جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

اساسنامه مؤسسه انحصار دخانیات


0
0
425
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1345/03/03
تاریخ انتشار1346/02/31
شناسهAB3BDC5B-C48C-4D0A-B7D0-E0624E123BAA
تبصره1
ماده14
بند8
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی6481
شماره پرونده115/1263
شماره چاپ1
شماره دوره21
شماره جلد6
شماره صفحه3436

‌اساسنامه مؤسسه انحصار دخانیات ‌مصوب 1345.3.3 ‌فصل اول - کلیات ‌ماده اول - به منظور نظارت در تولید و اقسام کالاهای خام دخانیه مورد احتیاج (‌تنباکو - توتون چپق - توتون سیگار و غیره) در داخله کشور و‌اهتمام در صدور مازاد تولید کالاهای خام به بازارهای دنیا و تبدیل کالاهای خام دخانیه به انواع کالاهای حاضر به مصرف و توزیع آن در سراسر کشور و‌سعی در صدور مازاد کالاهای حاضر به مصرف به بازارهای خارج کشور و اجرای قوانین انحصار دخانیات و انحصار کبریت و وصول و ایصال حقوق‌انحصاری آنها مؤسسه انحصار دخانیات طبق مقررات این اساسنامه اداره خواهد شد.
‌در این اساسنامه مؤسسه انحصار دخانیات اختصاراً مؤسسه نامیده می‌شود.
‌ماده دوم - مؤسسه اداری شخصیت حقوقی و تابع وزارت دارایی است مرکز آن در تهران می‌باشد و می‌تواند شعب یا نمایندگی‌هایی در نقاط دیگر‌داشته باشد.
‌ماده سوم - وزارت دارایی مکلف است تا پایان سال 1345 دارایی مؤسسه را به وسیله کارشناسان منتخب خود طبق اصول و عرف بازرگانی ارزیابی‌و آن را به عنوان سرمایه مؤسسه منظور نماید.
‌فصل دوم - مدیر کل ‌ماده چهارم - مؤسسه وسیله یک مدیر کل اداره خواهد شد که از طرف وزیر دارایی از بین کارمندان عالی‌رتبه و صلاحیتدار که لااقل دارای پانزده‌سال سابقه خدمت در وزارت دارایی باشد تعیین می‌شود. مدیر کل در دوره تصدی مؤسسه حق داشتن هیچ گونه شغل دیگری نخواهد داشت.
‌ماده پنجم - وظایف و اختیارات مدیر کل به شرح زیر است:
1 - اداره امور مؤسسه بر اساس وظایفی که طبق مقررات و قوانین مربوط و این اساسنامه به مؤسسه محول شده است.
2 - تهیه طرح تشکیلات و شرح وظایف واحدهای تابع مؤسسه و اجرای آن پس از تصویب وزیر دارایی.
3 - استخدام و عزل و نصب کارکنان طبق مقررات مربوط و بر اساس تشکیلات و بودجه مصوب انتصاب و تغییر ذیحساب با وزارت دارایی‌خواهد بود. انتصاب و عزل و نصب معاونان مؤسسه به پیشنهاد مدیر کل و تصویب وزیر دارایی خواهد بود.
4 - امضاء اوراق بهادار و نامه‌ها و قراردادها و همچنین افتتاح حساب در بانکًً‌ها از طریق خزانه‌داری کل و معرفی امضاهای مجاز و اجازه پرداخت‌هزینه‌ها در حدود بودجه مصوب.
5 - نمایندگی مؤسسه در مقابل مراجع اداری و قضایی و مؤسسات خصوصی داخلی و خارجی با حق انتخاب وکیل و اعطای حق وکالت در‌توکیل تا یک درجه.
6 - ارجاع دعاوی به داوری و یا پایان دادن دعاوی از طریق صلح پس از تأیید وزیر دارایی و تصویب هیأت وزیران.
‌تبصره - مدیر کل می‌تواند تمام یا قسمتی از اختیارات خود را به مسئولیت خود به هر یک از معاونین یا رؤسای واحدهای تابعه تفویض نماید.
‌فصل سوم - مقررات مالی ‌ماده ششم - سال مالی مؤسسه از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه هر سال خواهد بود.
‌ماده هفتم - بودجه مؤسسه که شامل ارقام درآمد و هزینه و کلیه دریافتی‌ها و پرداختی‌ها می‌باشد تا آخر آذر ماه هر سال برای سال بعد از طرف‌مؤسسه تنظیم و پس از تصویب وزیر دارایی اجراء خواهد شد.
‌ماده هشتم - مؤسسه موظف است تا پایان شهریور ماه هر سال صورت موازنه حساب عملیات سال گذشته خود را با توجه به میزان درآمد و‌هزینه‌های انجام شده تهیه و برای تصویب به وزارت دارایی ارسال دارد.
‌تفاوت درآمد و هزینه پس از وضع استهلاکات در ضمن ماه‌های سال به حساب درآمد عمومی کشور منظور خواهد گردید.
‌ماده نهم - تعهدات مؤسسه وقتی معتبر است که ذیحساب مربوطه با توجه به اعتبار مصوب پرداخت آن را قبلاً تعهد نموده باشد. چک‌ها و اوراق‌بهادار از قبیل سفته و برات و قراردادها با امضاء مدیر کل یا نماینده او به اتفاق ذیحساب یا نماینده او صادر خواهد شد.
‌ماده دهم - حساب‌های ماهانه مؤسسه به ضمیمه اسناد و مدارک مربوط از طرف ذیحساب تنظیم و برای رسیدگی به ممیزین حساب تسلیم می‌گردد‌و ممیزین حساب‌ها با رعایت مقررات این اساسنامه آن را رسیدگی و به دیوان محاسبات ارسال خواهند داشت.
‌صورت موازنه حساب مؤسسه بر مبنای حساب‌های رسیدگی شده از طرف ممیزین مذکور تنظیم می‌شود.
‌ماده یازدهم - مساعده‌های پرداختی به کشت‌کاران و کمک‌هایی که مورد عمل می‌باشد ادامه خواهد یافت. میزان مساعده‌ها و کمک‌های مزبور طبق‌پیشنهاد مؤسسه و تصویب وزارت دارایی خواهد بود.
‌ماده دوازدهم - معاملات مؤسسه به جز در موارد زیر طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از طرف مدیر کل مؤسسه تهیه و به تصویب وزیر دارایی برسد:
1 - تعیین نرخ خرید کالاهای خام دخانیه و همچنین تعیین نرخ فروش کالاهای حاضر به مصرف در داخله کشور بنا بر پیشنهاد مؤسسه و تصویب‌وزیر دارایی خواهد بود.
2 - در مورد معاملاتی که فوریت دارد و یا مصلحت ایجاب کند ترک مناقصه و مزایده تا مبلغ پانصد هزار ریال به تصویب مدیر کل مؤسسه و بیش‌از مبلغ مذکور در هر مورد به پیشنهاد مدیر کل مؤسسه و تصویب کمیسیونی مرکب از سه نفر از صاحب‌منصبان عالی‌رتبه دولت که به پیشنهاد وزیر‌دارایی و تصویب هیأت وزیران برای یک سال مالی انتخاب می‌شوند خواهد بود.
‌فصل چهارم - مقررات عمومی ‌ماده سیزدهم - تعیین خط مشی کلی مؤسسه به پیشنهاد مدیر کل و تصویب وزیر دارایی خواهد بود.
‌ماده چهاردهم - کارکنان مؤسسه مشمول قوانین استخدامی و مقررات مربوطه می‌باشند.
اساسنامه فوق مشتمل بر چهارده ماده و یک تبصره که به‌استناد تبصره 30 قانون بودجه سال 1344 کل کشور در جلسه روز سه‌شنبه 3 خرداد ماه 1345 کمیسیون مشترک دارایی مجلسین به تصویب رسیده‌صحیح و قابل اجراء است.
‌رییس مجلس شورای ملی رییس مجلس سنا ‌مهندس عبدالله ریاضی مهندس شریف امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری