جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون خرید اراضی کشاورزی برای تأمین نیازمندیهای صنعتی و معدنی


0
0
228
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1348/04/09
تاریخ امضا1348/04/14
تاریخ انتشار1348/05/05
شناسه350A9FB0-44E0-4735-8F42-CC419B7A9A6D
تبصره3
ماده1
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی7125
شماره پرونده135/1722
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد7
شماره صفحه3820

‌قانون خرید اراضی کشاورزی برای تأمین نیازمندیهای صنعتی و معدنی ‌مصوب 1348.4.9 ‌ماده واحده - واحدهای صنعتی و معدنی اعم از دولتی و یا خصوصی به منظور تأمین نیازمندیهای خود در اجرای طرحهای مربوط به معادن طبقه 2‌یا صنایع می‌توانند بر حسب ضرورت امر به تشخیص وزارت اقتصاد و با موافقت وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی املاک زراعتی و حق‌ریشه زارعین و اعیان و مستحدثات متعلقه را به مقدار مورد نیاز برای اجرای طرح اجاره و یا خریداری نمایند.
‌تبصره 1 - بهای اراضی و حق ریشه و مستحدثات و اعیان متعلقه و مال‌الاجاره از طریق توافق بین مالکین یا زارعین و واحدهای صنعتی یا معدنی‌تعیین می‌شود. در صورت عدم توافق بهای مذکور بر اساس قیمت عادله روز به وسیله کمیسیونی مرکب از وزیر اقتصاد، وزیر اصلاحات ارضی و تعاون‌روستایی، دادستان کل کشور و یا معاونین آنها با جلب نظر کارشناس تعیین خواهد شد.
‌حضور زارع یا مالک یا نمایندگان آنها در کمیسیون بلامانع است و رأی کمیسیون قطعی است.
‌تبصره 2 - در صورتی که مالک یا زارع پس از اعلام نظر کمیسیون موضوع تبصره (1) این قانون حاضر به فروش یا اجاره نشود و واحد صنعتی یا‌معدنی بهای تعیین شده از طرف کمیسیون را در صندوق ثبت تودیع نماید وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی پس از پانزده روز از تاریخ اخطار‌به مالک یا زارع اسناد انتقال و یا اجاره را به قائم‌مقامی آنها امضاء خواهد نمود.
‌ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی و مأمورین انتظامی در این مورد مکلف به اجرای نظر وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی خواهند بود.
‌تبصره 3 - واحدهای صنعتی و معدنی در مواردی که بر اساس این قانون اراضی زراعتی زارعین را خریداری و یا اجاره می‌نمایند مکلفند در درجه‌اول برای تأمین کارگران عادی مورد نیاز خود از وجود زارعینی که نسق‌های زراعتی آنان را خریداری یا اجاره کرده‌اند و توانایی انجام کار دارند استفاده‌نمایند.
‌قانون فوق مشتمل بر یک ماده و سه تبصره که در جلسه روز سه‌شنبه بیستم خرداد ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت به تصویب مجلس شورای‌ملی رسیده بود در جلسه فوق‌العاده روز دوشنبه نهم تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
‌رییس مجلس سنا - جعفر شریف‌امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی