جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

گاوها به کمک بیماران دیابتی آمدند


5
0
69

سلام. این متن رو بی زحمت میشه برای من به انگلیسی ترجمه کنید؟

گاوها به کمک بیماران دیابتی آمدند

پژوهشگران معتقدند که از سیستم بدن گاوها می توان پروتئینی برای کمک به میلیون ها انسان در دنیا تولید کرد.

محقق این پژوهش، پروفسور مت ویلر، کارایی طبیعی غده پستانی گاو برای تولید پروتئین را برجسته کرده است.

پژوهشگران با ورود بخشی از دی ان ای انسان در جنین گاو، به بیان هدفمند خاصی در بافت پستانی این حیوان دست یافتند و اطمینان حاصل کردند که هیچ انسولین انسانی در خون گاو یا سایر بافت‌ها گردش نمی‌کند.

این گروه پژوهشی ۱۰ جنین گاو را در گاوهای عادی برزیل قرار دادند که منجر به تولد گوساله تراریخته شد. محققان از فناوری به روز شده مهندسی ژنتیک برای بیان پروانسولین، نمونه اولیه انسولین فعال منحصر در بافت پستانی استفاده کردند.

علیرغم چالش‌های اولیه در القای شیردهی، تولید سطوح قابل تشخیص پروانسولین و انسولین در شیر گاو تراریخته فراتر از انتظارات بود. ویلر غده پستانی را «جادویی» توصیف کرد و بر توانایی آن در پردازش پروانسولین به انسولین فعال بیولوژیکی تاکید کرد.

این پژوهشگر اظهار کرد: هدف ما این بود که پروانسولین بسازیم و آن را به انسولین خالص تبدیل کنیم اما گاو اساساً خودش آن را پردازش کرد.

ویلر گفت: گاو حدود سه تا یک انسولین فعال بیولوژیکی به پروانسولین می‌سازد.

بر اساس تخمین این گروه، یک لیتر شیر می‌تواند هزاران واحد انسولین تولید کند. محققان با شبیه‌سازی مجدد گاو و بهینه‌سازی چرخه‌های شیردهی در پی ایجاد گله ای برای تولید انبوه انسولین هستند.

ویلر آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن یک گله بتواند نیاز کل کشورش به انسولین را تامین کند و گله‌های بزرگتر تقاضای جهانی را طی یک سال تامین خواهند کرد.

«این رویکرد جایگزینی پایدار برای روش‌های تولید انسولین ارائه و از زیرساخت‌های تاسیس شده صنایع لبنی استفاده می‌کند، با این حال، پیش از رسیدن انسولین تراریخته از گاو به بیماران، با موانعی روبرو هستیم».

تایید مقررات و توسعه فرآیندهای تصفیه کارآمد، گام‌های اساسی به سوی اجرای گسترده است و ویلر نسبت به تحقق این فناوری تحول‌آفرین ابراز اطمینان کرد.

زبان شناسی انگلیسی پزشکی ترجمه دارو دیابت
سوال شده در peyman naseri
557 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

4
Cows come to the help of the diabetics
Researchers believe that we can produce a kind of protein from the body's system of the cows to help millions of people.
The researcher of this study, professor Matt Willer, highlighted the natural efficiency of the mammary gland in cows to produce protein.
Researchers put a part of human DNA into the cow fetus and reached a special concept in the mammary tissue of this animal and made certain that no human insulin is not circulating in cow's blood or other tissues.
This research group put 10 cow fetuses into regular Brazilian cows which lead to the birth of converted calves. Researchers used the updated genetic engineering to talk about proinsulin, the first active sample insulin confined in the mammary tissue.
Despite the primary challenges in the lactation insinuation, producing recognizable levels of proinsulin and insulin in the converted cow's milk was beyond expectations. Willer described the mammary gland as "miraculous" and emphasized its ability for processing proinsulin into biologically active insulin.
This researcher said "Our purpose was to make proinsulin and change it into pure insulin but the cow basically processed it itself."
Willer said "Cows make around three to one biologically active insulins to proinsulins."
According to the estimates by this group, one liter of milk can have thousands of units of insulin. Researchers have re-simulated the cow and optimized the milking cycle looking for creating a cattle to mass produce insulin.
Willer imagines a future in which a cattle can solve the need for insulin for all of the country and the bigger cattle will solve the global demand during one year.
This approach provides an alternative for the methods in producing insulin and using the established infrastructure. However, before the arrival of the converted insulin of the cows to the patients, we are facing an obstacle.
Confirming the regulations and developing the efficient treatment processes are the basic steps toward wide execution and Willer expressed certitude about realizing this innovative technology.
جواب داده شده در English Today
19.4k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری