جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

میتونم this رو برای اجسام دور استفاده کنم؟


7
0
69

کتاب های انگلیسی تفاوت بین this و that رو در رابطه با فاصله توضیح میدن. میگن که اگر تونستید لمسش کنید از this استفاده کنید و اگر نتونستید از that سوال من اینه که اینا رو جاشون رو میشه با هم عوض کرد؟

این برای من نرماله که وقتی در انتها کلاس هستم به تخته یا مانیتور اشاره کنم و از this استفاده کنم. مثلا:

Look at this picture.

یا مثلا از یه دانش آموزی که دور از من ایستاده ازش میخوام پنجره رو باز کنه میگم:

Open this window please.

در عوض وقتی من یه خودکار مثلا تودستم دارم می تونم از that استفاده کنم؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.

زبان شناسی انگلیسی قواعد کلمات گرامر واژگان
ویرایش شده در 2 ماه قبل
سوال شده در محمد صالح
558 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

6

دقیقا همونطور که خودتون هم گفتید در کتاب های درسی برای کسانی که زبان انگلیسی زبان دومشون هست گفته میشه که اگر جسمی نزدیک بود براش از ضمیر اشاره this و اگر جسمی دور بود براش از ضمیر اشاره that استفاده کنید. همینطور اگر این اجسام نزدیک بودن از جمع ضمیر اشاره نزدیک یعنی these و اگر این اجسام دور بودن از جمع ضمیر اشاره دور یعنی those باید استفاده کرد.

اما به این موضوع دقت داشته باشید که اینها نکاتی هستن که برای زبان آموزهایی که اون زبان زبان دومی هستش که یاد میگیرن استفاده میشه. ولی در زندگی روزمره اگر ما حتی تو زبان خودمون هم نگاه کنیم از خلاف این قوانین بسیار استفاده میشه. بزارید یه مثال بزنم خدمتتون. فرض کنید من دارم درباره یک دسته انباشه شده از زباله صحبت می کنم که از من دور هستن. من تو صحبتم میگم:

اون زباله هایی که شما میبینید طی سالیان دراز در این منطقه روی هم انباشته شده اند. همین زباله های هستن که باعث آلودگی زیاد هوا در روزهای اخیر شده اند و زندگی را برای بسیاری از مردم سخت کرده اند.

اینجا من برای زباله هایی که از من دور بودن از ضمیر اشاره اون یا همون Hk استفاده کردم چون از من دورن.

اما حالا فرض کنید من دارم درباره کلیت آلودگی هوا و عواملش صحبت می کنم. میگم:

این زباله هایی که شما می بینید از عواملی هستن که باعث آلودگی نه تنها هوا بلکه آب هم میشوند و زندگی بسیاری از حیوانات و انسان ها را به خطر می اندازند.

اینجا دیدید که با اینکه زباله از من دورن من باز از ضمیر اشاره این استفاده کردم. دلیلش اینه که من دارم درباره کلیت امر یعنی دلیل آلودگی هوا صحبت می کنم.

به طور کلی بخوام بگم خدمتتون میتونم بگم استفاده از ضمایر اشاره this و that کاملا شخصی هست و بنا به صلاحدید خود شخص حتی برای اجسام دور میشه از ضمیر this و یا برای اجسام نزدیک از ضمیر اشاره that استفاده کرد.

جواب داده شده در پوریا  کوه زارع
39.2k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری