جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش منطقه ای


0
0
246
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1348/11/19
تاریخ امضا1348/11/25
تاریخ انتشار1348/12/26
شناسه4DD07D53-043C-4AC4-AAFF-45D5341DCB50
تبصره4
ماده8
بند6
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی7316
شماره پرونده29/1765
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد8
شماره صفحه4198

‌قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش منطقه‌ای ‌مصوب 1348.11.19 ‌ماده 1 - وزارت آموزش و پرورش مکلف است در هر منطقه که مقدمات و امکانات واگذاری امور مالی و اداری آموزش و پرورش به مردم فراهم‌شود شورای آموزش و پرورش آن منطقه را طبق مقررات این قانون تشکیل دهد.
‌تبصره 1 - حدود هر منطقه تابع قانون تقسیمات کشوری است و تا زمانی که در هر منطقه مقدمات اجرای این قانون فراهم نشده باشد امور آن‌منطقه از طریق شورای آموزش و پرورش شهرستان مرکزی استان یا فرمانداری کل مربوط انجام می‌شود.
‌تبصره 2 - وزارت آموزش و پرورش مکلف است در ظرف پنج سال از تاریخ تصویب این قانون موجبات اجرای آن را در تمام شهرستانها فراهم‌کند.
‌ماده 2 - ترکیب شوراهای آموزش و پرورش منطقه‌ای و تعداد و صلاحیت اعضای آنها طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب کمیسیونهای‌آموزش و پرورش و استخدام مجلسین رسیده باشد.
‌ماده 3 - وظائف و اختیارات شوراهای آموزش و پرورش به شرح زیر است:
‌الف - تصویب برنامه‌های سالانه توسعه و ازدیاد مدارس منطقه در سطوح مختلف تابع وزارت آموزش و پرورش و توسعه مراکز ورزشی و‌کتابخانه‌های مدارس و سایر فعالیتهای آموزشی و امور بهداشتی مدارس طبق احتیاجات محلی بر اساس ضوابط و خط مشی‌های کلی کشور به پیشنهاد‌رییس آموزش و پرورش منطقه.
ب - تصویب و اصلاح بودجه منطقه که از طرف مسئول آموزش و پرورش منطقه با استفاده از اعتبارات دولتی و منابع محلی پیشنهاد می‌شود‌رعایت اعتبارات فصول بودجه دولتی الزامی است ولی شوری می‌تواند به پیشنهاد مسئول آموزش و پرورش منطقه حداکثر تا 10 درصد از اعتبارات هر‌یک از فصول را کسر و به فصول دیگر اضافه نماید.

ج - تعیین سهمیه بودجه شهرستانهایی که شورای آموزش و پرورش منطقه‌ای آن تشکیل نشده است.
‌د - انجام دادن وظائفی که شورای عالی آموزش و پرورش به موجب اختیارات قانونی خود به این شوراها محول می‌کند.
ه - اجازه استخدام معلم موقت از عواید محلی طبق آیین‌نامه خاص.
‌و - پیشنهاد وضع عوارض خاص به انجمن شهر برای ساختن دبستان و اجرای تعلیمات اجباری.
‌ماده 4 - در هر منطقه‌ای که مقررات این قانون اجرا می‌شود اعتبارات آن منطقه به طور مجزی به عنوان کمک در بودجه کل کشور منظور و از طرف‌وزارت آموزش و پرورش به منطقه ابلاغ می‌شود.
‌تبصره - کمکهای منظور در این ماده در آغاز هر سه ماه از طرف خزانه‌داری کل در اختیار اداره آموزش و پرورش محل گذارده می‌شود که طبق‌مصوبات شورای آموزش و پرورش منطقه به مصرف برسانند.
‌ماده 5 - شورای آموزش و پرورش منطقه در موقع تصویب بودجه یا اصلاح بودجه با توجه به مقتضیات محلی در هر یک از شهرستانها علاوه بر‌حقوق و مزایایی که طبق مقررات قانون استخدام کشوری به آموزگاران و دبیران تعلق می‌گیرد از عواید محلی مزایای محلی برای آنان منظور یا کمکهای‌دیگری برای رفاه حال آنان از طریق تأمین مسکن و نظائر آن پیش‌بینی خواهد کرد.
‌تبصره - کسور بازنشستگی مشمول قانون استخدام کشوری و مالیات و حق بیمه و سایر حقوق دولت کماکان طبق قوانین و مقررات جاری از‌طریق ادارات دارایی محل به صندوق‌های مربوط پرداخت خواهد شد.
‌ماده 6 - کلیه عوایدی که با تصویب انجمن شهر یا قائم‌مقام آن برای کمک به آموزش و پرورش وصول می‌شود در حساب مخصوص شورای‌آموزش و پرورش منطقه‌ای منظور خواهد شد و طبق بودجه مصوب به مصرف خواهد رسید.
‌ماده 7 - آیین‌نامه‌های امور مالی و استخدامی (‌موضوع بند ه ماده 3) و مزایای محلی (‌موضوع ماده پنج) با تصویب هیأت دولت قابل اجرا خواهد‌بود.
‌ماده 8 - انحلال هر یک از شوراهای آموزش و پرورش منطقه‌ای به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تصویب هیأت وزیران عملی خواهد شد.
‌قانون فوق مشتمل بر 8 ماده و 4 تبصره که در جلسه روز چهارشنبه 1348.11.8 به تصویب مجلس سنا رسیده بود، در جلسه روز یکشنبه نوزدهم‌بهمن ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت شمسی مورد تصویب مجلس شورای ملی قرار گرفت.
‌رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی