جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

درمان بیماری پوستی لیکن پلان


1
0
18575

سلام و عرض و ادب

از همکاران گرامی سوالی دارم در موردی بیماری پوستی لیکن پلان

میخواستم بدون نظرتون در مورد درمان این بیماری چی هست ؟

بیماری متاسفانه دچار لیکن پلان شده و یکی از پزشکان گفته که راه درمانی وجود نداره و باید سازگاری کرد و داروهای تجویز شده هیچ کمکی به روند درمان نکرده

دست ها و پا ها و روی سر بیمار درگیر شده و پزشک متخصص این پماد و قرصی که در ادامه میفرستم رو تجویز کردن که هیچ کمکی به بهبود بیماری نکرده

از دوستانی که با این بیماران برخورد داشتن و یا راه درمانی رو میدونن ممنون میشم که پاسخ بدن در مورد راه درمانی این نوع بیماری چرا که فضای مجازی میتونه سکوی پرتابی باشه برای کسب اطلاعات بیشتر و ب کار بردن دانش ها در زندگی واقعیمون

داروهایی که شخص بیمار فرستادن عکسش رو

توضیح تصویر

توضیح تصویر

توضیح تصویر

پزشکی دارو
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

6 جواب

1

سلام وقت وعاقبت بخیر.

در مورد سوال شما خدمتتون عرض کنم که از انجایی که هرچه اطلاع افراد از این بیماری بیشتر باشد، سبب میشود تا

  1. بیماری زودتر شناسایی شود
  2. درمان ان بهتر صورت گیرد
  3. عوارض کمتری از لحاظ روحی و ظاهری برای فرد ایجادکند. لذا اطلاع دقیق از نوع بیماری، و مدت زمان درگیری با این بیماری که از طریق خود شما ارائه داده شد کمک شایانی خواهد کرد که ان شاءالله بشه کمی به حال این بیمار کمک کرد.

با تشخیص به موقع ما میتونیم چند کار رو همزمان انجام بدیم اینکه > پیشرفت کمتر لیکن پلان> اسیب کمتر به پوست > مشاهده کمتر نازیبایی در پوست > لطمه کمتر روحی > کاهش مدت زمان درمان لیکن پلان > درمان راحتتر > عوارض کمتر که اینها هر کدام نعمت ومعجزه ای برای سلامتی فرد مذکور هستن

تشخیص بیماری

بحث تشخیص لیکن پلان مسئله بسیار مهمی است و در پویش به عمل امده به این نتیجه میرسیم که بسیاری از افراد درگیر با لیکن پلان پرسه تشخیص طولانی و سختی را پشت سر گذاشته اند . حتی تعداد پزشکانی که در تشخیص زود هنگام لیکن پلان مشکل داشته اند رقم بالایی را به خود اختصاص داده اند. ولی متاسفانه شرایط امروزی دیگر جوابگو اینچنین درمانهایی نیست.

علت اصلی

علت اصلی اکثرا ویروس هست همچنین این بیماری واگیر نیست. یعنی از شخصی به شخص دیگر انتقال نمی‌یابد و استرس می‌تواند این بیماری را بدتر کند. در بعضی مواقع این امکان نیز وجود دارد که این بیماری با ویروس هپاتیت c ارتباط داشته باشد.این ویروس عامل ایجاد بیماری‌های کبدی هم است.

این بیماری خودایمنی است به دلایلی غریب و، بدن به سلول‌های مخاط، پوست، مو و ناخن حمله می‌کند و آنها را بیگانه می‌پندارد.

اولویت درمان

نکته ای بسیار حائز اهمیت که میتونم خدمتتون عرض کنم اولویت درمان بدلیل خفیف بودن این عارضه( راه درمانش ساده ست) نیازی به درمان دارویی خاصی نبوده و تنها با کاهش فشار کاری و استرس و دمنوش های گیاهی برطرف خواهد شد.

نقاط درگیری در این فرد پاها و دستان بوده است. حدس اولیه دلیل مبتلا شدن رو ذکر نکردند که به چندین روش مبتلا میشن مثلا حتی نیش حشرات.

روند طول مدت این بیماری رو هم متاسفانه ذکر نکردند همچنین مهار کننده ها ضعیف بودن که تحت نظر پزشک متخصص پوست برای مهار بیماری استفاده شده است.

چند پیشنهاد برای کاهش استرس این عارضه

  • دمنوش‌های گیاهی مانند بابونه،سنبل الطیب و اسطوخودوس
  • نوشیدن آب فراوان
  • اولویت‌بندی کارها
  • ورزش کردن باید بدانیم که هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی نیست در دنیای پر دغدغه امروزی به فکر سلامتی خود باشیم.

نکته: همچنین مصرف قرص ویتامین سی و میوه های حاوی ویتامین سی در کاهش استرس و همچنین کمک به ترمیم پوست نقش خوبی ایفا می‌کنند.

جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز


درسته خود ایمنی هست ولی من احتمال میدم که ژنتیکی و خویشی باشه یعنی بیمار شاید ژنتیکی دچار این بیماری شدن و اکتسابی نبوده مثل نیش حشرات ک فرمودید ولیکن در کل توصیه کردم که ورزش کنند و لبنیات مصرف کننن و همچنین گفتم بنا بر اینکه بیمار اگر شخصی استرسی هست طبعشون سرد و خشک نباشه و مصلح کنن برای کمک بیشتر هم ؛ دانش تجربیات پزشکان دیگه رو جویا شدم. ــ ناشناس در 5 سال قبل
1
به امید اینکه کمکی در درمان و کنترل بیماری فرد درگیر شده باشه و تمام گفته های شما رو به بیمار منتقل میکنم مرسی از همکاری و پاسخ گوییتون? ــ ناشناس در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

من به این بیماری دچار هستم و خوشبختانه رو به بهبودم . احساس میکنم این بیماری ریشه روحی روانی داره. چون حدود چندماه کورتواستروییدهای قوی استفاده کردم ولی فقط ظاهر عارضه ها رو خوب میکرد و ب محض قطع کردن پمادها دوباره ملتهب میشدند. منم داروها رو یه مدت کنار گذاشتم. جالب تر اینکه از وقتی ک با اون ادمی ک باهاش مشکل داشتم قطع رابطه کردم در مدت کوتاهی شروع ب بهتر شدن کردن و با استفاده دوز کمی از پمادها بیش از نود درصدشون خوب شدن. من تا بحال دو بار به این بیماری مبتلا شدم و هردفعه بعداز حدود یکسال و نیم با مصرف پماد خوب شدم . نمیدونم چندبار دیگه یا چند وقته دیگه باید باز منتظرش باشم. ایا راهی وجود داره که دیگه برنگرده ؟

جواب داده شده در Hoda L
11 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


0

سلام با راحتترین و بی عارضه ترین حالت ممکن فرمول ساخت ی دارو ترکیبی ک ساختنش راحته رو بهتون میگم ک دراسرع وقت ب امیدخدا درمان شینعنوان آدرس

جواب داده شده در Resident Reza
11 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


0

سلام دوست عزیز این بیماری ممکن است در اثر مصرف برخی داروها مانند بتا بلاکرها به وجود بیاید. حتی پر کردن دندان با مواد آمالگام که حاوی جیوه می باشند نیز می توانند در بروز بیماری لیکن پلان مؤثر باشند. به جز برخی از پمادها، استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست و بوراکس و مریم گلی می تواند در درمان لیکن پلان مفید باشد. این عکس را ببنید: انواع لیکن پلان

جواب داده شده در آزاده رضایی
1 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


1

سلام من هم به این بیماری دچار هستم و فکر می کنم ریشه اون ژنتیکی باشه و محل درگیر در بنده بیشتر در دهان و کمی در مچ دست و کمی در ساق پا می باشد مدتی با داروهای ریشه کورتونی درمان خود را با تجویز دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست پیگیری می کنم و استرس نقش به سزایی در تشدید بیماری دارد

جواب داده شده در محمد علی مهدوی فر


با تشکر از شما بابت پاسخی که دادید. درسته استرس واقعا نقش زیادی داره در تشدید شدن بیماری ــ ناشناس در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


2

من به این بیماری مبتلا هستم و خیلی مراجعه به پزشک داشتم. آخر سر اون دکتری که برام کارساز بود دکتر حسین جهانبینی بودند که کاشف بعمل اومد که خودشون هم به این بیماری مبتلا هستند. دارویی مه برام تجویز کردند قرص زادیتن هر روز یک عدد، قرص مترونیدازول هر دوازده ساعت یکی و پماد ترکیبی زینک اکساید به اضافه پماد کلوبتازول بود. در شرایط خیلی حاد هم بهم گفتند آمپول دگزا تزریق کنم اما این عادت نشه چون مضرهست. خداروشکر بهبودی حاصل شد و علایم ازبین رفت. بین دو.یا سه سال ممکنه دوباره عود کنه که بهم گفتند درصورت عودت همین نسخه رو استفاده کنم تا پیشرفت بیماری نداشته باشم و همون علایم هم از بین بره و فروکش کنه. خداروشکر راضی ام ودیگه سر در گم نیستم و بیماری مو خوب میشناسم

جواب داده شده در Zohre Nazeri
21 امتیاز


با تشکر فراوان از شما برای توضیحاتتون مرسی ــ ناشناس در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری