جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

عصب کشی دندون را ضعیف میکنه؟


0
0
868

با عرض ادب خدمت پزشکای محترم است

من یکی از دندونای انتهاییم یک مقداری خورده شده و هم خیلی درد میکنه هم باعث بوی بد دهانم شده.

چندین جا هست که میخونم میگن عصب کشی عوارض داره و دندون رو ضعیف میکنه. تازه میگن خیلی هم درد داره عصب کشی طوری که باعث شده من همین دندون دردمو تحمل کنم و سمتش نرم. فکر کنم باید بعد از عصب کشی دندونم پور هم بشه چون همونطور که گفتم خورده هم شده بخشیش.

میشه لطفا یک مقدار راهنماییم کنید که عصب کشی چه آسیبی داره و اگه آسیب داره پس چرا همه انجامش میدن اونم اینقدر با هزینه زیاد؟ من تقریبا 30 سالمه و یکی از دندونای انتهاییم دچار این خوردگی شده خواستم دندون پزشکای عزیز رو بدونم که عصب کشی رو پیشنهاد میکنید؟ یعنی طول عمر دندونی که عصب کشی شده مثل یه دندون عادی هست؟

از طرفی خواستم نظرتون رو راجع به درمان ریشه بدونم. شنیدم که خطرناکه ولی میگن خوبه. ممنون میشم یه خرده راهنماییم کنید.

پزشکی پزشکی پیراپزشکی
سوال شده در باران عزیزالسادات

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

1

شما چندین سوال رو در یک سوال پرسیدید. سعی میکنم در ادامه بهشون جواب بدم:

آیا عصب کشی دندان را ضعیف می کند؟

عصب کشی، دندان را ضعیف نمی کند، بلکه پوسیدگی دندان است که باعث ضعیف شدن آن می شود. درواقع دندان های پوسیده نسبت به دندان های سالم به دلیل تخریب ساختار نسج دندان، ضعیف تر هستند. در جریان پرکردن دندان یا عصب کشی، تقریبا تمام ساختارهای آسیب دیده و خراب شده دندان خارج و با ماده پرکردنی مناسب پر می شود.

بعضی از این مواد پرکردنی حتی می توانند ساختار دندان تخریب شده را تقویت هم کنند، بنابراین عصب کشی، دندان را ضعیف نمی کند، بلکه پوسیدگی دندان است که باعث ضعیف شدن آن می شود. البته ساختار دندان ها بعد از عصب کشی به دلایل مختلف از جمله تغییر رطوبت، تاثیر موادی که در پروسه درمان ریشه استفاده می شود و... دچار تغییراتی می شوند، ولی براساس مطالعات، این تغییرات تاثیری در افزایش ضعیف شدن دندان ها ندارند.

چرا دندانی که عصب کشی شده است تا چند روز یا حتی چند هفته دردناک است؟

در چند روز اول پس از درمان ریشه ممکن است دندان ها کمی حساس و دردناک باشد به ویژه در زمانی که درد و التهاب قبل از کار درمان وجود داشته باشد.درواقع قطع و خارج کردن عروق و اعصاب از کانال ریشه، زخم و التهابی را اطراف ریشه دندان در استخوان ایجاد می کند. بنابراین در صورت دردهای احتمالی بعد از درمان نباید نگران شد.

بعد از درمان ریشه چه مراقبت هایی لازم است؟

بعد از درمان ریشه و قبل از پرکردن نهایی دندان نباید روی آن فشار بیاورید و با آن غذا بجوید، زیرا این دندان ها بسیار مستعد شکستن هستند. به غیر از این مورد فقط شما باید بهداشت دهان خوبی داشته باشید و مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و چکاپ های منظم را فراموش نکنید.

عمر دندان هایی که درمان ریشه شده اند، از دندان های طبیعی کمتر است؟

خیر، اکثر دندان های درمان ریشه شده طول عمری برابر دندان های طبیعی دارند. در موارد نادری بعد از درمان اولیه ریشه، علائم بیماری برطرف نمی شود و در د ادامه پیدا می کند، در نین مواردی ممکن است درمان مجدد یا جراحی قطع انتهای ریشه لازم باشد.

امروزه در انجام درمان ریشه چه ابزارها و فناوری هایی استفاده می شود؟

تمام تلاش متخصصان و محققان در زمینه درمان ریشه در سال های اخیر بر آن بوده است که این درمان بدون درد و به صورت کنترل شده و با سرعت حداکثر و دقت انجام شود، بنابراین موارد و وسایل جدیدی ارائه شده است و جهت حصول این اهداف، معرفی و مورد استفاده قرار گرفته است که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

  1. استفاده از وسایل بزرگ نمایی مانند لوپ ها و میکروسکوپ، بسیاری از درمان های غیرممکن را ممکن ساخته و کیفیت درمان ها را به شدت افزایش داده و درمان را بهبود بخشیده است.اغلب پزشکان درمان دندان های دشوار را با استفاده از میکروسکوپ دندان پزشکی انجام می دهند.

  2. دستگاه های الکترونیک جدید قادرند طول کانال ها را با دقت بالای ۹۵درصد به راحتی نشان می دهند، بنابراین نیاز به رادیوگرافی های مکرر کاهش یافته است.

  3. استفاده از موتورهای هوشمند با تنظیم سرعت و قدرت مناسب دقت کار را به حداکثر و میزان خطاها را به حداقل می رساند و امکان درمان ریشه بدون درد، بدون صدا و در کمال آرامش را فراهم می کند.

آیا درمان ریشه خطرناک است؟

اکثر بیماران ترس زیادی از پروسه درمان ریشه دارند و در بسیاری از موارد، همین ترس باعث تاخیر در مراجعه برای درمان می شود، ولی باید این اطمینان خاطر را به بیماران داد که امروزه با معرفی و ارائه مواد و تکنیک های جدید و درمان همراه با بی حسی، پروسه درمان تقریبا بدون درد انجام می شود و بعد از انجام آن، اکثر بیماران به راحتی و بدون درد بودن درمان اذعان می کنند و از اینکه درمان خود را به خاطر ترس از درد به تعویق انداخته اند، اظهار پشیمانی می کنند.

چرا دندانی را که قبلا درمان ریشه شده است، مجددا درمان ریشه می کنید؟

یک درمان ریشه مطلوب، درمانی است که کانال های ریشه به خوبی تمیز شده باشد و در رادیوگرافی سراسر طول ریشه تا انتها با مواد مخصوص پر شده باشد، ولی در مواردی کانال های ریشه تا انتها تمیز و پرنشده است که این حالت در اثر مشکلات مختلفی مثل مسدود و کج بودن کانال، شکست وسیله در کانال، یا اشکال در کار درمانگر قبلی است و در این موارد به دلیل رشد میکروب ها در قسمت کار نشده کانال، عفونت و ضایعه استخوانی ایجاد می شود و بیمار دیر یا زود با درد و آبسه دندانی مواجه می شود، بنابراین باید سعی شود با درمان مجدد ریشه قسمت های کارنشده، کانال کاملا درمان شود.

میزان موفقیت درمان مجدد ریشه چقدر است؟

تلاش های زیادی باید صورت بگیرد تا بتوان مشکلات پیش آمده در درمان ریشه قبلی را برطرف کرد. در بعضی موارد تا کار درمان مجدد آغاز نشود، این مشکلات قبلی آشکار نمی شود.

جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز


مرسی از شما خانم حامدی نسب ــ باران عزیزالسادات در 4 سال قبل

خواهش میکنم عزیزم امیدوارم که برات مفید بوده باشه ــ محدثه حامدی نسب در 4 سال قبل

@باران.عزیزالسادات خواهش میشه ــ حسین سیفی در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

عصب کشی ریشه های دندون رو خشک میکنه.اگه از دندون مراقبت کنی که پوسیده نشه هیچ مشکلی براش پیش نمیاد.من دندون دارم 20 ساله عصب کشی کردم هیچ مشکلی نداره

جواب داده شده در حسین سیفی
243 امتیاز


مرسی از شما آقای سیفی ــ باران عزیزالسادات در 4 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری