جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

ﻓﻌﺎل ﺳﺎزي ﺑﺎ ﺷﻤﺎره ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ


2
0
878

سلام بر دوستان لاراولی

یه پروژه آمده بررای من که منظورش را نفهمیدم که طرف میگه:

(ﺑﻌﺪ از ﻧﺼﺐ اﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻦ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎرﺑﺮ ﯾﺎ ورود ﺑﻪ وﺑﺴﺎﯾﺖ ، ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﻓﻌﺎل ﺳﺎزي – اﻟﻒ ﺑﺎ ﺷﻤﺎره ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮد)

فکر کنم آقای موسوی هم در بخش ساخت یک وبسایت آموزشی (فروشگاهی) با لاراول آموزش داده شده است؟ اگر بلی در کدوم قسمت را نگاه کنم؟

سایر برنامه-نویسی
سوال شده در Mahmoud Khosravi
138 امتیاز


منظورتون از «فعال سازی الف» چیه دقیقا؟ و اینکه کاش یک لینکی چیزی از اون فایل آموزشی که دارید راجع بهش صحبت میکنید هم به اشتراک بزارید که ما بتونیم متوجه بشیم به چه موردی دارید اشاره میکنید. ــ سروش قادری نسب در 5 سال قبل

آدرس بدون عنوان ــ Mahmoud Khosravi در 5 سال قبل

و طبق اون لینکی هم که دادی، به نظر من اپیزود احراز هویت پنل مدیریت همون چیزیه که دنبالشی. که البته فکر میکنم رایگان نیستن این آموزش ها و باید خریداری بشن. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

3

بنده آموزش آقای موسوی رو ندیدم راجع به این موضوع؛ ولی به طور کلی الگوریتم این کار یک ساختار و قواعد مشخصی دارد که در ادامه عرض میکنم.

مراحل پیاده سازی مکانیسم ﻓﻌﺎل ﺳﺎزی ﺑﺎ ﺷﻤﺎره ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ

  1. در جدول users باید دو ستون اضافه کنید با نام های verification_code و active (که active به صورت پیش فرض مقدار 0 را دارد). ستون اول قرار است که کدی که ما برای کاربر ارسال میکنیم را نگهداری کند و ستون دوم یک مقدار boolean میگیرد که اگر 0 بود به معنای غیر فعال بودن حساب کاربریست و اگر 1 بود به معنی فعال بودن حساب کاربری است. (در model)
  2. پس از ثبت نام کاربر، توسط یک سرویس دهنده (مثل فراز اس ام اس، کاوه نگار، ملی پیامک و ..) برای کاربری که ثبت نام شده یک sms ارسال کنید. این بدان معناست که یک سطر در جدول users اضافه شده و فرایند ثبت نام کاربر اتفاق افتاده است، ولی آن سطر، در ستون active مقدار 0 را دارد و بدان معنیست که هنوز حساب کاربری وی فعال نشده است. (در controller)
  3. اس ام اس فوق باید عرفا حاوی یک عدد 5 رقمی باشد که پس از ارسال آن، باید این عدد را در همان فیلد verification_code برای همان کاربر هم ثبت/بروزرسانی کنید. (در controller)

  4. فرم ثبت نام، پس از ثبت، باید به صفحه ای به اسم «فعال سازی» حساب کاربری هدایت شده باشد که حاوی یک input است که همان عدد 5 رقمی را کاربر باید در آن وارد کند. لازم به ذکر است که میتوان از هر توکنی استفاده کرد و یک عدد 5 رقمی صرفا چیزیست که اغلب سامانه ها از آن برای توکن های فعال سازیشان استفاده میکنند. (در view)

  5. پس از وارد کردن کد 5 رقمی توسط کاربر، فرم سامبمیت می شود و یک درخواست به سرور ارسال می شود (به همراه آن کد 5 رقمی و شناسه کاربر) که اعتبارسنجی در آنجا رخ میدهد. در این مرحله نیز باید یک کوئری به دیتابیس میزنید و توسط شناسه کاربری، کاربر مورد نظر را انتخاب میکنید و در ابتدا فعال بودن/نبودنش را چک میکنید و در صورت نبودن، توکن را با verification_code تطبیق میدهید. (در controller)

  6. در صورتی که کد صحیح بود، درخواست با پاسخ success 200 به سمت کلاینت بر میگردد و نهایتا حساب کاربر مورد نظر فعال می شود. (فیلد active به 1 تغییر پیدا می کند.)

نکته1: طبیعتا فرایند ثبت نام باید مبتنی بر شماره موبایل باشه که بتونیم برای کاربر sms ارسال کنیم؛ یا حداقل حین ثبت نام شماره موبایل کاربر رو هم ازش بگیریم.

نکته2: مورد 2 رو در لاراول میشه به صورت یک event هم تعریف کرد و که خیلی حرفه ای ترم هست.

ویرایش شده در 5 سال قبل
جواب داده شده در سعید مرادی
1933 امتیاز

1
ممنون از اینکه وقت گئاشتی و ای کاش یه فیلم آموزشی در راجع با این پیامک هم آمده بود. که بیشتر مورد توجه قرار داده میشد. ــ Mahmoud Khosravi در 5 سال قبل
1
@Mahmoud.Khosravi خواهش میکنم، الان دقیقا ابهام برات کجاست؟ یک فیلم آموزشی از کدوم بخشش میخوای؟ اینکه چطوری از یک سرویس پیامکی استفاده کنی؟ یا اینکه معماری نرم افزاری رو چطوری طراحی کنی از نظر دیتابیس و فانکشن های مورد نیاز؟ ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

اوکی؛ م الان اط طریق این لینک پکیج کاوه نگار را نصب کردم بقیه اش نمیدونم پکار کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ــ Mahmoud Khosravi در 5 سال قبل

خب تبریک میگم :-). کاوه نگار یک سیستم پشتیبانی خیلی خوب داره که هر زمان که شما براشون تیکت بزارید یا باهاشون تماس بگیرید مفصلا راهنماییتون میکنن. همچنین خودشون یک داکیومنتیشن خیلی کامل و دقیق دارن که اگه ببینید قطعا متوجه میشید که چه مراحلی رو باید طی کنید. اگه بازم سوال داشتید بپرسید. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

خب شما باید از سیستم اهراز هویت یا lookup کاوه نگار طبق این (داکیومنت ) از ان استفاده کن ــ فرید صالحی در 5 سال قبل

من که سر در نیاوردم که چکار باید بکنم از اولش ــ Mahmoud Khosravi در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری