جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون وظایف وزارت کشاورزی


0
0
276
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1347/01/27
تاریخ امضا1347/02/02
تاریخ انتشار1347/02/18
شناسه3DE989DF-1E0D-4D09-97C5-BDA8FC2532ED
تبصره1
ماده7
بند9
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی6761
شماره پرونده69/1523
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد4
شماره صفحه1619

‌قانون وظایف وزارت کشاورزی ‌مصوب 1347.1.27 ‌ماده 1 - وظائف و اختیارات وزارت کشاورزی به شرح زیر تعیین می‌شود:
‌الف - بررسی و پیشنهاد خط مشی کشاورزی و دامپروری کشور و اجرای آن پس از تصویب دولت.
ب - انجام بررسیهای اقتصادی و تحقیقات علمی در رشته‌های مختلف کشاورزی و دامی به منظور بالا بردن کیفیت و کمیت فرآورده‌های‌کشاورزی و دامی.
ج - نشر و ترویج نتایج حاصل از بررسیها و تحقیقات.
‌د - هدایت و ارشاد کشاورزان و دامپروران و مؤسسات کشاورزی و دامپروری به فنون جدید مربوط به کشاورزی و دامپروری.
ه - ایجاد ارتباط با مراکز علمی و سازمانهای داخلی و خارجی بین‌المللی به منظور تبادل اطلاعات و همکاریهای بین‌المللی و استفاده فنی و‌اعتباری از منابع مزبور با توجه به قوانین و مقررات مربوط.
‌و - اداره مراکز آموزش کشاورزی موجود و تأسیس مراکز آموزش کشاورزی و دامپروری به منظور بالا بردن سطح اطلاعات افراد با رعایت مقررات‌قانون استخدام کشوری.
‌ز - اتخاذ تدابیر لازم و ارشاد کشاورزان و دامپروران به منظور حفظ دام و محصولات زراعی در مقابل عوامل جوی و آفات و امراض نباتی و‌حیوانی.
ح - انجام هر گونه عملیات که به نحوی از انحاء در ازدیاد و بهبود محصولات کشاورزی و دامی و بالا بردن سطح درآمد کشاورزان و دامپروران و‌اجرای صحیح برنامه‌های کشاورزی مؤثر است.
ط - اجرای سایر وظایفی که به موجب قوانین به عهده آن وزارت محول است.
‌تبصره - فعالیتهای دامپروری شامل کلیه اقداماتی است که در زمینه پرورش و بهره‌برداری از دام و طیور و زنبور عسل و کرم ابریشم به عمل می‌آید.
‌ماده 2 - وزارت کشاورزی مجاز است با توجه به تبصره 3 ماده 8 قانون استخدام کشوری در سازمان ادارات و مؤسسات تابعه و وابسته تجدید نظر‌کند و در مورد سازمان‌هایی که بر حسب قوانین خاص تشکیل گردیده در اساسنامه و تشکیلات آنها تجدید نظر نموده و پس از تصویب کمیسیونهای‌مربوط مجلسین (‌کشاورزی - امور استخدام - دارایی) به موقع اجرا به گذارد.
‌ماده 3 - دولت مجاز است سازمانهای دیگر دولتی را که وظایف آنها با وظایف وزارت کشاورزی مربوط می‌شود پس از تصویب کمیسیونهای‌کشاورزی - امور استخدام و دارایی مجلسین با بودجه و دارایی و کارکنان مربوط به وزارت کشاورزی منتقل کند.
‌ماده 4 - به وزارت کشاورزی اجازه داده می‌شود اساسنامه سازمانهای وابسته را که صلاح می‌داند طبق اصول بازرگانی اداره شوند تهیه و پس از‌تصویب کمیسیونهای مربوط مجلسین (‌کشاورزی - امور استخدام - دارایی) به موقع اجرا به گذارد.
‌ماده 5 - وزارت کشاورزی مجاز است به منظور تهیه بذر - نهال - کود - ماشین آلات وسائل و سموم دفع آفات - علوفه و همچنین اصلاح نژاد دام‌و سایر عملیاتی که به نحوی از انحاء در بهبود و ازدیاد سطح تولید و درآمد کشاورزی و دامی مؤثر است برنامه‌های لازم تنظیم و راساً مجری بدارد و یا‌با انعقاد قرارداد و یا مشارکت با اشخاص حقیقی و یا حقوقی طبق اساسنامه‌های که از طرف وزارت کشاورزی تهیه و به تصویب کمیسیونهای مربوط‌مجلسین (‌کشاورزی - امور استخدام - دارایی) خواهد رسید به موقع اجرا به گذارد.
‌ماده 6 - مفاد این قانون در هیچ مورد مانع از انجام وظایفی که طبق قوانین تشکیل وزارتخانه‌های آب و برق و اصلاحات ارضی و تعاون روستایی و‌منابع طبیعی و تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی برای وزارتخانه‌های مزبور مقرر گردیده و انجام آن بر عهده این وزارتخانه‌ها محول شده نخواهد بود.
‌ماده 7 - مصوبات کمیسیونهای مذکور در مواد 2 و 3 و 4 و 5 تا تصویب نهایی آنها در مجلسین لازم‌الاجرا خواهد بود.
‌قانون بالا مشتمل بر هفت ماده و یک تبصره که در تاریخ روز دوشنبه چهاردهم اسفند ماه 1346 به تصویب مجلس سنا رسیده بود در جلسه روز سه‌شنبه بیست و هفتم فروردین ماه یک هزار و سیصد و چهل و هفت شمسی مورد تصویب مجلس شورای ملی قرار گرفت.
‌رییس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری