جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون معافیت ورود و صدور اشیاء عتیقه و آثار فرهنگی و هنری اصیل و معتبر از حقوق و عوارض گمرکی


0
0
347
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1354/04/22
تاریخ امضا1354/05/01
تاریخ انتشار1354/05/20
شناسه5FAF600B-CAC0-4185-9DC4-994A7331F2F6
تبصره5
ماده12
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی8914
شماره پرونده2652
شماره چاپ7
شماره دوره23
شماره جلد17
شماره صفحه7868

‌قانون معافیت ورود و صدور اشیاء عتیقه و آثار فرهنگی و هنری اصیل و معتبر از حقوق و عوارض گمرکی مصوب 1354.4.22 ‌ماده 1 - ورود و صدور اشیاء عتیقه و آثار فرهنگی و هنری اصیل و معتبر که در این قانون به اختصار اموال فرهنگی نامیده می‌شود تابع مقررات زیر‌خواهد بود.
‌ماده 2 - ورود اموال فرهنگی اصیل و معتبر از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است.
‌ماده 3 - واردکننده باید معادل پنج درصد ارزش اموال مزبور را هنگام ورود به نفع صندوق حمایت از هنرمندان بپردازد.
‌تبصره - اموال فرهنگی مربوط به فرهنگ و تمدن ایران از پرداخت پنج درصد مقرر در این ماده معاف است.
‌ماده 4 - پنج درصد مذکور در ماده 3 در مورد اموال فرهنگی که با نظارت دولت به قصد فروش از طریق عرضه در نمایشگاهها یا حراجها و یا‌نگارخانه‌ها وارد می‌شود هنگام فروش از فروشنده دریافت می‌شود.
‌ماده 5 - صدور اموال فرهنگی که مطابق قانون حفظ آثار ملی مصوب دی ماه سال 1309 و آیین‌نامه اجرایی آن قانون در فهرست آثار ملی به ثبت‌رسیده و یا به تشخیص وزارت فرهنگ و هنر قابل ثبت در فهرست آثار ملی باشد ممنوع است. صدور اموال فرهنگی ثبت شده در آثار ملی مشمول‌مقررات بند 4 ماده 127 قانون کیفر عمومی خواهد بود.
‌تبصره - اشیاء حاصل از جرائم مذکور در این ماده تحت نظر وزارت فرهنگ و هنر توقیف می‌شود و در صورت محکومیت مرتکب دادگاه حکم به‌ضبط اموال مذکور به نفع وزارت فرهنگ و هنر خواهد داد تا برای استفاده عمومی موزه‌ها اختصاص داده شود.
‌ماده 6 - صدور اموال فرهنگی به استثنای اموال فرهنگی موضوع ماده 5 این قانون با اجازه وزارت فرهنگ و هنر و پرداخت پنج درصد ارزش آنها به‌نفع صندوق حمایت از هنرمندان آزاد می‌باشد.
‌تبصره - دولت می‌تواند هر تعداد از اموال مذکور در این ماده را که برای موزه‌ها یا مجموعه‌ها و یا استفاده عمومی لازم بداند بر طبق ضوابطی که در‌آیین‌نامه معین خواهد شد خریداری کند.
‌ماده 7 - خریدار اموال فرهنگی موضوع ماده 4 این قانون ظرف مدت یک ماه از تاریخ خاتمه نمایشگاه یا تاریخ خرید در حراج یا نگارخانه می‌تواند‌بدون پرداخت پنج درصد مذکور در ماده 6 آنها را از کشور خارج کند.
‌ماده 8 - پدیدآورنده اموال فرهنگی می‌تواند آثار خود را بدون پرداخت پنج درصد مذکور در ماده 6 همراه خود از کشور خارج و یا به کشور وارد‌کند.
‌ماده 9 - ورود یا صدور اموال فرهنگی که مشمول فهرست و مشخصات مذکور در آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون نباشد تابع مقررات عمومی‌مربوط به صادرات و واردات کشور خواهد بود.
‌ماده 10 - به وزارت فرهنگ و هنر اجازه داده می‌شود به منظور تسهیل در امر ورود و صدور اموال فرهنگی و داد و ستد صحیح اموال مزبور رأساً یا‌با مشارکت بخش خصوصی مبادرت به ایجاد مراکز رسمی فروش یا حراج در داخل یا خارج کشور یا هر دو بنماید.
‌ماده 11 - مقررات این قانون در هیچ مورد، عهدنامه‌ها و قراردادهای دو جانبه یا چند جانبه یا بین‌المللی ناظر به ورود و صدور اموال فرهنگی را که‌طبق قوانین و مقررات مربوط به تصویب دولت شاهنشاهی ایران رسیده باشد محدود نمی‌سازد و معافیتهای مندرج در ماده 37 قانون امور گمرکی‌مصوب خرداد ماه 1350 به قوت خود باقی است.
‌تبصره 1 - به موارد مذکور در این ماده صدی پنج مقرر در این قانون تعلق نمی‌گیرد.
‌تبصره 2 - به جز موارد مذکور در این ماده قوانین و مقررات مغایر با این قانون در قسمتی که مغایرت دارد ملغی است.
‌ماده 12 - آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون از طرف وزارت فرهنگ و هنر و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد‌رسید.
‌در این آیین‌نامه‌ها مشخصات و انواع اموال فرهنگی و چگونگی تشخیص آنها و نیز اموالی که برای تشکیل موزه‌ها و مجموعه‌ها و استفاده عمومی لازم‌است همچنین نحوه ایجاد و اداره صندوق حمایت از هنرمندان و ترتیب جمع‌آوری و مصرف وجوهی که به نفع این صندوق وصول می‌شود و نحوه‌نظارت دولت بر امر ورود و صدور داد و ستد اموال فرهنگی و نیز سایر نظامات مربوط به اجرای مواد این قانون تعیین خواهد شد.
‌قانون فوق مشتمل بر دوازده ماده و پنج تبصره پس از اظهار ملاحظات مجلس سنا در جلسه روز دوشنبه 1354.4.9 در جلسه روز یکشنبه بیست و‌دوم تیر ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و چهار شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
‌رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی