جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تشکیل بانک تعاون کشاورزی ایران


0
0
296
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1348/04/16
تاریخ امضا1348/04/21
تاریخ انتشار1348/05/07
شناسه2D12B934-5AB4-463C-B2E0-171433B2B99A
تبصره3
ماده12
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی7127
شماره پرونده136/1723
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد7
شماره صفحه3888

‌قانون تشکیل بانک تعاون کشاورزی ایران ‌مصوب 1348.4.16 ‌ماده 1 - برای تأمین اعتبارات مورد نیاز شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی، شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی و زارعین و اشخاصی که به‌امر کشاورزی اشتغال دارند و موجبات عضویت آنها در شرکتهای تعاونی روستایی و شرکتهای تعاونی کشاورزی فراهم نشده است و انجام هر گونه‌عملیات بانکی با انتقال قسمتی از منابع مالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به بانک کشاورزی ایران بانک تعاون کشاورزی ایران تشکیل می‌گردد.
‌تبصره 1 - میزان و نسبت منابع مالی قابل انتقال سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به بانک تعاون کشاورزی ایران به پیشنهاد وزیر اصلاحات‌ارضی و تعاون روستایی و تصویب هیأت وزیران تعیین خواهد شد.
‌تبصره 2 - از تاریخ تصویب اساسنامه و آیین‌نامه عملیات اعتباری بانک تعاون کشاورزی ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از محل‌سرمایه خود وام و اعتباری به شرکتهای تعاونی روستایی پرداخت نخواهد نمود.
‌ماده 2 - بانک تعاون کشاورزی ایران در مورد وصول مطالبات و انجام تعهدات و دارایی و حقوق متعلقه قائم‌مقام قانونی بانک کشاورزی ایران‌خواهد بود.
‌تبصره - بانک تعاون کشاورزی ایران مسئول مطالباتی است که تا تاریخ تصویب اساسنامه و آیین‌نامه عملیات اعتباری بانک تعاون کشاورزی ایران‌وسیله سازمان مرکزی تعاون روستایی به شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی پرداخت شده است.
‌ماده 3 - سهام بانک تعاون کشاورزی ایران قابل انتقال به اتحادیه‌های تعاونی روستایی و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی بوده و اتحادیه‌های مزبور‌می‌توانند سهام بانک مذکور را خریداری نمایند.
‌ماده 4 - جلسات مجامع عمومی بانک تعاون کشاورزی ایران با شرکت نمایندگان اتحادیه‌های تعاونی روستایی و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی‌صاحب سهم که بالمآل نمایندگی زارعین عضو شرکتهای تعاونی روستایی و کشاورزان عضو شرکتهای تعاونی کشاورزی تابع خود را بر عهده خواهند‌داشت تشکیل می‌گردد.
‌نمایندگی سهام دولت در جلسات مجامع عمومی بانک و ریاست جلسات مذکور با وزیر اصلاحات ارضی و تعاون روستایی خواهد بود.
‌ماده 5 - رییس بانک تعاون کشاورزی ایران به پیشنهاد وزیر اصلاحات ارضی و تعاون روستایی و تأیید هیأت وزیران با فرمان ملوکانه برای مدت سه‌سال به این سمت منصوب می‌شود و انتصاب مجدد او به این سمت بلامانع است.
‌ماده 6 - نسبت تخصیص اعتبارات قابل پرداخت بانک تعاون کشاورزی ایران برای تأمین اعتبارات مورد نیاز شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی‌روستایی، شرکتها و اتحادیه‌های کشاورزی، طرحهای افزایش تولیدات کشاورزی، کشاورزان و اشخاصی که موجبات عضویت آنان در شرکتهای تعاونی‌روستایی و شرکتهای تعاونی کشاورزی فراهم نشده است در فروردین ماه هر سال وسیله هیأت عالی برنامه تعیین و به وزارت اصلاحات ارضی و تعاون‌روستایی ابلاغ می‌شود.
‌ماده 7 - اساسنامه بانک تعاون کشاورزی ایران وسیله وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی تهیه و پس از تأیید شورای پول و اعتبار با تصویب‌کمیسیونهای اصلاحات ارضی و تعاون روستایی و دارایی و استخدام مجلسین به مورد اجرا گذارده می‌شود و اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی‌ایران نیز وسیله وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی تهیه و پس از تصویب کمیسیونهای مذکور در این ماده به مورد اجرا گذارده خواهد شد و‌مادام که اساسنامه‌های مربوط به تصویب نرسیده است مقررات اساسنامه‌های فعلی بانک کشاورزی ایران و سازمان مرکزی تعاون روستایی قابل اجراء‌خواهند بود.
‌ماده 8 - بانک تعاون کشاورزی ایران طبق مقررات این قانون و اساسنامه مذکور در ماده 7 عمل خواهد کرد و در مواردی که در این قانون و اساسنامه‌بانک پیش‌بینی نشده باشد تابع مقررات قانون بانکی و پولی کشور و قانون تجارت خواهد بود.
‌ماده 9 - به وزارت اصلاحات ارضی و تعاون روستایی اجازه داده می‌شود که برای اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی روستاییان و سایر وظایف‌محوله به خود در حدود امکانات بانک تعاون کشاورزی ایران از کارکنان و سایر مقدورات بانک مزبور استفاده نماید.
‌حقوق و مزایای این قبیل کارکنان کماکان از محل اعتبارات مربوط وسیله بانک تعاون کشاورزی ایران پرداخت خواهد شد.
‌ماده 10 - بانک تعاون کشاورزی ایران علاوه بر انجام وظایف و تکالیفی که در اساسنامه آن مقرر خواهد شد مسئول انجام وظایف و تکالیفی است‌که به موجب قوانین و مقررات اصلاحات ارضی عهده بانک کشاورزی ایران محول گردیده است.
‌ماده 11 - اسناد عادی که از طرف گیرندگان وام به شعب و نمایندگیهای بانک تعاون کشاورزی ایران داده می‌شود و همچنین اسناد مربوط به وام‌شرکتهای تعاونی روستایی و اتحادیه‌های تعاونی روستایی و شرکتهای تعاونی کشاورزی و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی به شرطی که مبلغ هر سند از‌پنجاه هزار ریال تجاوز ننمایند در حکم اسناد رسمی و لازم‌الاجراء است.
‌ماده 12 - ثبت بانک تعاون کشاورزی ایران در اداره ثبت شرکتها از پرداخت مالیات، حق تمبر سهام و حق ثبت معاف است.
‌قانون فوق مشتمل بر دوازده ماده و سه تبصره که در جلسه روز پنجشنبه پنجم تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت به تصویب مجلس شورای‌ملی رسیده و در جلسه فوق‌العاده روز دوشنبه شانزده تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
‌رییس مجلس سنا - جعفر شریف‌امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی