جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

از بین بردن لک رنگ مو از روی فرش


6
1
13599

سلام خسته نباشید. رنگ مو رو چطوری از روی فرش کرم پاک کنیم؟ لطفا یک روش تست شده بگین.ممنون.

سبک-زندگی آشپزی
سوال شده در i zanloo
281 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

2 جواب

7

از بین بردن لکه رنگ مو بر روی فرش با استفاده از «تینر»

لکه های رنگ مو بر روی فرش مانند هر لكه دیگری هر چه زودتر باید پاك بشن، چرا که با گذشت زمان این کار سخت میشه. میدونید که این جور لكه ها اگه روی فرش خشك بشن و مدت زیادی از ایجاد اونها بگذره، پاك کردنشون به مراتب سخت تر و حتی گاهی غیرممكن میشه. بهتره سریع و قبل از اینكه رنگ خشك بشه، تا اونجایی كه ممكنه رنگ رو با دستمال كاغذی بردارید. البته عجله هم نکنید که خرابکاری میشه.

در مرحله بعد، باید دقت داشته باشید که رنگ بیشتر روی فرش پخش نشه. دستمال كاغذی را به آرامی روی لكه بگذارید و تا زمانی كه دستمال رنگی را به خود جذب می كنه، این كار رو ادامه بدید. به خاطر داشته باشید، لكه رو با دستمال خشك بردارید. در اینجا استفاده کردن از دستمال مرطوب، باعث ثابت شدن رنگ روی فرش میشه.

پس به هیچ عنوان از دستمال مرطوب برای پاک کردن رنگ مو بر روی فرش استفاده نکنید؛ چرا که باعث ثابت شدن لکه رنگ بر روی فرش میشه.

پس از اینكه لكه رو تا جایی ممكن پاك كردید، مقدار كمی تینر یا تربانتین روی یك تكه پارچه یا دستمال بریزید و سپس دستمال رو روی لكه فرش قرار بدید. بهتر است برای این كار از پارچه سفید استفاده كنید تا مراحل پاك شدن لكه رو بهتر مشاهده كنید. بعد از پاك كردن لكه با تینر یا ترپانتین، آن تیکه از فرش رو كه به تینر یا ترپانتین آغشته شده، با مواد پاك كننده خوب و با دقت بشویید و کمی صبر کنید تا خشک شود، و سپس آونجا رو جارو كنید

این رو هم بگم که تینر و ترپانتین از حلال های نبستا خطرناك هستند و باید هنگام كار با آنها احتیاط كرد.

بعد از اینكه فرش خشك میشه، ممكن است برای مدتی بوی حلال ها روی فرش بمونه. برای برطرف كردن این بو، میتونید كمی جوش شیرین روی اون قسمت از فرش بریزید و بعد از نیم ساعت آونجا رو جارو كنید. در واقع جوش شیرین به عنوان جاذب عمل می‌کنه و باقیمانده حلال ها رو از بین می بره. در صورتی که هنوز بو باقی مونده بود این کار رو چندید بار تکرار کنید.

جواب داده شده در محدثه حامدی نسب
1266 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


7

پاک کردن رنگ مو از روی فرش کار نسبتا مشکلی است. شما باید هرچه سریع تر اقدام کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

مواردی که برای پاک کردن رنگ مو از روی فرش بدان احتیاج دارید اینها هستند:

  1. یک بطری آب
  2. به اندازه یک استکان مایع ظرف شویی
  3. مقدار کمی سرکه سفید
  4. چندین تکه دستمال (سفره پاک کن، حوله یا دستمال کاغذی ضخیم)
  5. یک استکان الکل
  6. مقدار کمی آمونیاک (زمان استفاده از آمونیاک بهتر از درب ها و پنجره ها را باز نگه دارید)

نحوه کار بدین صورت می باشد:

  • دستمال سفره را روی مکانی که رنگ مو ریخته (بر روی فرش) محکم فشار دهید تا رنگ تا حدی جذب شود. به خاطر داشته باشید که دستمال را نباید روی فرش بمالید، فقط سعی کنید فشار دهید.
  • تقریبا به اندازه یک قاشق غذاخوری مایع‌ ظرفشویی، همچنین یک قاشق غذاخوری از سرکه‌ی سفید را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید و سعی کنید خوب بهم بزنید. در صورت نداشتن سرکه سفید، می‌توانید از ترکیب مایع ظرفشویی و آب نیز استفاده کنید.
  • بر روی یک دستمال سفید یا حوله مقداری از محلول ساخته شده بزنید و روی لکه رنگ چنین مرتبه فشار دهید، سپس همین کار را مجددا با یک دستمالی که خشک است انجام دهید. این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا لکه از بین برود.
  • آن قسمتی از فرش را که لک‌شده‌، با آب سرد خیس کنید. (نیازی نیست زیاد اطراف لکه را خیس کنید)
  • سپس توسط یک دستمال تمیز، آب فرش را بکشید (با قرار دادن دستمال بر روی محل خیس شده آب را تا حد زیادی خشک کنید).
  • بعد از آن، یک دستمال را در الکل بزنید و روی لکه فشار دهید تا خوب پاک شود.
  • این‌بار با آب سرد محل لک شده فرش را خیس کنید.
  • در صورتی که لکه هنوز باقیست، یک لیوان آب گرم را با یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک مخلوط کنید. دستمال را به این ترکیبی که ساختید آغشته کنید و روی لکه بر روی فرش فشار دهید و به مدت 30 دقیقه به آن زمان دهید که بماند. سپس هر پنج دقیقه یک بار مقداری دیگر از ترکیب را با یک دستمال تمیز روی لکه بزنید. اگر فرش پشمی است به هیچ عنوان بر روی آن آمونیاک نزنید.
  • دوباره فرش را با مقداری آب سرد خیس کنید.
  • زمانی که لکه پاک شد، توسط یک دستمال یا حوله آب فرش را بگیرید.
جواب داده شده در مریم نادري
641 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری