جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون انتخابات مجلس مؤسسان


0
0
192
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1345/12/27
تاریخ امضا1346/01/02
تاریخ انتشار1346/02/06
شناسه06DB345F-5598-45A1-8CDF-CC9B1A71646D
تبصره4
ماده1
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی6460
شماره پرونده53/1328
شماره چاپ1
شماره دوره21
شماره جلد7
شماره صفحه4169

‌قانون انتخابات مجلس مؤسسان ‌مصوب 1345.12.27 ‌ماده واحده - در هر مورد که طبق اصل الحاقی به متمم قانون اساسی مصوب سال 1338 شمسی فرمان همایونی برای تشکیل مجلس مؤسسان و‌انتخاب اعضای آن صادر شود انتخابات مجلس مزبور طبق قوانین و مقررات انتخابات مجلس شورای ملی به عمل خواهد آمد. تعداد اعضای مجلس‌مؤسسان که طبق اصل فوق‌الذکر مساوی با مجموع عده قانونی اعضای مجلس شورای ملی و مجلس سنا خواهد بود به این طریق انتخاب می‌شود که‌از هر حوزه انتخابیه طبق جدول انتخابات مجلس شورای ملی یک یا چند نفر نماینده و تعداد 60 نفر بقیه اعضای آن با توجه به میزان جمعیت بنا به‌پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران از حوزه‌های انتخابیه مراکز استان یا فرمانداری کلی برای عضویت مجلس مؤسسان انتخاب خواهند شد.
‌تبصره 1 - حداکثر سن انتخاب شونده مذکور در ماده دوازده قانون انتخابات مجلس شورای ملی در انتخابات مجلس مؤسسان لازم‌الرعایه نخواهد‌بود.
‌تبصره 2 - انجمنهای نظارت انتخابات مجلس مؤسسان تا سه روز پس از ختم انتخابات شکایات را پذیرفته و ظرف یک هفته به مفاد آن رسیدگی‌خواهد نمود.
‌تبصره 3 - دفاتر ثبت نام رأی‌دهندگان و صدور برگ انتخاباتی لااقل 15 روز قبل از اخذ رأی در حوزه‌های ثبت احوال مفتوح و تا یک روز قبل از‌اخذ رای ادامه خواهد داشت.
‌تبصره 4 - آیین‌نامه راجع به نحوه انجام انتخابات و تعیین مهلتهای مقرره از طرف وزارت کشور تنظیم و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
‌قانون بالا مشتمل بر یک ماده و چهار تبصره در جلسه روز سه‌شنبه بیست و سوم اسفند ماه یک هزار و سیصد و چهل و پنج به تصویب مجلس شورای‌ملی رسید.
‌رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی ‌قانون بالا در تاریخ روز دوشنبه 1345.12.27 به تصویب مجلس سنا رسیده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری