جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

چگونه شخصیت خود و اطرافیانمان را بشناسیم؟


2
0
623

با سلام

خواستم بدونم برای شناخت خودم و یا دیگرانی که با آنها در ارتباط هستم، از چه فاکتورها یا پارامترهایی می تونم استفاده کنم، که بهتر بتونم به شخصیت درونی آنها پی ببرم؟

تشکر

اجتماعی روانشناسی
سوال شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

4

سلام و درود

مقوله ی «شخصیت شناسی» از جمله مسائلی است که در حیطه ی علم روان شناسی جای می گیرد و به روح و روان انسان ها مرتبط می گردد. از این جهت، برای شناخت «شخصیت» یا همان «ویژگی های درونی روحی و روانی» هر فرد، نیاز است فاکتور های متعددی مورد ارزیابی قرار گیرد. و هر قدر که این فاکتورها بیشتر باشند، طبیعتاً شناخت شخصیت دقیق تر خواهد بود.

در اینجا، برحسب گنجایش این نوشتار، به بیان چند فاکتور می پردازیم:

1.وقت شناسی:

این که شما یا دیگران، تا چه اندازه به موقع سر قراری از پیش تعیین شده، حاضر می شوید، بیانگر میزان تعهد و مسئولیت پذیریتان است. دیر یا زود حاضر شدن شما در جلسه یا قرار ملاقات یا محل کار و ... تاثیر منفی و مثبتی بر نگاه دیگران به شخصیت شما دارد. زیرا این امر بیانگر این است که چقدر وقت برای شما اهمیت دارد و تا چه مقدار به وقت دیگران اهمیت می دهید.

2.مدل دست دادن و برقراری ارتباط:

محکم دست دادن توأم با نگاه کردن پر محبت و تبسم در چشمان مخاطب، بیانگر اعتماد به نفس و شخصیت محکم و استوار شما یا دیگران است. چنین افرادی دارای شخصیتی برون گرا، عاطفی و صمیمی و پرنشاط هستند. و در مقابل، افرادی که با سستی و به آرامی دست می دهند، از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند و اغلب، ساده ترین راه ها را برای حل مشکلاتشان انتخاب می کنند. و معمولا افراد سرد و با ارتباطات اجتماعی ضعیفی هستند.

3.دست خط یا همان مدل نوشتن:

افرادی که ریز می نویسند، خجالتی و وسواس و سخت کوش هستند. اما افرادی که درشت خط هستند، شخصیتی دوستانه و صمیمی و اجتماعی دارند. کسانی که موقع نوشتن، زیاد فشار می دهند، مشکلات و مسائل و حتی خوشی های دنیا را بسیار جدی می گیرند. و در مقابل، کسانی که هنگام نوشتن، کم فشار می دهند، افرادی، حساس تر و دلسوزتر و باوفاتر هستند.

4.رنگ موردعلاقه ی فرد:

رنگی را که هر فردی بیشتر به آن علاقه مند است و برای انتخاب وسایلش بیشتر از آن استفاده می کند، بیانگر شخصیت اوست. مثلا افرادی که به رنگ مشکی علاقه دارندظ، افرادی حساس تر هستند و روحیه ای هنری دارند. و به جزئیات علاقه مند هستند. یا افرادی که به قرمز علاقه دارند، از زندگی و عمر خود، نهایت استفاده را می برند و معمولا افرادی پر انرژی هستند و برای رسیدن به خواسته های خود بسیار تلاش می کنند و مصمم هستند. یا افرادی که رنگ سبز را می پسندند، افرادی باوفا و خون گرم هستند . و کسانی که به رنگ سفید علاقه دارند، افرادی منطقی و منظم هستند. و افرادی که به رنگ آبی علاقه دارند، افرادی حساس و خیرخواه دیگران هستند.

5.کفش فرد:

با بررسی مدل ، قیمت، رنگ و طرح کفش فرد، به تنهایی می توان به شخصیت او، شامل: درآمد، گرایش سیاسی، جنسیت و حتی سن پی برد.

6.زبان بدن:

بسیاری از حرکات تکرار شونده ی بدن هر فردی بیان کننده ی شخصیت درونی اوست. مثلا کسی که تمایل به کشیدن موهایش یا زخم کردن پوستش دارد، معلوم است که فردی ناامید و خسته و ناراضی از شرایطش است. یا کسی که عادت به ناخن جویدن دارد، فردی کمال گرا و اغلب عصبی است.

7.حالت چشم فرد:

حالت چشم هر فردی بیانگر ناگفته های درونی اوست. مثلا این که او به چه چیزی می اندیشد، یا چه حسی دارد، یا وفادار است یا اهل شیطنت. همچنین رنگ چشم ها نیز بیانگر ویژگی های ذاتی هر فردی است. مثلا مطالعات نشان میدهد، افرادی که چشم آبی دارند، در مقایسه با کسانی که چشم تیره تری دارند، سازگاری کمتری دارند. همچنین کسی که نمی تواند با دیگران ارتباط چشمی برقرار کند، بدان معناست که اراده ای ضعیف دارد و برعکس.

جواب داده شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری