جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تشویق پس انداز مسکن


0
0
235
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1346/04/10
تاریخ امضا1346/04/15
تاریخ انتشار1346/05/22
شناسه7C8B6FDB-6D83-4521-B61E-4EB7280C5D9E
تبصره2
ماده8
بند2
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی6549
شماره پرونده116/1391
شماره چاپ1
شماره دوره21
شماره جلد9
شماره صفحه5192

‌قانون تشویق پس‌انداز مسکن ‌مصوب 1346.4.10 ‌ماده اول - به منظور کمک به خانه‌سازی و تهیه موجبات تأمین مسکن از طریق جلب پس‌اندازهای خصوصی بانک رهنی ایران و صندوق پس‌انداز‌مسکن آن طبق مواد مندرج در این قانون عمل خواهند کرد.
‌ماده دوم - صندوق پس‌انداز مسکن وابسته به بانک رهنی ایران بوده و بانک مذکور مسئول عملیات آن می‌باشد.
‌ماده سوم - بانک رهنی ایران تعرفه و آیین‌نامه خاصی برای تعیین میزان بهره و جوائز حسابهای صندوق پس‌انداز مسکن پیشنهاد خواهد کرد که پس‌از تصویب شورای پول و اعتبار به مرحله اجرا گذارده خواهد شد.
‌ماده چهارم - بانک رهنی ایران می‌تواند برای تأمین احتیاجات صندوق پس‌انداز مسکن وامهای کوتاه مدت و بلند مدت از بانک مرکزی ایران‌دریافت دارد. بانک مرکزی ایران می‌تواند وامهای مذکور را از منابع خود و یا از محلهای ذیل تأمین کند:
‌الف - وام و کمکهای خارجی که از طریق مذاکره بانک مرکزی ایران با دول و بانکهای خارجی و مؤسسات مالی بین‌المللی طبق قوانین مربوط‌فراهم شود.
ب - سپرده‌های بلند مدت که به وسیله سازمان برنامه از طریق بانک مرکزی برای کمک به صندوق پس‌انداز مسکن در اختیار بانک رهنی ایران‌گذاشته می‌شود.
‌تبصره - حداکثر مبلغ وام دریافتی به موجب این ماده نباید از دو برابر موجودی حسابهای پس‌انداز و سپرده‌های مدت‌دار صندوق پس‌انداز مسکن‌تجاوز کند.
‌ماده پنجم - در نقاطی که بانک رهنی ایران مقتضی بداند می‌تواند موجبات تأسیس شرکتهای تعاونی مسکن و یا شرکتهای پس‌انداز و وام مسکن‌متشکل از پس‌اندازکنندگان و وام‌گیرندگان را فراهم نماید.
‌تبصره - شرکتهای تعاونی مسکن تابع قانون شرکتهای تعاونی خواهند بود و شرکتهای پس‌انداز و وام مسکن مذکور در این ماده از لحاظ تأسیس و‌اداره و جلب پس‌اندازها و روابط شرکاء با شرکت و پرداخت بهره پس‌اندازها و تأدیه سود سهام و حدود نظارت بانک رهنی تابع مقررات خاصی‌خواهند بود که از طرف بانک رهنی ایران تهیه و به تصویب شورای پول و اعتبارات خواهد رسید.
‌ماده ششم - بانک مرکزی ایران می‌تواند طبق شرایطی که به تصویب شورای پول و اعتبار خواهد رسید وجوهی به عنوان وام بلند مدت از طریق و‌یا ضمانت بانک رهنی ایران در اختیار شرکتهای مذکور بگذارد.
‌ماده هفتم - بانک رهنی ایران مجاز است به شرکتهای پس‌انداز و وام مسکن و شرکتهای تعاونی مسکن وام و یا اعتبار بدهد. این قبیل شرکتها‌منطقه‌ای بوده و حدود فعالیت آنها از طریق بانک رهنی ایران تعیین می‌گردد و اساسنامه آنها پس از موافقت شورای پول و اعتبار به پیشنهاد بانک رهنی‌ایران به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
‌ماده هشتم - مؤسساتی که به موجب قانون بانکی و پولی کشور مکلفند وجوه خود را نزد بانک مرکزی ایران نگاهدارند می‌توانند به تقاضای بانک‌رهنی ایران و موافقت بانک مرکزی ایران و وزارت دارایی در بانک رهنی ایران دارای سپرده مدت‌دار باشند. وجوه حسابهای مزبور ممکن است کلاً و‌جزئاً به موجب قرارداد بین بانک رهنی ایران و دارنده حساب به منظور اعطاء وام مسکن به کارکنان مؤسسه دارنده حساب مورد استفاده قرار گیرد. قانون‌بالا مشتمل بر هشت ماده و دو تبصره در جلسه روز پنجشنبه بیست و پنجم خرداد ماه یک هزار و سیصد و چهل و شش شمسی به تصویب مجلس‌شورای ملی رسید.
‌نایب رییس مجلس شورای ملی - دکتر شفیع امین ‌قانون فوق در روز شنبه 1346.3.10 به تصویب مجلس سنا رسیده است


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی