جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون موافقتنامه همکاری علمی و فنی بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی


0
0
370
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1350/03/22
تاریخ امضا1350/03/26
تاریخ انتشار1350/04/23
شناسه3A676469-EB6A-44B0-8E74-1A10500DC30E
ماده1
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی7705
شماره پرونده1945
شماره چاپ1
شماره دوره22
شماره جلد12
شماره صفحه6482

‌قانون موافقتنامه همکاری علمی و فنی بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ‌مصوب 1350.3.22 ‌ماده واحده - موافقتنامه همکاری علمی و فنی بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی مشتمل بر یک مقدمه و 7‌ماده که در تاریخ ششم اسفند ماه 1349 برابر 25 فوریه 1971 در تهران به امضای نمایندگان مختار دو دولت رسیده است تصویب و به دولت اجازه‌مبادله آن داده می‌شود.
‌قانون فوق مشتمل بر یک ماده و متن موافقتنامه ضمیمه پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز یکشنبه 1350.2.26 در جلسه روز شنبه‌بیست و دوم خرداد ماه یک هزار و سیصد و پنجاه شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
‌رییس مجلس سنا - جعفر شریف‌امامی [z]‌موافقتنامه همکاری علمی و فنی بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ‌دولت شاهنشاهی ایران و دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به منظور تحکیم مناسبات دوستی و مودت موجود و تقویت همکاری فیمابین در‌زمینه‌های علمی و فنی بر اساس احترام متقابل و رعایت حق حاکمیت و عدم مداخله در امور داخلی و بر مبنای تساوی حقوق به شرح زیر موافقت‌می‌نمایند:
‌ماده 1 - طرفین متعاهدین توسعه همکاری علمی و فنی بین دو کشور را ترویج خواهند نمود و با موافقت متقابل ضمن توجه به تجربیاتی که‌دانشمندان و کارشناسان آنها کسب نموده‌اند و با در نظر گرفتن امکانات موجود موارد مختلفی را که برای این نوع همکاریها صلاح بدانند تعیین خواهند‌نمود.
‌ماده 2 - همکاریهای موضوع این موافقتنامه به خصوص به صورت‌های زیر انجام خواهد شد:
1 - مبادله هیأتهای نمایندگی علمی و فنی و مبادله دانشمندان و محققین و کارشناسان و مبادله استادان برای سخنرانیهای علمی و فنی و مبادله‌اطلاعات علمی و فنی.
2 - تشکیل سمینارهای علمی و فنی دو جانبه در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین.
3 - مطالعه مشترک مسائل علمی و فنی با امکان به کار بستن نتایج آن در تولیدات صنعتی و کشاورزی و سایر رشته‌ها.
4 - بررسی طرق استفاده از روشهای مختلف علمی در صنعت و کشاورزی و سایر رشته‌ها.
‌ماده 3 - بر اساس موافقتنامه حاضر - طرفین متعاهدین همکاری بین سازمانها و مؤسسات ذیعلاقه دو کشور را - به موجب موافقتنامه‌ها و قراردادهایی‌که بدین منظور منعقد خواهد گردید - ترویج و توسعه خواهند داد.
‌ماده 4 - موافقتنامه‌ها و قراردادهایی که اساس ترویج و توسعه همکاری بین سازمانها و مؤسسات ذیعلاقه دو کشور قرار خواهند گرفت - با رعایت‌قوانین جاری دو کشور منعقد خواهد گردید.
‌ماده 5 - طرفین متعاهدین موافقت دارند - برای رسیدگی به مسائل مربوط به همکاری علمی و فنی و نظارت بر اجرای موافقتنامه حاضر و تعیین‌رشته‌هایی که در آن این همکاریها می‌تواند توسعه یابد - به تشکیل کمیسیون مختلط ایران و شوروی مبادرت ورزند - این کمیسیون مختلط لااقل سالی‌یک مرتبه متناوباً در ایران و اتحاد شوروی تشکیل جلسه خواهد داد.
‌ماده 6 - هر یک از طرفین متعاهدین انجام تشریفاتی را که طبق حقوق داخلی خود برای لازم‌الاجراء شدن موافقتنامه حاضر ضروری است به اطلاع‌طرف دیگر خواهد رسانید و این موافقتنامه از تاریخ دومین اطلاعیه اعتبار خواهد یافت.
‌ماده 7 - این موافقتنامه برای مدت پنج سال معتبر می‌باشد و پس از این تاریخ هر یک از طرفین متعاهدین می‌تواند آن را در هر موقع فسخ کند.
‌قصد فسخ به وسیله طرفی که تصمیم به فسخ دارد به طرف متعاهد دیگر اعلام خواهد شد و شش ماه بعد از اعلام فسخ موافقتنامه منفسخ تلقی خواهد‌گردید.
‌تهران - به تاریخ 6 اسفند 1349 برابر 25 فوریه 1971 در دو نسخه به زبانهای فارسی و روسی تهیه شده و هر دو متن متساویاً معتبر می‌باشد.
‌از طرف دولت شاهنشاهی ایران - اردشیر زاهدی ‌از طرف دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ‌موافقتنامه فوق مشتمل بر یک مقدمه و هفت ماده منضم به قانون موافقتنامه همکاری علمی و فنی بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت اتحاد جماهیر‌شوروی سوسیالیستی می‌باشد.
‌رییس مجلس سنا - جعفر شریف‌امامی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی