جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق؛ سوریه


8
0
66

جزئیات حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق؛ روسیه چیه؟

زبان شناسی اخبار-بین-الملل
ویرایش شده در 28 روز قبل
سوال شده در سیمین اصفهانی
591 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

7

حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه

پس از حمله اسرائیل به به کنسولگری ایران و کشته شدن هفت نفر از جمله دو فرمانده عالی رتبه ایران قول پاسخ داد.

پس از حمله موشکی احتمالی اسرائیل به کنسول گیری ایران در دمشق و کشته شدن هفت نفر از جمله دو فرمانده عالی رتبه، این کشور قول پاسخ داد.

سرتیپ محمد رضا زاهدی، فرمانده ارشد نیرو قدس جمهوری اسلامی ایران، و جانشینش ژنرال محمد هادی حاج رهیمی در حمله روز دوشنبه کشته شدند.

از دیرباز اسرائیل تاسیسات نظامی ایران در سوریه و نمایندگانش را مورد حمله قرار داده است اما حمله روز دوشنبه اولین باری بود که مجموعه سفارت را هدف قرار داد.

چه اتفاقی افتاد؟

این کنسولگری که در کنار ساختمان اصلی سفارت ایران در دمشق قرار دارد ساعت 5 بعد از ظهر روز دوشنبه مورد حمله قرار گرفت.

عکس های این ناحیه نشان دهنده آوار باقی مانده از خرابی ساختمان کنسولگری ایران است به همراه پرجم ایران که از میله ای در آن نزدیگی آویزان است.

چه کسی در آنجا بود؟

طبق گفته منابع ایرانی چندید مشاور ایرانی در زمان حمله در ساختمان قرار داشتند و طبق گفته ها هفت نفر کشته شدند. این بیانیه اذعان داشت که زاهدی و حاجی رحیمی در میان کشته شدگان قرار داشتند. طبق این بیانیه زاهدی رهبر نیروهای قدس در لبنان و سوریه تا سال 2016 بود.

طبق گقته های منابع انگلستان و سوریه ای 11 نفر در این حمله کشته شدند که هشت نفر آنان ایرانی، دو نفر سوریه ای و یک نفر لبنانی بودند.

واکنش ایران چه بوده؟

سفیر ایران در سوریه، حسین اکبری، که در پی این حادثه آسیبی ندید بیان کرد که پاسخ تهران قاطع خواهد بود.

وزیر خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان این حمله را نقض تمامی تعهدات و قراردادهای بین المللی دانست و اسرائیل را محکوم کرد.

در بیانیه ای جداگانه سخنگو وزارت خارجه ایران ناصر کنعانی بیان کرد که ایران این حق را دارد تا از خود عکس العمل نشان دهد و نوع پاسخ و تنبیه متخاصم را معلوم خواهد کرد.

طرح پیشنهادی ایران به سازمان ملل این بود که این حمله نقض وقیحانه منشور ملل متحد، قانون بین الملل و اصول تاسیس مصونیت از تعرض فرضیه های دیپلماتیک و کنسولی میباشد.

همچنین بیان داشت که این حمله تهدیدی جدی برای امنیت و صلح منطقه ای بوده و این طرح ایران شورا امنیت ملل متحد را بر آن داشت تا حمله را محکوم کرده و گفت که ایران حق پاسخی قاطع را دارد.

معترضان به خیابان های تهران ریختند تا اسرائیل را متهم به این حمله کنند.

عواقب چه می توانند باشند؟

این حمله بیانگر افزایش هدف قرار دادن مقامات نظامی ایرانی توسط اسرائیل که تامین کننده پول و سلاح برای مبارزان غزه و لبنان است می باشد. اما تحلیلگران به ظاهر بر سر اینکه آیا این عمل باعث جنگ منطقه ای می شود با هم مخالف اند.

استیون کوک، تحلیلگر روابط خارجه در واشنگتن، خطر تشدید وجود داشت. سپاه قدس می تواند دست نماینده های عراقی و سوریه ای را باز بگذارد تا نیروهای آمریکایی را مجدد در خطر قرار دهند. همچنین ایران می تواند نیروهای حذب الله را برای حمله به اسرائیل تشویق کنند.

رئیس سخنگو اسرائیل دنیل هاگاری گفت که حمله پهبادی ایران به پایگاه دریایی در جنوب اسرائیل در روز دوشنبه هیچ مجروحی نداشت.

جواب داده شده در Nima Ekrami
686 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری