جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

مدل های توسعه Incremental و Iterative چگونه هستن؟


0
0
2879

وقتی صحبت از توسعه یک نرم افزار میشه، گاها پیش میاد که توی صحبت ها میگن باید به صورت اینکریمنتال Incremental پیش بریم، یا به صورت ایتریتیو Iterative پیش بریم. خب اینا یعنی چی؟ باهم چه فرقی میکنن؟

در واقع سوال من اینه که تفاوت مدل های توسعه نرم افزاری Incremental و Iterative چی هستن؟ کدومشون بهتره؟ یا به بهتر بگم چه موقع باید از کدومشون استفاده کرد؟ یعنی توی چه پروژه ای میشه تصمیم گرفت که مثلا اگه از اینکریمنتال Incremental استفاده کنیم برای پروژه بهتره؟

اگر یک توضیحی در مورد خود مدلشون هم بدید ممنون میشم که مثلا مدل ایتریتیو Iterative دقیقا به چه صورتیه؟ چه ساختاری داره و چه هدفی رو دنبال میکنه و روش توسعش به چه شکلیه؟ ممنون

علمی مدیر-پروژه مدیریت نرم-افزار
سوال شده در سعید مرادی
1933 امتیاز


تا بحال ایتریتیو Iterative رو نشنیدم ولی اینو میدونم که منظور از اینکریمنتال Incremental همون «کم کم» یا «تدریجی» توسعه دادن هست. یعنی شما پروژه رو اول یک MVP (یا همون نسخه اولیه) ازش ارائه میکنید بعد کم کم توسعش میدید و بقیه فازها رو انجام میدید و طی ورژن های جدیدی برای محصولتون ارائش میکنید. ــ سعید غلامی در 5 سال قبل
1
@سعید.غلامی تعریف شما راجع به Incremental تناقض داره. بله در لغت و مضمون، Incremental یعنی کم کم توسعه دادن. به این معنی که شما یک سری از feature ها رو برای مثلا اپلیکیشنت نداری کلا، و بعدها کم کم اضافه میکنی، و تناقض چیزی که گفتی اینه که MVP کلا به مدل Iterative اشاره میکنه (در صورتی که تعریف MVP رو یک نسخه ای در نظر بگیریم که تمام featureها رو به صورت حداقلی داره). ــ سجاد شفی زاده در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

2

ببینید در لغت واژه اینکریمنتال به معنای «افزایشی» است. به این معنی که بخش به بخش پروژه طی گذر زمان افزایش پیدا میکنند. پس در مدل توسعه اینکریمنتال Incremental فرایند توسعه به صورت افزایشی رخ میدهد. یعنی در ابتدا، به صورت حداقلی Minimal یک نسخه از پروژه یا محصول انجام می شود که با حداقل ترین قابلیت ها قابل ارائه می باشد. سپس طی گذر زمان، قابلیت ها افزایش پیدا میکند و پروژه تکمیل تر می شود. پس در وحله اول تمام قابلیت ها وجود ندارند و رفته رفته اضافه می شوند.

به عنوان مثال، میتوان ساختن یک خانه را در نظر گرفت؛ که در ابتدا یک اتاق ساخته می شود، پس از آن آشپزخانه و سایر اتفاق ها و ... به همین ترتیب تمام خانه ساخته می شود. یا بافتن یک فرش، که در هر مرحله، بخشی از فرش بافته می شود.

در مدل توسعه ایتریتیو Iterative فرایند توسعه به صورت «تکرار پذیری» صورت می‌گیرد. به این معنی که در ابتدای امر، یک نسخه از تمام ابعاد پروژه ساخته می شود و سپس با گذر زمان، قابلیت ها و ابعاد پروژه (که پیاده سازی شده اند) تکمیل می شوند. به عنوان مثال یک نقاش، حین طراحی یک نقاشی، در ابتدای امر ساختار کلی و چارچوب طرح خود را می کشد، سپس در مرحله بعدی، به جزئیات آن اعم از رنگ، سایه دادن و .. می پردازد. به این مدل که در هر مرحله تمام پروژه به صورت تکرار شونده در گیر می شود، مدل ایتریتیو یا تکرار پذیر می گویند.

موفق باشید.

جواب داده شده در سجاد شفی زاده <m>★</m>
11.1k امتیاز


خيلي ممنون واسه توضيحاتتون جناب شفي زاده، فقط سوالي كه الان براي من پيش اومد اينه كه اسكرام جزو كدومش هست؟ اينكريمنتاله يا ايتريتيوه؟ مرسي بازم ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

@سعید.مرادی ببین اسکرام یک فریم ورک یا همون چارچوب مدیریت پروژه هست که از متدولوژی agile برگرفته شده. میشه گفت هم Incremental هست و هم Iterative. چرا که در پایان هر اسپرینت باید یک نسخه قابل دمو ارائه بشه که این به معنی Incremental بودنش هست و همچنین توی پلنی که چیده میشه، بهتر کردن و بهبود بخشیدن یک بخش هم گاها وجود خواهد داشت که به معنی Iterative بودنش هست. ــ سجاد شفی زاده در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری