جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×

آیین نامه استخدام مربی و پرداخت حق التدریس " موضوع تبصره ذیل ماده 38 قانون ارتش"


0
0
236
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده هیات وزیران
تاریخ تصویب1368/02/13
شناسهDDFA8736-BDE2-4886-87F3-F5E24465B850
وضعیتمنسوخ نشده
شماره دوره68

‌آیین‌نامه استخدام مربی و پرداخت حق‌التدریس "‌موضوع تبصره ذیل ماده 38 قانون ارتش" 1368.02.13 - .84340ت142 - 1368.03.04 - 238 &‌آموزش عالی - آموزش و پرورش - استخدام نیروهای مسلح &‌وزارت دفاع ‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1368.2.13 بنا به پیشنهاد شماره .402.02.19128مخ مورخ 1367.7.5 وزارت دفاع، آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده 38 قانون‌ارتش جمهوری اسلامی ایران که با هماهنگی ستاد مشترک ارتش و سازمان عقیدتی سیاسی تهیه گردیده است به شرح زیر تصویب نمودند:
[z] *"‌آیین‌نامه استخدام مربی و پرداخت حق‌التدریس "‌موضوع تبصره ذیل ماده 38 قانون ارتش"" ‌فصل اول - کلیات و تعاریف -------------------------------------------------------- *>>‌پاورقی: به پاورقی صفحه 246 مراجعه شود.‌جدول: تصویب‌نامه‌ها 1368 - جلد 1 - صفحه 240< ‌تبصره 1 - هر سه ساعات آموزش عملی برابر است با 2 ساعت آموزش نظری ‌تبصره 2 - کسانی که جزء پرسنل سازمانی مراکز آموزش و فرهنگی مربوطه نبوده لیکن به طور مداوم و تمام وقت حداقل به مدت یک ماه به واحدهای فرهنگی‌و آموزشی برای تدریس مأمور می‌گردند از لحاظ اجرای مقررات این ماده و سایر مواد مربوطه جزء آموزش‌دهندگان سازمانی محسوب می‌شوند.
‌تبصره 3 - بنا به ضرورت و در موارد استثنایی با تصویب بالاترین مقام "‌نیرو یا سازمان" مربوطه ممکن است آموزش در خارج از ساعات خدمت اجراء گردد که‌در این صورت چنانچه از آموزش‌دهندگان سازمانی برای تدریس دعوت شود حق‌التدریس آنان برابر جدول ماده 18 محاسبه و پرداخت می‌گردد.
‌تبصره 4 - تنظیم برنامه‌های آموزشی باید به گونه‌ای باشد که حداکثر استفاده از ساعات موظف آموزش‌دهندگان سازمانی را در ساعات خدمت ممکن نماید.
‌تبصره 5 - ساعات موظف تدریس ماهانه رؤسای کمیته‌ها و گروه‌های آموزشی مراکز "‌فرهنگی یا آموزشی" 30 ساعت خواهد بود و دارندگان این مشاغل‌می‌توانند علاوه بر ساعات یاد شده ماهانه حداکثر 20 ساعت تدریس در ازای دریافت حق‌التدریس داشته باشند.
‌تبصره 6 - تشخیص همطراز بودن دوره‌ها و مراکز آموزشی مندرج در جدول این ماده به عهده "‌نیرو یا سازمان" مربوطه می‌باشد.
‌تبصره 7 - ساعات تعیین شده در جدول صرفاً به منظور تدریس نظری در کلاس بوده و شامل ساعات تهیه سئوال و تصحیح اوراق و مراقبت و نظارت نخواهد‌بود.
‌تبصره 8 - در ازای هر ده سال سابقه تدریس آموزش‌دهندگان سازمانی در مراکز آموزشی 5 ساعات از ساعات موظف ماهانه آنان مذکور در جدول فوق کسر‌می‌گردد و در مورد آموزش‌دهندگان مراکز یاد شده در ردیفهای 1 تا 6 (‌داخل) فقط مدت تدریس آنان در این مراکز به عنوان سابقه تدریس منظور و محاسبه‌خواهد شد.
‌ماده 13 - مدت مجاز تدریس ماهانه آموزش‌دهندگان غیر سازمانی اعم از نظامی و غیر نظامی در مقابل دریافت حق‌التدریس در ساعات خدمت در کلیه دوره‌ها‌و مراکز مندرج در جدول ماده 12 این آیین‌نامه و دوره‌های همراز 32 ساعت می‌باشد.
‌تبصره 1 - حق‌التدریس مشمولین این ماده به میزان مقرر در جدول ماده 18 پرداخت می‌شود.
‌تبصره 2 - تدریس آموزش‌دهندگان غیر سازمانی در ساعات خدمت موکول به تصویب سازمان متبوع آنان خواهد بود.
‌تبصره 3 - آموزش‌دهندگان سازمانی که برای تدریس به واحدی خارج از تابعیت سازمانی واحد آموزش مربوطه مأمور می‌گیرند، با رعایت مفاد تبصره 2 ماده 12‌و سایر مقررات این آیین‌نامه به عنوان استاد غیر سازمانی با آنان رفتار خواهد شد.
‌ماده 14 - به آموزش‌دهندگانی که برای آموزش به مناطق جغرافیایی دیگی مأمور می‌شوند علاوه بر پرداخت حق‌التدریس فوق‌العاده مأموریت نیز برابر آیین‌نامه‌مربوطه پرداخت خواهد گردید.
‌ماده 15 - مدت تدریس و میزان حق‌التدریس آموزش‌دهندگان مدعو و همچنین بازنشستگان واحد شرایط که با رعایت مقررات مربوط برای تدریس در مراکز"‌فرهنگی یا آموزشی" اشاره شده در ردیف 1 الی 6 جدول ماده 12 این آیین‌نامه دعوت می‌شوند برابر آیین‌نامه حق‌التدریس مورد علم دانشگاه‌ها می‌باشد.
‌ماده 16 - مدت مجاز تدریس ماهانه آموزش‌دهندگان معدود و همچنین بازنشستگان واجد شرایط که با رعایت مقررات مربوط برای تدریس در رده‌های اشاره‌شده در ردیف 7 و 8 و 9 جدول ماده 12 این آیین‌نامه دعوت می‌شوند حداکثر 100 ساعت آموزش نظری (150 ساعت آموزش عملی) و میزان حق‌التدریس‌آنان برابر جدول ماده 18 خواهد بود.
‌ماده 17 - با آموزش دهندگان زبانهای خارجی از نظر مدت مجاز تدریس میزان حق‌التدریس و سایر ضوابط برابر مفاد این آیین‌نامه رفتار خواهد شد.
‌تبصره - حق‌التدریس آموزش‌دهندگان معدود زبان‌های خارجی در مراکز آموزش زبان نیروها و سازمانهای مشمول این آیین‌نامه ساعتی 10 واحد حقوق می‌باشد‌و به ازاء هر سال سابقه تدریس مداوم در مراکز مذکور (4).(1) واحد حقوقی به میزان حق‌التدریس آنان اضافه می‌گردد و در هر حال از 15 واحد حقوقی تجاوز‌نمی‌نماید.
‌ماده 18 - میزان حق‌التدریس آموزش دهندگان سازمانی و غیر سازمانی با توجه به مدارج تحصیلات نظامی و غیر نظامی و طبقه‌بندی مراکز فرهنگی و آموزشی‌به شرح جدول زیر می‌باشد:
>‌جدول: تصویب‌نامه‌ها 1368 - جلد 1 - صفحه 243< ‌تبصره 1 - منور از واحد مذکور در جدول این ماده، ضریب محاسبه حقوق پرسنل در ارتش جمهوری اسلامی ایران به تغییرات بعدی آن می‌باشد.
‌تبصره 2 - بر حسب ضرورت و به تشخیص شورای آموزش سازمان ذیربط افزودن حداکثر تا 5 واحد به واحدهای فوق‌الذکر مجاز می‌باشد.
‌تبصره 3 - مبلغ حق‌التدریس مدرسین سازمانی و غیر سازمانی دروس مجموعه‌های درسی مصوبه سطوح دانشگاه مشمولین این آیین‌نامه که به تصویب شورای‌عالی برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی رسیده است برابر مقررات مورد عمل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور محاسبه و پرداخت می‌گردد.
‌تبصره 4 - تشخیص و تأیید میزان تحصیلات حوزه‌ای روحانیون، با "‌دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" یا "‌ شورای مدیریت حوزه علمی
ه قم" می‌باشد.
‌ماده 19 - حق‌التدریس مربیان ورزشی سازمانی، غیر سازمانی در قابل هر ساعت آموزش به شرح جدول زیر تعیین می‌گردد.
>‌جدول: تصویب‌نامه‌ها 1368 - جلد 1 - صفحه 244< ‌تبصره 1 - میزان تدریس ماهانه مربیان ورزشی سازمانی در ساعات خدمت بدون دریافت حق‌التدریس 90 ساعت می‌باشد. این قبیل مربیان در ساعات خدمت‌علاوه بر میزان تدریس موظف ماهانه می‌توانند حداکثر تا 40 ساعت تدریس در قبال دریافت حق‌التدریس داشته باشند.
‌تبصره 2 - مربیانی که دارای عناوین قهرمانی کشوری باشند 2 واحد به میزان حق‌التدریس ساعتی آنان اضافه می‌گردد.
‌تبصره 3 - با مربیان ورزشی غیر سازمانی در زمینه پرداخت حق‌التدریس طبق جدول همین ماده و در رابطه با سایر ضوابط طبق مواد مندرج در این آیین‌نامه‌عمل خواهد شد.
‌ماده 20 - حق‌الزحمه سخنرانان مدعو بر حسب مورد و موقعیت، اطلاعات و تخصص سخنران بنا به تشخیص "‌ فرمانده یا رییس" قسمت دعوت‌کننده به ازاء هر‌جلسه حداکثر تا 50 واحد حقوقی پرداخت می‌گردد مشروط بر اینکه از پنج جلسه در ماه تجاوز ننماید.
‌فصل پنجم - ضوابط آزمایشات -------------------------------------------------------- ‌ماده 21 - از دروسی که مدت آموزش آن بیشتر از 17 ساعت باشد به صورت مستقل یک آزمایش به عمل خواهد آمد و چنانچه مدت آموزش کمتر از 17 ساعت‌باشد به صورت مشترک با دروسی دیگر آزمایش خواهد شد.
‌ماده 22 - حق طرح سئوالات بر مبنای مدت آزمایش به مأخذ مندرج در جدول ماده 18 این آیین‌نامه به شرح زیر تعیین می‌گردد:
‌الف - برای سئوالات تشریحی به صورت پاسخ توصیفی معادل زمان آزمایش ب - برای سئوالات تشریحی به صورت مسئله 3 برابر مدت آزمایش ج - برای سئوالات انتخابی (‌تستی) 5 برابر مدت آزمایش ‌د - برای سئوالات انتخابی تشریحی تؤام 3 برابر مدت آزمایش ‌تبصره 1 - زمان اجرای آزمایش با نظر سازمان آزمایش‌کننده تعیین می‌گردد.
‌تبصره 2 - تعداد طراحان سئوال در هر ماده درسی حداکثر سه نفر خواهد بود که هر یک از استحقاق دریافت طرح سئوال به میزان ساعات تعیین شده بالا را‌خواهند داشت.
‌ماد 23 - حق صحیح اوراق بر مبنای مدت آزمایش و بر اساس محاسبه زیر پرداخت می‌شود:
‌الف - برای تصحیح سئوالاتی تشریحی به میزان تعداد آزمایش‌دهنده ضربدر (6).(1) مدت آزمایش ب - برای تصحیح اوراق تشریحی به صورت مسئله تعداد آزمایش‌دهنده ضربدر (8).(1) مدت آزمایش ج - برای تصحیح اوراق سئوالات تستی، تعداد آزمایش‌دهنده ضربدر (10).(1) مدت آزمایش ‌ماده 24 - مدت زمان آزمایش برای انجام مصاحب، کار علمی، ورزش و نظارئ آن با تأیید فرمانده یگان مربوطه تعیین و بر اساس مقررات این آیین‌نامه قابل‌پرداخت می‌باشد.
‌ماده 25 - برا نظارت در آزمایشهای کتبی به ازاء هر 30 نفر آزمایش‌دهنده یک نفر مراقب تعیین می‌گردد و در موارد لازم ممکن است برای تعداد آزمایش‌دهنده‌کمتر از 30 نفر نیز یک نفر مراقب تعیین شود و حق نظارت و مراقبت آنان به میزان مأخذ پیش‌بینی شه در جدول ماده 18 این آیین‌نامه پرداخت می‌شود.
‌تبصره - به مراقبین و ناظرین آزمایشها در ساعات خدمت به هیچوجه حق مراقبت و نظارت پرداخت نمی‌گردد.
‌ماده 26 - دوره‌ها و مراکز آموزش و فرهنگی که مشمول مقررات این آیین‌نامه می‌باشند به قراری است که در جدول ماده 12 پیش‌بینی شده است و کلاسها و‌دوره‌های آموزشی دیگری که بنا به ضرورت و حسب مورد با تصویب بالاترین مقام" نیرو یا سازمان" مربوطه تشکیل می‌گردد از نظر حق‌التدریس مشمول این‌آیین‌نامه خواهد بود.
‌ماده 27 - کسری زمان در پرداخت حق‌التدریس و حق آزمایش و نظایر آن در مجموع کمتر از نیم ساعت حساب نمی‌شود و نیم ساعت و بیشتر از آن یک ساعت‌محسوب خواهد شد.
‌ماده 28 - این آیین‌نامه از تاریخ تصویب لازم‌الاجراء بوده و مقررات مغایر با آن لغو می‌گردد.* *>>‌پاورقی: به موجب نامه شماره 42418 مورخ 68.4.15 معاونت حقوقی و امور مجلس نخست‌وزیر هنگام تایپ این مصوبه در سر اول ماده 6 و ردیف 3‌جدول ماده 18 و سطر اول ماده 23، کلمات داشتن، آموزش و تصحیح اشتباهاً به ترتیب، نداشتن، آموزشگاه، صحیح تایپ شده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری