جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

قانون اصلاح بعضی از مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان و تغییر نام آن به شرکت ملی صنایع مس ایران


0
0
261
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1355/04/17
تاریخ امضا1355/04/20
تاریخ انتشار1355/05/23
شناسه648B2C32-562A-491D-A351-51C74E9691B0
ماده1
بند4
وضعیتمنسوخ شده
شماره ثبت روزنامه رسمی9212
شماره پرونده2753
شماره چاپ2
شماره دوره24
شماره جلد4
شماره صفحه1572

‌قانون اصلاح بعضی از مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان و تغییر نام آن به شرکت ملی صنایع‌مس ایران ‌مصوب 2535.4.17 ‌ماده واحده - مواد 1‌و 6 و 8 و 9 قانون تشکیل معادن مس سرچشمه کرمان مصوب اسفند ماه 1350 به شرح زیر اصلاح می‌شود.
1 - ماده یک به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 1 - به دولت اجازه داده می‌شود به منظور استخراج و بهره‌برداری از معادن مس ایران و تولید محصولات پر عیار سنگ مس و فلز مس و تصفیه آن‌و محصولات فرعی و وابسته مس و توزیع و فروش محصولات مزبور و انجام هر گونه عملیات تولیدی و معاملات بازرگانی مربوط به امور مذکور‌شرکتی به نام شرکت ملی صنایع مس ایران که در این قانون به اختصار شرکت نامیده می‌شود تشکیل دهد. این شرکت وابسته به وزارت صنایع و معادن‌می‌باشد.
‌از تاریخ تصویب این قانون نام شرکت سهامی معادن مس، سرچشمه کرمان به شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر و کلیه وظایف و اختیارات و دارایی و‌تعهدات و کارکنان شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان به شرکت مذکور منتقل می‌شود.
2 - ماده 6 به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 6 - مجمع عمومی شرکت از وزیر صنایع و معادن وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کار و امور اجتماعی، وزیر مشاور و رییس سازمان برنامه و‌بودجه و رییس کل بانک مرکزی ایران تشکیل می‌گردد.
‌ریاست مجمع عمومی با وزیر صنایع و معادن خواهد بود.
3 - بند زیر به عنوان بند "‌د" به ماده 8 اضافه می‌شود.
‌بند "‌د" - تشکیل شرکتهای صنعتی و معدنی مربوط به امور مذکور در ماده یک و یا مشارکت در این قبیل شرکتها با توجه به مقررات مربوط.
‌نحوه انتقال سهام این گونه مشارکت‌ها با توجه به مقررات مربوط.
4 - ماده 9 به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌ماده 9 - اساسنامه شرکت ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون از طرف وزارت صنایع و معادن و تهیه و پس از تأیید مجمع عمومی شرکت و‌تصویب کمیسیونهای استخدام، امور اقتصادی و دارایی و صنایع و معادن مجلسین به مورد اجرا گذارده خواهد شد.
‌هر نوع تغییر اساسنامه نیز به طریق فوق انجام خواهد شد. تا زمانی که اساسنامه شرکت به تصویب نرسیده است اساسنامه فعلی شرکت سهامی معادن‌مس سرچشمه کرمان معتبر خواهد بود.
‌اساسنامه شرکتهای دولتی که طبق بند "‌د" ماده 8 این قانون تشکیل می‌شود و همچنین تغییرات اساسنامه آنها با تأیید مجمع عمومی شرکت ملی صنایع‌مس ایران و تصویب هیأت وزیران به مورد اجرا گذارده می‌شود.
‌سایر مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان مصوب اسفند ماه 1350 کماکان به اعتبار خود باقی است و در هر مورد که در مواد‌قانون مزبور و دیگر قوانین از شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان نام برده شده است به شرکت ملی صنایع مس ایران تبدیل می‌شود.
‌قانون فوق مشتمل بر یک ماده پس از تصویب مجلس سنا در جلسه روز دوشنبه 2535.4.12، در جلسه روز پنجشنبه هفدهم تیر ماه دو هزار و پانصد‌و سی و پنج شاهنشاهی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
‌رییس مجلس شورا ملی - عبدالله ریاضی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری