جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

خطر جاسوسی؛ این پیام‌رسان‌ها را همین حالا از گوشی اندرویدی خود پاک کنید


8
0
108

این متن رو بی زحمت برای من ترجمه کنید.

خطر جاسوسی؛ این پیام‌رسان‌ها را همین حالا از گوشی اندرویدی خود پاک کنید

محققان ESET نام چندین اپلیکیشن اندرویدی را اعلام کرده‌اند که می‌توانند فعالیت کاربران را زیر نظر داشته باشند. شش مورد از این اپ‌ها در گوگل پلی در دسترس بوده است و سایر آن‌ها در VirusTotal حضور دارند. 11 مورد از این پیام رسان ها ظاهری قانونی دارند و یکی از آن ها برنامه خبری است.

براساس گزارش ESET، این برنامه‌ها کد تروجان دسترسی از راه دور (RAT) معروف به VajraSpy را اجرا می‌کنند و بخشی از یک کمپین Patchwork APT هستند. عملکرد اصلی آن‌ها جاسوسی از افراد بر اساس مجوزهایی که به برنامه ها می دهند است.

این اپلیکیشن‌ها می‌توانند مخاطبین، فایل‌ها، تاریخچه تماسی و پیام‌های متنی کاربران را سرقت کنند. برخی از آن‌ها حتی می‌توانند به چت‌های واتس‌اپ و سیگنال دسترسی داشته باشند، تماس‌های تلفنی را ضبط کرده و نوتیفیکیشن‌ها را رهگیری کنند. همچنین می‌توانند موقعیت‌های دستگاه و نام برنامه‌های نصب‌شده را به مراکز فرماندهی و کنترل خود ارسال کنند.

به گفته ESET، آزاردهنده‌ترین قابلیت آن‌ها عکس برداری از قربانیان و ضبط صدای اطراف است. هدف اصلی این برنامه ها کاربران پاکستانی و هندی هستند.

اپلیکیشن‌های اندروید دارای تروجان

نام برنامه‌هایی که در گوگل پلی حضور دارند به شرح زیر است:

Rafaqat

Privee Talk

MeetMe

Let’s Chat

Quick Chat

Chit Chat

هرچند برنامه‌های مذکور اکنون از گوگل پلی حذف شده‌اند، اما اگر آن‌ها را روی گوشی خود نصب دارید، بهتر است حذفشان کنید.

اپلیکیشن‌های VirusTotal نیز شامل موارد زیر هستند:

YohooTalk

TikTalk

Hello Cha

Nidus

GlowChat

Wave Chat

این اپ‌ها در ظاهر شبیه برنامه‌های پیام‌رسان استاندارد هستند و از کاربر می‌خواهند تا با استفاده از شماره تلفن خود یک حساب کاربری ایجاد کنند. نکته قابل‌توجه اینکه حتی اگر فرایند ایجاد حساب موفقیت‌آمیز نباشد، آن‌ها همچنان در پس‌زمینه گوشی شما اجرا می‌شوند.

زبان شناسی اخبار-بین-الملل اندروید انگلیسی ترجمه موبایل
ویرایش شده در 3 ماه قبل
سوال شده در peyman naseri
557 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

8
Danger of spying; delete these messengers from your Android cell phone right now
The ESET researchers announced the names of some Android apps which can monitor the activities of the users. 6 of these apps are available on Google Play and the others are on VirusTotal. 11 of these messengers have a legal appearance and one of them is a news app.
Based on ESET report, these apps perform the Trojan code for remote access (RAT) known as VajraSpy and are a part of Patchwork APT campaign. Their main performance is spying on people based on the permissions they give to the apps.
These applications can steal the contacts, files, call history, and text messages of the users. Some of them can even have access to WhatsApp and Chat signals, records the phone calls, and track the notifications. They can also send the location of and the apps installed on the device to their command and control centers.
According to ESET, their most annoying feature is their ability to take photos from the victims and record the surrounding sounds. The main target of these apps are the Pakistani and Indian users.
The Android apps having Trojan
The names of the apps on Google Play are as follows:
Rafaqat
Privee Talk
MeetMe
Let’s Chat
Quick Chat
Chit Chat
Although the mentioned apps have been removed from Google Play at the moment, you had better uninstall them if you have them installed on your cell phones.
VirusTotal apps also include the cases below:
YohooTalk
TikTalk
Hello Cha
Nidus
GlowChat
Wave Chat
These apps look like the standard messengers and ask the users to create a user account using their cell phone number. The notable point is that even if the account creation process is not successful, they will still perform on your cell phone background.
جواب داده شده در Sina Abdollahi
17.3k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری