جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

آیا حقیقت دارد که انسان های با ایمان تر زندگی دنیایی سخت تری دارند؟


0
0
1729

تجربه نشان می دهد که انسان هایی که مومن تر هستند و ارتباط قوی تری با خدا دارند و بیشتر او را بندگی می کنند ، نسبت به کسانی که ارتباطشان با خدا معمولی است و یا شاید اصلا مقید به رعایت شئونات اسلامی نیستند، زندگی سخت تر و پر مشکل تری دارند.

البته تاریخ نیز گواه این سخن نیز هست. از جمله زندگی امامان معصوم ع که برترین بندگان خدا بودند، سخت ترین زندگی ها بود.

و حتی شاعر در این باره چنین سروده:

هرکه در این درگه مقرب تر است. دام بلا بیشترش می دهند

حال آن که اگر این اصل، /با استناد به آیات و روایات/ حقیقت دارد که انسان های با ایمان تر زندگی دشوارتری دارند، علت آن چیست؟

آیا آن، در زمره ی سنن الهی قرار می گیرد؟ کدام سنت؟

پاداش مومنانی که در دنیا به واسطه ی ایمانشان در معرض سختی قرار دارند، چیست؟(منظور پاداش دنیایی مومنان است و نه پاداش اخروی: زیرا انسان ذاتا تمایل دارد که هم دنیایی خوب داشته باشد و هم آخرتش پرثمر باشد.)

دینی دین
سوال شده در فاطمه شفی زاده <m>★</m>
4909 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

3 جواب

0

به جواب صوتی گوش کنید...

ویرایش شده در 4 سال قبل سجاد شفی زاده <m>★</m>
11.1k امتیاز
جواب داده شده در هادی کوزه کنانی
1652 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


1

ن این اشتباهه.این موضوع برمیگرده به حکمت خداوند که بعضیا با سختی امتحان میکنه بعضی از انسان های مومن رو با ثروت و ازادی مقام و... امتحان میکنه.ممکنه دسته اول خیلی بیشتر باشه ولی صددرد فقط دسته اول هست اشتباهه

جواب داده شده در حسین سیفی
243 امتیاز


بله خب صد در صدشون جزو دسته اول نیستند، ولی من معتقدم که هیچ منطقی هم پشت وضعیت فعلی دنیایی که ما داریم توش زندگی می کنیم وجود نداره. یک سری ها بقدری پولدارن که دچار روزمرگی شدن یک سری های دیگه هم پول ندارن غذا بخورن. فکر نمی کنم اینا به امتحان الهی یا یا حکمت خدا ارتباطی داشته باشه. یک تئوری وجود داره به اسم ساعت کوکی که میگه «خدا دنیا رو ساخته و کوک کرده و دنیا همینطوری داره میچرخه، فصل ها میان و میرن و الان دیگه خود خدا مرده». کم کم من دارم به این تئوری ایمان میارم. ــ ساناز رضایی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


4

علت اینکه انسانهای مومن در دنیا به سختی ها و گرفتاریهای مختلفی دچار میشوند این است که این بلاها و مصائب چند جنبه دارد،1) یا بخاطر کفاره گناهان شخص مومن است که در دنیا پاک شود 2) یا بخاطر امتحان و آزمایش ایمان شخص مومن است که شخص مومن تا چه حدی در ادعای خود ( ایمان) صادق است 3) و یا بخاطر ترفیع درجه مومن در دنیاست که این ترفیع درجه و ارتقای روح ایمان در شخص مومن جز با بلاها و سختی ها به منصه ظهور نخواهد رسید، ( هرکه در این بزم مقرب تر است/ جام بلا بیشترش می دهند/). موفق باشید.

جواب داده شده در حسین رنجبر
74 امتیاز

1
ببخشید پس چرا بعضی از آدما هیچوقت نه آزمایش میشن نه به خاطر ترفیع درجه خدا بهشون سختی میده؟ خوشبخت خوشبخت هستن و همیشه لبشون خندونه و دارن از زندگیشون لذت میبرن؟ این عدالته؟ این منطقی نیست که هر نا عدالتی که اتفاق میوفته تو جامعه رو بگیم به خاطر آزمایش بوده یا کفاره گناه همون آدم. شاید باید قبول کرد که هیچ عدالتی نیست و کسی به اسم خدا وجود نداره که بخواد همچین چیزی رو برقرار بکنه و دنیا مثل چنگل میمونه ــ هانیه پورزنگنه در 5 سال قبل
2
البته بنده ازمنظر دین جواب دادم و از نگاه دینی جواب همین بود که خدمتتون عرض کردم، اما اگه نگاه و دریچه نگاه رو عوض کنیم واز دید ماتریالیستی (اصالت ماده) به قضیه نگاه کنیم بله فرمایش شما درسته، نه عدالتی وجود داره و نه ترفیع درجه ای هست، بلکه اصلا به عبارت دقیقتر معنویتی وجود نخواهد داشت، با نگاه گذرا به آموزه های دینی و با یک سرچ ساده میتوانید به حقانیت جواب پی ببرید. موفق باشید. ــ حسین رنجبر در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری