جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
خیلی اوقات احساس ناتوانی میکنم ! با من توانمند ام چگونه آشنا بشم ؟ اینجا رو کلیک کن تا بدونی

قانون تشکیل وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی


0
0
207
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1346/10/18
تاریخ امضا1346/10/23
تاریخ انتشار1346/10/30
شناسهB88E9328-5C3B-4FD2-9011-4404AA39C475
تبصره1
ماده4
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی6676
شماره پرونده37/1491
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد1
شماره صفحه131

‌قانون تشکیل وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی ‌مصوب 1346.10.18 ‌ماده 1 - به منظور پیش‌بینی احتیاجات و تدارک فرآورده‌های اساسی غذایی و مصرفی و تنظیم تولید و تضمین خرید محصولات مهم کشاورزی(‌نباتی - حیوانی) و مبادرت به عملیات مربوط به بررسی و تنظیم بازار و تغییر شکل و تبدیل محصولات کشاورزی و بازاریابی و توسعه بازار و بهبود‌چگونگی توزیع فرآورده‌های کشاورزی و مواد مصرفی و تأمین وسایل و تسهیلات لازم برای حفظ و نگهداری آنها و نیز فراهم کردن مقدمات بیمه‌محصولات کشاورزی و نظارت مستمر بر وضع قیمت کالاهای مصرفی عمومی، وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی تشکیل می‌شود.
‌ماده 2 - از تاریخ تصویب این قانون سازمانهای غله کشور و چای و قند و شکر و مؤسسه انحصار دخانیات ایران و کارخانه شیر پاستوریزه تهران با‌کلیه دارایی آنها وابسته به وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی می‌شود و نیز سهام دولت در سایر کارخانه‌های شیر پاستوریزه و شرکت سهامی‌فروشگاه فردوسی به وزارت مزبور منتقل می‌گردد و وزیر تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی نمایندگی سهام مذکور را به عهده می‌گیرد و وظایف و‌اختیارات وزارت ‌و وزیر کشاورزی و وزارت و وزیر دارایی در کلیه این مؤسسات به عهده وزارت و وزیر تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی محول می‌شود.
‌به دولت اجازه داده می‌شود آن قسمت از کارخانه‌های مربوط به صنایع غذایی متعلق به دولت را که مقتضی بداند با کلیه دارایی و اختیارات و وظایف‌وزیر و وزارت مربوطه به وزیر و وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی منتقل کند.
‌ماده 3 - وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی مکلف است سازمان لازم را برای اجرای وظایف مندرج در این قانون و سایر وظایفی که به آن‌محول خواهد شد بر اساس تبصره 3 ماده 8 قانون استخدام کشوری تهیه و به موقع اجراء بگذارد.
‌تبصره - به وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی اجازه داده می‌شود که سازمان چای و مؤسسه انحصار دخانیات ایران را به شرکت سهامی‌تبدیل کند.
‌تغییرات لازم در اساسنامه این مؤسسات یا سایر مؤسسات وابسته به وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی از طرف وزارت مزبور پیشنهاد و پس از‌تصویب کمیسیونهای مربوط و هم چنین دارایی و امور استخدام و سازمان‌های اداری مجلسین اجراء خواهد شد.
مقررات مربوط به امور مالی و‌معاملات و وظایف و اختیارات این مؤسسات منحصراً تابع اساسنامه مصوب می‌باشد و تا زمانی که اساسنامه جدیدی برای مؤسسات مذکور به‌تصویب کمیسیون‌های مجلسین نرسیده است اساسنامه‌های فعلی اجراء خواهد شد.
‌ماده 4 - به وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی اجازه داده می‌شود در اجرای وظایف مقرر در این قانون مؤسسات و شرکت‌هایی را که طبق‌اصول بازرگانی اداره خواهند شد به صورت دولتی یا مختلط به وجود آورد.
‌اساسنامه مؤسسات و شرکت‌های مزبور از طرف وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی تهیه و پس از تصویب کمیسیونهای مربوط و هم چنین‌دارایی و امور استخدام و سازمان‌های اداری مجلسین قابل اجرا خواهد بود.
‌قانون بالا مشتمل بر چهار ماده و یک تبصره که در جلسه روز پنجشنبه هفتم دی ماه یک هزار و سیصد و چهل و شش شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسیده بود در جلسه روز دوشنبه هجدهم دی‌ماه یک هزار و سیصد و چهل و شش شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
‌رییس مجلس سنا - مهندس شریف‌امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی