاضیان واجد شرایط مشتمل بر‌نام و نام فامیل و سمت و مدت اشتغال در نقاط مختلف کشور و علت تقاضای انتقال با ذکر رتبه و اشتغال و عدم اشتغال در محل خدمت تهیه و یا‌تعیین محل‌های بودجه‌ای بلا متصدی مرکز آماده می‌کند.
‌ماده 4 - طرح تقاضای انتقال هر یک از کارمندان واجدین شرایط مندرج در جدول مذکور منوط به وجود محل بودجه‌ای در تهران و اشتغال‌تقاضاکنندگان در محل خدمت است مگر این که ابلاغ مرخصی و یا معذوریت داشته باشند.
‌ماده 5 - وزارت دادگستری پس از رسیدگی به جدول واجدین شرایط در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از محلهای خالی باشد با رعایت جهات تقدم‌تصمیم مقتضی اتخاذ می‌نماید.
‌ماده 6 - جهات عبارتند از رتبه - سن - صلاحیت علمی و میزان علاقمندی به تحقیقات علمی - حسن خدمت و آمار کار و رعایت مقررات و‌نظم اداری - سابقه خدمت در شهرستانها و نقاط بد آب و هوا - وضع مزاجی متقاضی و عایله و همچنین تعداد عایله و وضع تحصیلی آنها و بالاخره‌تناسب مشاغل بلا متصدی با رتبه و سوابق متقاضیان.
‌ماده 7 - متقاضیان مکلفند در صورتی که خود را واجد جهات تقدم مذکور در ماده 6 این تصویبنامه می‌دانند جهات مزبور را در تقاضانامه خود با ذکر‌دلیل مشروحاً قید کنند.
‌ماده 8 - رؤسای دادگستری‌های استان از نظر انتقال به مرکز تابع مقررات این تصویب‌نامه نخواهند بود.
‌ماده 9 - وزارت دادگستری مأمور اجرای این تصویبنامه بوده و مکلف است پس از افتتاح مجلسین لایحه این تصویبنامه قانونی را تهیه و به مجلس‌تقدیم نماید.
‌لایحه قانونی فوق که به موجب ماده واحده مصوب بیستم آذر ماه 1342 به مجلس سنا تقدیم شده بود در تاریخ 1343.2.19 از طرف کمیسیون‌مشترک دادگستری مجلسین رد شد در تاریخ 43.2.28 گزارش کمیسیون مزبور مبنی بر رد لایحه به تصویب مجلس سنا و در تاریخ 1343.3.17 به‌تصویب مجلس شورای ملی رسید.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی